Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļas 1. uzd. Dispersās sistēmas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1,5 p. | Skolēns nosaka majonēzes dispersās sistēmas vides un fāzes agregātstāvokli balstoties uz dotā produkta sastāva aprakstu. |
2. | 1. daļas 2. uzd. Pētnieciskā darbība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kuras darbības pamatā tiek izmantoti attēlā dotie ķīmiskie trauki. |
3. | 1. daļas 3. uzd. Ķīmiskā saite | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kurā no dotajām molekulā ir divkāršā saite. |
4. | 1. daļas 4. uzd. Ķīmiskā saite | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns, zinot ķīmisko saišu veidus, nosaka kādas ķīmiskās saites ir novērojamas ogļūdeņražos. |
5. | 1. daļas 5. uzd. Vielas tilpums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns aprēķina skābekļa tilpumu, zinot konkrētu tvana gāzes tilpumu ar kuru izreaģēja skābeklis. |
6. | 1. daļas 6. uzd. Titrēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns, balstoties uz pieejamo titrēšanas rezultāta grafiku, nosaka analizējamās vielas un titranta ūdens šķīduma ķīmiskās formulas. |
7. | 1. daļas 7. uzd. Kvantitatīva analīze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka, kura eksperimenta rezultāti liecina par svina jonu klātbūtni šķīdumā. |
8. | 1. daļas 8. uzd. Ķīmisko reakciju vienādojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka koeficientu kurš jāraksta ķīmiskās reakcijas vienādojumā pirms sērskābes ķīmiskās formulas. |
9. | 1. daļas 9. uzd. Vielas daudzums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns aprēķina vielas daudzumu askorbīnskābei, kuru ieteicams uzņemt cilvēkam diennakts laikā. |
10. | 1. daļas 10. uzd. Ķīmiskās formulas aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka savienojumu, kurš satur noteiktu procentuālo daudzumu elementa kālija. |
11. | 1. daļas 11. uzd. Vielu nosaukumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka vielu IUPAC nosaukumus, zinot attiecīgo vielu nosaukumus, kurus izmanto sadzīvē. |
12. | 1. daļas 12. uzd. Ogļūdeņražu nosaukumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka dotā ogļūdeņraža nosaukums atbilstoši \(IUPAC\) nomenklatūrai. |
13. | 1. daļas 13. uzd. Organisko vielu funkcionālās grupas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka pie kādām organisko savienojumu klasēm pieder dotie ķīmiskie savienojumi. |
14. | 1. daļas 14. uzd. Ķīmisko savienojumu pārvērtības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc doto ķīmisko reakciju vienādojumiem, skolēns nosaka kurā ķīmiskajā reakcijā ir iespējams iegūt sārmu (ūdenī šķīstošu hidroksīdu). |
15. | 1. daļas 15. uzd. Pārvērtību virkne | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka vielas ar kuru palīdzību ir iespējams iegūt nepieciešamās vielas pārvērtību rindā. |
16. | 1. daļas 16. uzd. Polietilēna iegūšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kura procesa laikā no etēna iegūst polietilēnu. |
17. | 1. daļas 17. uzd. Joni šķīdumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kādi joni paliks šķīdumā, ja kopā salej bārija hlorīdu un sudraba nitrātu noteiktā attiecībā. |
18. | 1. daļas 18. uzd. Elektronu konfigurācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka kura ķīmiskā elementa atomiem ārējā enerģijas līmenī ir divi elektroni. |
19. | 1. daļas 19. uzd. Oksīdi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka, kura no dotajām vielām pieder pie skābajiem oksīdiem. |
20. | 1. daļas 20. uzd. Vielu reaģētspēja | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka ar kādam vielām spēj reaģēt alumīnija hidroksīds. |
21. | 1. daļas 21. uzd. Elektrolīze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kura viela izdalās uz anoda vara(II) nitrāta ūdensšķīduma elektrolīzē. |
22. | 1. daļas 22. uzd. Vides pH | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka kuras vielas ūdenšķīdumam ir skāba vide, balstoties uz vielu disociāciju. |
23. | 1. daļas 23. uzd. Ķīmisko reakciju ietekmējoši apstākļi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns nosaka kādi apstākļi jāmaina, lai palielinātu produktu koncentrāciju apgriezeniskā reakcijā. |
24. | 1. daļas 24. uzd. Ogļūdeņraži | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka ķīmiskās reakcijas, kuras ir iespējamas gan alkēniem, gan alkīniem. |
