Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļas 1. uzd. Skābekļa iegūšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par trauku izmantošanu skābekļa uzkrāšanai, karsējot kālija permanganātu. |
2. | 1. daļas 2. uzd. Maisījuma sadalīšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izvērtē, kuru maisījumu ir iespējams sadalīt, izmantojot doto iekārtu. |
3. | 1. daļas 3. uzd. Etanola salīdzināšana ar etanālu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izvērtē ūdeņražsaišu ietekmi uz dažādu organisko savienojumu īpašībām. |
4. | 1. daļas 4. uzd. Vielas šķīdība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot šķīdības līknes, skolēni nosaka, kuru vielu izšķīdināja ūdenī. |
5. | 1. daļas 5. uzd. Kristālhidrāta formula | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kristālhidrāta formulu, izmantojot dotos datus par kristālhidrāta sastāvā esošo vielu masām un molmasām. |
6. | 1. daļas 6. uzd. Protonu skaits | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka un salīdzina elementu protonu skaitu kodolā un elektronu skaitu ārējā enerģijas līmenī. |
7. | 1. daļas 7. uzd. Oksidēšanās pakāpes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka un salīdzina elementu oksidēšanas pakāpi savienojumos. |
8. | 1. daļas 8. uzd. Oksidēšanās pakāpes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka un salīdzina elementu oksidēšanas pakāpes dotajā savienojumā. |
9. | 1. daļas 9. uzd. Kristālrežģu veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izvērtē dotos datus par kristālrežģa veidiem un nosaka, kurš kristālrežģa attēls atbilst tā nosaukumam un vielas īpašībām. |
10. | 1. daļas 10. uzd. Oksīdu klasificēšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni klasificē oksīdus pēc to ķīmiskā sastāva un īpašībām. |
11. | 1. daļas 11. uzd. Ūdeņraža jonu koncentrācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot šķīduma pH skaitlisko vērtību, skolēni aprēķina ūdeņraža jonu koncentrāciju šķīdumā. |
12. | 1. daļas 12. uzd. Ķīmisko reakciju veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizējot situācijas aprakstu, skolēni nosaka ķīmiskas reakcijas veidus. |
13. | 1. daļas 13. uzd. Ķīmiskais līdzsvars | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izvērtē spiediena paaugstināšanas ietekmi uz ķīmisko līdzsvaru apgriezeniskajās reakcijās. |
14. | 1. daļas 14. uzd. Elektrolīze | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka, kāda gāze izdalās uz anoda, veicot šķīduma elektrolīzi. |
15. | 1. daļas 15. uzd. Dzelzs (III) oksīda reducēšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka, kuru vielu var izmantot kā reducētāju dotajā situācijā. |
16. | 1. daļas 16. uzd. Gāzes iegūšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par reaģentu izmantošanu gāzveida vielas uzkrāšanai. |
17. | 1. daļas 17. uzd. Ķīmiskās pārvērtības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par ķīmisko pārvērtību un reaģējošām vielām. |
18. | 1. daļas 18. uzd. Jonu atdalīšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par ķīmiskas reakcijas norises iespēju. |
19. | 1. daļas 19. uzd. Sāļu nosaukumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns atpazīst sāļu nosaukumus pēc dotām ķīmiskām formulām. |
20. | 1. daļas 20. uzd. Jonu apmaiņas reakcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par jonu apmaiņas iespēju. |
21. | 1. daļas 21. uzd. Ķīmiskās pārvērtības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par ķīmisko pārvērtību un reaģējošām vielām. |
22. | 1. daļas 22. uzd. Izomēri | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni analizē dotās organisko savienojumu struktūrformulas un nosaka, kuri savienojumi savā starpā ir izomēri. |
23. | 1. daļas 23. uzd. Etēna reakcija ar bromu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par reakcijas produkta sastāvu. |
24. | 1. daļas 24. uzd. Ogļūdeņraža sadegšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni aprēķina reakcijas produkta masu. |
25. | 1. daļas 25. uzd. Ogļūdeņraža sadegšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina, kurā reakcijā izdalās lielākais ogļskābas gāzes tilpums. |
26. | 1. daļas 26. uzd. Etiķskābes sintēze | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par ķīmisko pārvērtību un reaģējošām vielām. |
27. | 1. daļas 27. uzd. Katlakmens nogulsnes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par ķīmisko pārvērtību un reaģējošām vielām. |
28. | 1. daļas 28. uzd. Amfotērie savienojumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka amfotēros savienojumus. |
29. | 1. daļas 29. uzd. Aldehīda oksidēšanās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns atpazīst aldehīda oksidēšanas reakciju. |
30. | 1. daļas 30. uzd. Ietekme uz vidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par materiāla ietekmi uz vidi. |
31. | 2. daļas 9. uzd. Elektronu bilances vienādojumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni sastāda elektronu bilances vienādojumu un izvieto koeficientus, izmantojot molekulāro vienādojumu. |
32. | 3. daļas 2. uzd. Piena svaiguma noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Izmantojot titrēšanas rezultātus, skolēns aprēķina skābes masu analizējamā šķīdumā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valsts eksāmens ķīmijā 2017. g., 1. daļas 1.-10. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
2. | Valsts eksāmens ķīmijā 2017. g., 1. daļas 11.-20. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
3. | Valsts eksāmens ķīmijā 2017. g., 1. daļas 21.-30. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. |