Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļas 1. uzd. Dispersās sistēmas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka disperso sistēmu |
2. | 1. daļas 2. uzd. Elektronapvalka uzbūve | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns pēc atoma kodola elektronapvalka elektronformulas nosaka atbilstošo ķīmisko elementu. |
3. | 1. daļas 3. uzd. Jonu veidošanās process | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Balstoties uz ķīmisko elementu īpašībam, secina par jonu veidošanās procesiem. |
4. | 1. daļas 4. uzd. Vielas masas nezūdamība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Balstoties uz vielas masas nezūdamības likuma, nosaka izreaģējošās vielas masas attiecību pret galaproduktu masu. |
5. | 1. daļas 5. uzd. Vides pH | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Balstoties uz pH izmaiņām, skolēns piemeklē atbilstošo grafiku. |
6. | 1. daļas 6. uzd.Ķīmiskās reakcijas ātrums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns no pieejamās tabulas nosaka, kurš faktors nosaka ķīmiskās reakcijas ātrumu. |
7. | 1. daļas 7. uzd. Ķīmiskais līdzsvars | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka apstākļus, kādi ir nepieciešami, lai ķīmiskais līdzsvars novirzītos uz nepieciešamo pusi. |
8. | 1. daļas 8. uzd. Amfotērie savienojumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns spēj noteikt amfotēro savienojumu līdzības. |
9. | 1. daļas 9. uzd. Metālu aktivitāte | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns, izmantojot metālu aktivitates rindu, veic secinājumus par metālu aktivitāti. |
10. | 1. daļas 10. uzd. Ķīmisko elementu pārvērtību rinda | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par ķīmisko elementu pārvērtību rindu. |
11. | 1. daļas 11. uzd. Vielas daudzums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka vielas daudzumu balstoties uz ķīmiskās reakcijas vienādojumā izvietotajiem koeficentiem. |
12. | 1. daļas 12. uzd. Molārā koncentrācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka vielas molāro koncentrāciju |
13. | 1. daļas 13. uzd. Šķīduma pagatavošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka pareizu šķīduma pagatavošanu |
14. | 1. daļas 14. uzd. Ogļūdeņražu nosaukumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka ogļūdeņraža nosaukumu pēc IUPAC nomenklatūras |
15. | 1. daļas 15. uzd. Polimēri | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka monomēru, kuru izmanto uzdevumā dota polimēra iegūšanā. |
16. | 1. daļas 16. uzd. Vielu ķīmiskās īpašības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par vielu amfotērajām īpašībām, balstoties uz ķīmisko reakciju vienādojumiem. |
17. | 1. daļas 17. uzd. Hloretāna iegūšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kāda viela jāpieveino, lai iegūtu hloretānu. |
18. | 1. daļas 18. uzd. Estera iegūšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka, kāds esteris tiks iegūts etanolam reagējot ar butānskābi. |
19. | 1. daļas 19. uzd. Katjoni | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kādi katjoni atrodas šķīdumā. |
20. | 1. daļas 20. uzd. Metālu aktivitāte | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka metālu aktivitāti, balstoties uz eksperimentā iegūtajiem datiem. |
21. | 1. daļas 21. uzd. Organisko savienojumu hidrogenēšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka kuriem no dotajiem savienojumiem ir iesējamas hidrogenēšanas reakcijas. |
22. | 1. daļas 22. uzd. Skābie oksīdi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kuru vielu ķīmiskā formula atbilst skābajam oksīdam. |
23. | 1. daļas 23. uzd. Jonu apmaiņas reakcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka kādi joni paliek šķīdumā pēc jonu apmaiņas reakcijas. |
24. | 1. daļas 24. uzd. Organisko savienojumu funkcionālās grupas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka kādas funkcionālās grupas ir dotajā savienojumā. |