25. | 2. daļas 1. uzd. Kodolreakcija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns uzraksta kodolreakcijas vienādojumu divām tekstā aprakstītajām kodolpārvērtībām, kā arī uzraksta molekulāro vienādojumu. |
26. | 2. daļas 2. uzd. Molekulārie un jonu vienādojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns uzraksta molekulāro, pilno jonu un saīsināto jonu vienādojumu ūdens mīkstināšanai izmantojot nātrija fosfātu. |
27. | 2. daļas 4. uzd. Vielas masa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns aprēķina nātrija hipohlorīta pentahidrāta masu, kura nepieciešama dezinfekcijas līdzekļa pagatavošanai. |
28. | 2. daļas 5. uzd. Izomēri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns uzraksta vielas struktūrformulu, tās izomēru un nosauc to pēc IUPAC nomenklatūras. |
29. | 2. daļas 6. uzd. Eksotermiska reakcija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns aprēķina siltuma daudzumu, kurš rodas sadedzinot noteiktu daudzumu gāzes, uzraksta termoķīmisko vienādojumu degšanas reakcijai. |
30. | 2. daļas 7. uzd. Esteri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns aprēķina cik moli skābes jāizmanto, lai iegūtu noteiktu masu banānu eļļas. |
31. | 2. daļas 8. uzd. Organisku vielu sastāvs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns formulē secinājumus, balstoties uz dotā pētījuma rezultātiem, kā arī raksturo atšķirību starp spirtiem un alkāniem. |
32. | 2. daļas 9. uzd. Oksidēšanās un reducēšanās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns uzraksta elektronu vienādojumu un pamato vai ūdeņraža peroksīds reakcijās ir oksidētājs vai reducētājs. |
33. | 2. daļas 10. uzd. Etanola ražošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns uzraksta ķīmisko reakciju vienādojumus divām ķīmiskajām pārvērtībām, izmantojot doto shēmu, un nosaka, kurš no procesiem ir fizikāla pārvērtība. |
34. | 3. daļas 1. uzd. Pētnieciskā darbība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns, balstoties uz pētījuma rezultātiem, skolēns secina par apgalvojumu patiesumu, pamato pieņēmumus ar faktiem. |
35. | 3. daļas 2. uzd. Masas daļa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Skolēns aprēķina vielas masas daļu pesticīdos, balstoties uz titrēšanas laikā iegūtajiem rezultātiem. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2. daļas 3. uzd. Darbs ar kaitīgam vielām | Citi | vidēja | 4 p. | Skolēns izsaka savu viedokli par vielu bīstamību balstoties uz informāciju no drošības datu lapām, uzraksta ķīmiskās reakcijas vienādojumu oksidēšanās procesam. |
2. | 2. daļas 5. uzd. Izomēri (manuāla pārbaude) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēns uzraksta vielas struktūrformulu, tās izomēru un nosauc to pēc IUPAC nomenklatūras. |
3. | 2. daļas 8. uzd. Organisku vielu sastāvs (manuāla pārbaude) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēns formulē secinājumus, balstoties uz dotā pētījuma rezultātiem, kā arī raksturo atšķirību starp spirtiem un alkāniem. |
4. | 3. daļas 3. uzd. Masas daļas noteikšana | Citi | vidēja | 6 p. | Skolēns uzraksta darba gaitu etiķskābes masas daļas noteikšanai trijās dažādās sinepēs ar tilpumanalīzes metodi, kā arī izveido datu reģistrēšanas tabulu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valsts eksāmens ķīmijā 2021. g., 1.daļa | 00:45:00 | vidēja | 30,5 p. | Skolēniem tiek dota iespēja atrisināt valsts eksāmena 1. daļas jautajumus, kuros ietverti vispārīgās, neorganiskās un organiskās ķīmijas pamatjautājumi. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valsts eksāmens ķīmijā 2021. g., 2. daļa | 00:45:00 | vidēja | 31 p. | Skolēniem tiek dota iespēja atrisināt valsts eksāmena 2. daļas jautajumus, kuros ietverti vispārīgās, neorganiskās un organiskās ķīmijas pamatjautājumi. |
2. | Valsts eksāmens ķīmijā 2021. g., 3. daļa | 00:45:00 | vidēja | 15 p. | Skolēniem tiek dota iespēja atrisināt valsts eksāmena 3. daļas jautajumus, kuros ietverti vispārīgās, neorganiskās un organiskās ķīmijas pamatjautājumi. |
3. | Valsts eksāmens ķīmijā 2019. g., 1.-3. daļa | 03:00:00 | vidēja | 76,5 p. | Skolēniem tiek dota iespēja atrisināt valsts eksāmenu, kurā ietverti vispārīgās, neorganiskās un organiskās ķīmijas pamatjautājumi. |