Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Atslēgvārdi | Kas ir teksta atslēgvārdi un ilustrācijas? |
2. | Apraksts. Domu karte | Kā veidot un pierakstīt aprakstu? |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ko dara draugi? | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Zina, ka cilvēku vārdi jaraksta ar lielo burtu, jo tie ir īpašvārdi. Veido loģisku teikumu, sasaista attēlu ar teikumu. |
2. | Manu draugu vārdi. Drukā! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Raksta draugu vārdus ar lielo sākumburtu; pamato lielo sākumburtu lietojumu. |
3. | Draugu vārdi. Lielais sākumburts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Drukā burtu vārda sākumā. Zina, ka cilvēku vārdus jāraksta ar lielo burtu, jo tie ir īpašvārdi. Cilvēku vārdus un uzvārdus pieraksta ar lielo sākuma burtu. (V.Li.3.) |
4. | Mans draugs. Teksts | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Mācās papildināt informaciju par savu draugu: vārds, vecums, izskats, viena vai divas rakstura īpašības, kopīgas intereses. Papildina teikumus. Vērtē to pēc vienkāršiem kritērijiem: zināma/nezināma; interesanta/garlaicīga; ticama/mazticama. Salīdzina ar personisko pieredzi. |
5. | Mans draugs. Tabula | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Mācās veidot atgādni par savu draugu: vārds, vecums, izskats, viena vai divas rakstura īpašības, kopīgas intereses. Atrod tekstā informāciju. Vērtē to pēc vienkāršiem kritērijiem: zināma/nezināma;interesanta/garlaicīga; ticama/mazticama. Salīdzina ar personisko pieredzi.(VL.3.1.1.9.) |
6. | Kā sauc princesi? | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Latviešu valodas skaņu mācība. Zina, ka cilvēka vārdus raksta ar lielo sakumburtu. Pilnveido izpratni par skaņu/burtu attiecībām valodā. Macās lietot tastatūru. |
7. | Ko dara princese? | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atbild uz jautājumu (ko dara?). Papildina teikumu, izmantojot doto attēlu. |
8. | Izlaists vārds teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Mācās saskatīt vārdus, kuri atbild uz jautājumu - ko dara? Atrod loģiski saitītu vārdu. |
9. | Īpašības un pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Saskata un lieto vārdus, kas nosauc īpašības un pazīmes. |
10. | Jautājumi: Kāds? Kāda? Kas? Ko dara? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Mācās saskatīt vārdus, kuri atbild uz jautājumiem: kas?, kāds?, ko dara? |
11. | Raksturo princesi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Mācās veidot aprakstu. Atceras, ka cilvēka vārdu raksta ar lielo sākumburtu. |
12. | Rotaļlietas krāsa | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Raksturo rotaļlietu pēc krāsas. |
13. | Lelles apraksts | 3. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Mācās veidot aprakstu. Atceras, ka cilvēka vārdu raksta ar lielo sākumburtu. |
14. | Rotaļlietu nosaukumi no zilbēm | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot veidot vārdus no zilbēm. Lasa precīzi vienzilbes, divzilbju un vairākzilbju vārdus. |
15. | Rotaļlietu nosaukumi teikumos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot drukāt rakstītam tekstam attiecīgi tekstu. |
16. | Vārdi pamazinājuma formā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pārveido rotaļlietas nosaukumu un vārdu pamazināmā formā. Saskata jaunu vārdu darināšanas iespējas, darina vārdus. Saskata jaunu vārdu darināšanas iespējas, darina vārdus. (VL.3.3.1.5.) |
17. | Pasaku ilustrācijas I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Mācās saistīt tekstu ar informāciju, kura atklājas attēlos, ilustrācijās, noformējumā. |
18. | Pasaku ilustrācijas II | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Mācās saistīt tekstu ar informāciju, kura atklājas attēlos, ilustrācijās, noformējumā. |
19. | Papildini teikumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Meklē informāciju tekstā. Zina, ka teikums jāsāk rakstīt ar lielo burtu. |
20. | Atslēgvārdi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Attēli pasūtīti. Veido atslēgvārdu sarakstu. |
21. | Pasaku tēli | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Klausoties vienkāršas uzbūves tekstus, saprot tos kopumā, nosaka darbojošās personas. Iesaistās saziņā par dzirdēto un redzēto. (VL.3.1.1.2.) |
22. | Teksta izpratne. Apgalvojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Klausoties vienkāršas uzbūves tekstus, saprot tos kopumā, nosaka darbojošās personas. Iesaistās saziņā par dzirdēto un redzēto. (VL.3.1.1.2.) |
23. | Teksta izpratne. Pabeidz teikumu! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Klausoties vienkāršas uzbūves tekstus, saprot tos kopumā, nosaka darbojošās personas. Iesaistās saziņā par dzirdēto un redzēto. (VL.3.1.1.2.) |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valodas sistēmas izpratne. | Citi | augsta | 2 p. | Mācās pazīt un saskatīt pretējas nozīmes vārdus. Izraksta no teksta vārdus ar pretējo nozīmi. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Salīdzināšana | Citi | vidēja | 1 p. | Īpašības vārdu pārākās pakāpes veidošana |
2. | Rotaļlietu nosaukumi | Citi | vidēja | 3 p. | Prot veidot vārdus no zilbēm. Lasa precīzi vienzilbes, divzilbju un vairākzilbju vārdus. |
3. | Jautājumi: kāds? kas? ko dara? | Citi | vidēja | 3 p. | Mācās saskatīt vārdus, kuri atbild uz jautājumiem: kas?, kāds?,ko dara? |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mani draugi | 00:30:00 | vidēja | 15 p. | Testā iekļauti uzdevumi par īpašvārdu rakstību, drauga aprakstu. |
2. | Manas rotaļlietas | 00:30:00 | vidēja | 13 p. | Testā iekļauti uzdevumi par rotaļlietām. Rotalļietu nosaukumu rakstība, raksturojums, pamazinājuma forma. |
3. | Literārā teksta tēli, saturs | 00:30:00 | vidēja | 6 p. | Noslēguma tests par tēmu – literāra teksta tēli, saturs. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pazīstu, zinu, protu | 00:30:00 | vidēja | 20 p. | Testā apvienoti uzdevumi, kur skolēns pielieto prasmi rakstīt draugu vārdus, apkopot informāciju par draugu, mācās atšķirt vardus, kuri atbild uz jautājumiem: kas? ko dara?, kāds? |