25. | 1. daļas 25. uzd. Oksidēšanās pakāpes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par ķīmisko elementu oksidēšanās pakāpēm dotajos savienojumos. |
26. | 1. daļas 26. uzd. Alotropija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns secina alotropiju pēc dotajiem nosaukumiem. |
27. | 2. daļas 1. uzd. Pētnieciskā darbība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns nosaka pēc kādām īpašībām aprakstīta reakcija ir beigusies. |
28. | 2. daļas 2.uzd. Elektronu bilances vienādojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns sastāda elektronu bilances vienādojumu un izvieto koeficentus ķīmiskās reakcijas vienādojumā. |
29. | 2. daļas 3. uzd. Kodolpārvērtības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns apraksta kodolpārvērtības, izmantojot atbilstošos simbolus un terminus. |
30. | 2. daļas 4. uzd. Jonu vienādojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns nosaka jonus, kuri saistās ar bārija joniem un nenodara kaitējumu organismam. |
31. | 2. daļas 5. uzd. Ķīmiskās reakcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns apraksta krāsas pigmenta iegūšanu laboratorijā un tās oksidēšanās procesus. |
32. | 2. daļas 6. uzd. Ķīmiskās formulas aprēķināsana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns aprēķina kristālhidrāta ķīmisko formulu. |
33. | 2. daļas 7. uzd. Molārā koncentrācija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns aprēķina citronskābes molāro koncentrāciju sulā. |
34. | 2. daļas 8. uzd. Ķīmiskās pārvērtības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Balstoties uz grafiku, skolēns nosaka ķīmiskās reakcijas līdzsvaru, ķīmiskās reakcijas nobīdi. |
35. | 2. daļas 9. uzd. Ogļūdeņražu degšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns apraksta ogļūdeņražu degšanas reakcijas. |
36. | 2. daļas 10. uzd. Masas aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns aprēķina galaprodukta masu, ja ir zināma izejvielu masa. |
37. | 3. daļas 1. uzd. Augsnes pH | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Skolēns nosaka faktorus, kuri ietekmē augsnes skābumu un apraksta tos ar saīsinātajiem jonu vienādojumiem. |
38. | 3. daļas 2. uzd. Jonu koncentracija | 3. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Skolēns nosaka kalcija jonu koncentrāciju paraugā. |
39. | 3. daļas 3.1. uzd. Pētnieciskā darbība, dzelzs jonu koncentrācija. | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skolēns nosaka dzelzs jonu koncentrāciju paraugā un tās atbilstību Ministru kabineta noteiktajām prasībam. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3. daļas 3.2. uzd. Pētnieciskā darbība, dzelzs jonu koncentrācija. | Citi | augsta | 2 p. | Skolēns nosaka metodi dzelzs jonu koncentrācijas noteikšanai ūdens paraugā, sastāda darba gaitu. |
2. | 3. daļas 3.3. uzd. Pētnieciskā darbība, dzelzs jonu koncentrācija. | Citi | augsta | 2 p. | Skolēns nosaka kā precīzi noteikt dzeramajā ūdenī esošo dzelzs jonu koncentrāciju. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valsts eksāmens ķīmijā 2020. g., 1. daļa | 00:45:00 | vidēja | 30 p. | Skolēniem tiek dota iespēja atrisināt valsts eksāmena 1. daļas jautājumus, kuros ietverti vispārīgās, neorganiskās un organiskās ķīmijas pamatjautājumi. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valsts eksāmens ķīmijā 2020. g., 2. daļa | 00:45:00 | vidēja | 30 p. | Skolēniem tiek dota iespēja atrisināt valsts eksāmena 2. daļas jautājumus, kuros ietverti vispārīgās, neorganiskās un organiskās ķīmijas pamatjautājumi. |
2. | Valsts eksāmens ķīmijā 2020. g., 3. daļa | 00:45:00 | vidēja | 11 p. | Skolēniem tiek dota iespēja atrisināt valsts eksāmena 3. daļas jautājumus, kuros ietverti vispārīgās, neorganiskās un organiskās ķīmijas pamatjautājumi. |
3. | Valsts eksāmens ķīmijā 2020. g., 1.-3. daļa | 03:00:00 | vidēja | 71 p. | Skolēniem tiek dota iespēja atrisināt valsts eksāmenu, kurā ietverti vispārīgās, neorganiskās un organiskās ķīmijas pamatjautājumi. |