Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Daudznozīmīgi vārdi | Gūst informāciju par vārdu daudznozīmību. |
2. | Frazeoloģismi | Apgūst, kas ir frazeoloģismi. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Tiešā vai pārnestā nozīme | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izprot vārda tiešo un pārnesto nozīmi. |
2. | Vārda nozīmes skaidrojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro vārdu nozīmi. |
3. | Viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Izprot, kas ir viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi. |
4. | Vārdu savienojumu nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atrod vārdu savienojumus, kuri izsaka vienādu nozīmi. |
5. | Vārds pārnestā nozīmē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teikumā atrod vārdu, kurš lietots pārnestā nozīmē. |
6. | Frazeoloģismi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atšķir frazeoloģismus no parastiem vārdu savienojumiem. |
7. | Attēlam atbilstošs frazeoloģisms | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atrod attēlam atbilstošo frazeoloģismu. |
8. | Frazeoloģisms un tā skaidrojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attēlam atbilstošais frazeoloģisms un tā skaidrojums. |
9. | Frazeoloģismu atjaunošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas frazeoloģismā pazudušo vārdu. |
10. | Frazeoloģisma izrakstīšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Teikumā saskata un izraksta frazeoloģismu. |
11. | Atbilstošais frazeoloģisms | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ievieto teikumā atbilstošo frazeoloģismu. |
12. | Frazeoloģisma atjaunošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Ieraksta frazeoloģismā pazudušo vārdu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda tiešā nozīme | Citi | vidēja | 1 p. | Atrod vārdu savienojumu, kurā vārds lietots tiešā nozīmē. |
2. | Vārdu savienojumi | Citi | zema | 1 p. | Atšķir frazeoloģismus no parastiem vārdu savienojumiem. |
3. | Frazeoloģisma atpazīšana | Citi | vidēja | 2 p. | Izvēlas skaidrojumam atbilstošo frazeoloģismu un attēlu. |
4. | Frazeoloģisma skaidrojums | Citi | vidēja | 2 p. | Atzīmē atbilstošo frazeoloģisma skaidrojumu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Tiešā un pārnestā nozīme. Frazeoloģismi | 00:20:00 | vidēja | 7 p. | Nosaka vārdu tiešo un pārnesto nozīmi. Saskata attēlā frazeoloģismu. Atjauno frazeoloģismu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārdu nozīme. Frazeoloģismi | 00:40:00 | vidēja | 12 p. | Izprot, kas ir viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi. Atrod vārdus, kuri lietoti pārnestā nozīmē. Atšķir parastus vārdu savienojumus no frazeoloģismiem. Izskaidro un izraksta frazeoloģismus. |