Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Dialogs | Dialoga definīcija, piemēri. |
2. | Uzruna | Uzruna teikumā |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dialoga temats un partneri | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Teksta izpratne. Galvenie vārdi un frāzes tekstā. Dialoga partneru un temata noteikšana. |
2. | Sarunas partneru noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Ar izpratni lasa savām interesēm atbilstošu tekstu - pasakas fragmentu. Nosaka sarunas partnerus dialogā. |
3. | Dialogam piemērotu atslēgas vārdu izvēle atkarībā no temata | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc aprakstītās situācijas jāizvēlas atslēgas vārdi, kas būtu izmantojami dialoga veidošanā. Lai to izdarītu, jāizprot, kāds būs dialoga temats. |
4. | Dialogu saturs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Dialoga satura izpratne. Liekā, neatbilstošā teikuma atrašana tekstā. |
5. | Anekdote dialoga formā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Mācās dialogu sakārtot secībā, veidot loģisku saturu. Dialoga fragmenti jāsavieto pareizā secībā, lai izveidotos anekdote. |
6. | Dialoga partneru un temata noteikšana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka dialoga partnerus. Izraksta anekdotē doto uzrunu. |
7. | Trūkstošo vārdu ievietošana dialogā | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Mācās veidot loģisku dioalogu. Dialogā jāievieto atbilstošs iztrūkstošais vārds. Vārdi ir doti, pareizais vārds jāievelk atbilstošajā vietā, jāievēro, lai tas atbilst gan saturiski, gan gramatiski. |
8. | Uzrunas, uzrunas grupas noteikšana dialogā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jānosaka, vai dialogā ir uzruna, uzrunas grupa. Teksta lodziņā jāieraksta uzruna vai uzrunas grupa tādā formā, kādā ir dota dialogā, ja tekstā nav ne uzrunas, ne uzrunas grupas - jāieraksta "0". |
9. | Uzrunas noteikšana tautasdziesmā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēta, kas tiek uzrunāts tautasdziesmā. Nosaka, kas tiek uzrunāts tautasdziesmā. Pārvērš uzrunas formu nominatīvā. |
10. | Piemērotas uzrunas izvēle tautasdziesmā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Tautasdziesmā "pazudušās" uzrunas vietā jāizvēlas piemērota uzruna no piedāvātajiem variantiem. Lai izvēlētos piemēroto uzrunu, jāizprot tautasdziesmas saturs. |
11. | Uzruna tautasdziesmās | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Jānosaka, vai tautasdziesmā ir uzruna vai uzrunas grupa. No piedāvātajiem variantiem jānosaka, kas tautasdziesmā tiek uzrunāts. Lai to izdarītu, jāizprot tautasdziesmas saturs. |
12. | Uzrunas, uzrunas grupas noteikšana, atrašānās vieta teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teikumā jāatpazīst uzruna vai uzrunas grupa. Jānosaka, vai uzruna, uzrunas grupa atrodas teikuma sākumā, vidū, beigās. |
13. | Uzrunas, uzrunas grupas dzimtes, skaitļa, locījuma noteikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Teikumā jāatpazīst uzruna vai uzrunas grupa. Tā jāizraksta, jānosaka dzimte, skailtis, locījums. |
14. | Uzrunas grupas izvēle - īpašības vārda saskaņošana ar lietvārdu dzimtē un skailtī | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | No piedāvātajām uzrunas grupām jāizvēlas tā, kur paskaidrojošais īpašības vārds saskan ar lietvārdu (uzrunu) dzimtē un skaitlī. |
15. | Dzimtes un skaitļa noteikšana paskaidrojošajam vārdam uzrunas grupā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Jāizraksta īpašības vārds no uzrunas grupas. Jānosaka šī īpašības vārda dzimte un skaitlis. |
16. | Uzruna | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pieturzīmes teikumā ar uzrunu |
17. | Uzruna teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzruna tiešās runas teikumos |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Uzruna (2020) - pareiza pieturzīmju noteikšana | Citi | vidēja | 1 p. | Pareiza pieturzīmju lietojuma noteikšana teikumos ar uzrunu. |
2. | Uzruna (2020) - pareizu pieturzīmju lietojums | Citi | vidēja | 1 p. | Pareizu pieturzīmju lietojums teikumos ar tiešo runu. |
3. | Diag. darbs. Pieturzīmju lietojuma novērtēšana teikumos ar uzrunu un uzrunas grupu (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Pieturzīmju lietojuma novērtēšana teikumos ar uzrunu un uzrunas grupu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda nozīme dialogā | Citi | vidēja | 1 p. | Mācās noteikt atbilstošus atslēgas vārdus konkrētajam tematam. Nosaka vārdu, kas neiederas. |
2. | Piemērotu vārdu izvēle dialoga veidošanā | Citi | vidēja | 2 p. | Mācās veidot loģisku dialogu. Dialogā trūkstošo vātrdu vietā jāizvēlas tāds vārds, lai veidotos loģisks teikums. |
3. | Uzrunas, uzrunas grupas atšķiršana tautasdziesmās | Citi | zema | 2 p. | Dotas divas tautasdziesmas, tās jāizlasa, jānosaka, vai tautasdziesmā ir uzruna vai uzrunas grupa. |
4. | Pieturzīmju lietojums teikumā ar uzrunu | Citi | vidēja | 1 p. | Trūkstošo pieturzīmju salikšana teikumā, kurā ir uzruna. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dialogs, uzruna, uzrunas grupa | 00:18:00 | vidēja | 10 p. | Uzdevumi par dialoga temata, sarunas partnera noteikšanu. Uzdevumi par uzrunas, uzrunas grupas atpazīšanu tekstā. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dialogs, uzruna un uzrunas grupa tekstā | 00:18:00 | vidēja | 6 p. | Dialoga temata noteikšana, uzrunas, uzrunas grupas noteikšana dažādos tekstos. |