3. uzdevums. Katrs pa savam. 8. jautājums
Toms bija visslinkākais, tālab \(\mathrm{NaOH}\) šķīduma koncentrācijas noteikšanai izmantoja koncentrācijas saistību ar blīvumu. Izmantojot skolā pieejamo aerometru ar iedaļas vērtību \(0,002\ \mathrm{g\cdot mL^{-1}}\), viņš noteica, ka šķīduma blīvums ir \(1,004\ \mathrm{g \cdot mL^{-1}}\).
1. tabula. \(\mathrm{NaOH}\) blīvuma saistība ar tā masas daļu šķīdumā un molāro koncentrāciju
\(\mathrm{Blīvums}\) \(20\ \mathrm{°C}\), \(\mathrm{g\cdot mL^{-1}}\) | \(\mathrm{w}\),\(\ \%\) | \(\mathrm{c}\), \(\mathrm{mol \cdot L^{-1}}\) | \(\mathrm{Blīvums}\) \(20\ \mathrm{°C}\), \(\mathrm{g \cdot mL^{-1}}\) | \(\mathrm{w}\),\(\ \%\) | \(\mathrm{c}\), \(\mathrm{mol \cdot L^{-1}}\) |
\(1,000\) | \(0,059\) | \(0,0398\) | \(1,015\) | \(1,490\) | \(0,378\) |
\(1,005\) | \(0,602\) | \(0,151\) | \(1,020\) | \(1,940\) | \(0,494\) |
\(1,010\) | \(1,045\) | \(0,264\) | \(1,025\) | \(2,390\) | \(0,611\) |
Izmantojot doto tabulu un Toma iegūto rezultātu, nosaki \(\mathrm{NaOH}\) šķīduma koncentrāciju (\(\mathrm{mol⋅L^{-1}}\))!
Atbilde: \(=\) \(\mathrm{mol⋅L^{-1}}\)
3. uzdevums. Katrs pa savam. 9. jautājums
Kura no skolēnu izmantotajām metodēm vispārīgi ir ar viszemāko precizitāti? Izvēlies vienu!
3. uzdevums. Katrs pa savam. 10. jautājums
Kura no \(\mathrm{NaOH}\) koncentrācijas noteikšanas metodēm skolēnu izpildījumā ir visprecīzākā un dos vispareizākos rezultātus? Izvēlies vienu!
3. uzdevums. Katrs pa savam. 13. jautājums
Kas ir būtiskākais neprecizitātes / kļūdu avots Toma veiktajā koncentrācijas noteikšanā, mērot šķīduma blīvumu ar areometru? Izvēlies vienu!
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!