Uzmanību! Pieejami jaunāki mācību materiāli pēc Skola2030 programmas.
Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Skolotājam | Temata apraksts |
3. | Prezentācija. Cilvēka uzbūve | Šūnas, audi, orgāni, orgānu sistēmas. Orgānu sistēmu apraksts. |
4. | Prezentācija. Cilvēka maņu orgāni | Cilvēka maņu orgāni. Redze, dzirde, oža, garša, smarža. |
5. | Cilvēka attīstība | Gaisa, ūdens un uztura nozīme cilvēka attīstībā |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Organismu dzīvības pazīmes | Dzīvības uzturēšanas nosacījumi, dzīvības pazīmes |
2. | Šūnas un audi | Organismus veido šūnas. Audi sastāv no šūnām. |
3. | Cilvēka orgānu sistēmas | Atpazīst cilvēka orgānu sistēmas attēlos |
4. | Maņu orgāni | Maņu orgānu loma pasaules izzināšanā |
5. | Gaisma un tās uztveršana | Gaismas avoti, redze un tās saudzēšana, profesijas, kas saistītas ar gaismu |
6. | Skaņas un to uztveršana | Skaņu izplatīšanās, dzirde |
7. | Starojuma ietekme uz cilvēku | Rentgena, ultravioletā un radioaktīvā starojuma ietekme uz cilvēku |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvības pazīmes | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Dzīvības uzturēšanas nosacījumi |
2. | Šūnas un audi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzienu "šūnas" un "audi" lietošana |
3. | Cilvēka orgānu sistēmas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Uzdevums ar attēliem |
4. | Pasaules izzināšana | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Maņu orgānu loma pasaules izzināšanā |
5. | Gaismas uztveršana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Acs darbība |
6. | Redzes saudzēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzvedības noteikumi redzes saglabāšanai |
7. | Cilvēka dzirde | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Auss darbība |
8. | Dzirdes saudzēšana | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Uzvedības noteikumi dzirdes saudzēšanai |
9. | Kas strādā ar acīm un ausīm? | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Profesijas, kas saistītas ar redzi un dzirdi |
10. | Kas ietekmē cilvēka attīstību? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Gaisa, ūdens un uztura nozīme cilvēka attīstībā |
11. | Cilvēki un starojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Rentgena, ultravioletā un radioaktīvā starojuma ietekme uz cilvēku |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvības pazīmes | Citi | vidēja | 1 p. | Dzīvības uzturēšanas nosacījumi |
2. | Droša sauļošanās | Citi | vidēja | 2 p. | Drošas sauļošanās ieteikumi |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēka uzbūve | 00:08:00 | vidēja | 6 p. | Dzīvības pazīmes. Šūnas un audi. Cilvēka orgānu sistēmas. |
2. | Maņu orgāni | 00:10:00 | vidēja | 8 p. | Cilvēka maņu orgāni, to darbība, veselības saglabāšana. Profesijas, kurās tiek izmantoti maņu orgāni. |
3. | Temata noslēguma tests | 00:23:00 | augsta | 19 p. | Cilvēka uzbūve. Maņu orgānu loma pasaules izzināšanā. Maņu orgānu veselības saudzēšana.Kas ietekmē cilvēka attīstību? Starojuma ietekme. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēka uzbūve | 00:10:00 | vidēja | 7 p. | Teorija: 1. Organismu dzīvības pazīmes. 2. Šūnas un audi. 3. Cilvēka orgānu sistēmas. Uzdevumi: 1. Dzīvības pazīmes. 2. Dzīvības pazīmju novērošana. 3. Šūnas un audi. 4. Cilvēka orgānu sistēmas. |
2. | Pasaules izzināšana | 00:20:00 | vidēja | 7 p. | Teorija: 1. Maņu orgāni. 2. Gaisma un tās uztveršana. 3. Skaņas un to uztveršana . Uzdevumi: 1. Pasaules izzināšana. 2. Gaismas uztveršana. 3. Redzes saudzēšana. 4. Cilvēka dzirde. 5. Dzirdes saudzēšana. |