Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Anotācija | Anotācijas definīcija un piemēri. |
2. | Sludinājums | Kas ir sludinājums? |
3. | Sarunvaloda | Sarunvalodas stila pazīmes un piemēri. |
4. | Deminutīvi | Deminutīvu nozīme, darināšana. |
5. | Izsauksmes vārds | Izsauksmes vārda jēdziens. |
6. | Uzruna | Kas ir uzruna, uzrunas grupa, to lietojums tiešās runas teikumos. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Anotācija | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc anotācijas nosaka, kas ir grāmatas galvenais varonis, varoņi. |
2. | Grāmatas temata noteikšana pēc anotācijas | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Pēc anotācijas nosaka grāmatas galveno tematu. Izvēlas, vai ieteikt grāmatu, ņemot vērā lasītāja aprakstu. |
3. | Sludinājuma pievienošana atbilstošai kategorijai | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pēc sludinājumā sniegtās informācijas jāpievieno atbilstoša kategorija. |
4. | Sludinājuma temata noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pēc sludinājumā sniegtās informācijas jānosaka, kādā tematiskajā sadaļā sludinājums ievietojams. |
5. | Sludinājuma teksta izpratne | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sludinājums (teksta izpratne) |
6. | Piemērots attēls sludinājumam | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc sludinājuma teksta jāatrod piemērots attēls, kurš atbilst sludinājuma tekstam. |
7. | Neitrālas nozīmes vārda ievietošana sarunvalodas vārda vietā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teikumā nosaka sarunvalodas vārdu, atpazīst tā sinonīmu. |
8. | Sarunvalodas vārda atpazīšana un aizstāšana teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teikumā jāatrod sarunvalodas vārds, tas jāaizstāj ar piemērotu neitrālas nozīmes vārdu. |
9. | Deminutīva noteikšana teksta fragmentā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Deminutīvu noteikšana tekstā. Deminutīva izrakstīšana tādā formā, kādā tas dots tekstā. |
10. | Deminutīvu skaits tautasdziesmā | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Deminutīvu skaita noteikšana tautasdziesmās. |
11. | Deminutīva pārveidošana par pamatvārdu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Jāuzraksta, no kāda lietvārda darināts deminutīvs. |
12. | Izsauksmes vārdi un pieturzīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pieturzīmes teikumos ar izsauksmes vārdiem (izsaukuma un jautājuma teikumi). Teikumi ar izsauksmes vārdiem un uzrunu, un uzrunas grupu. |
13. | Teikuma saturam atbilstoša izsauksmes vārda izvēle | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | No piedāvātajiem izsauksmes vārdiem jāizvēlas teikuma saturam piemērotākais. |
14. | Izsauksmes vārdi un uzruna teikumā, pieturzīmju lietojums | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Izsauksmes vārda noteikšana teikumā. Pareizas pieturzīmes teikumos ar izsauksmes vārdiem un uzrunu. Risinājuma soļos doti izsauksmes vārdi un pareizie pieturzīmju lietošanas gadījumi. |
15. | Izsauksmes vārdi tautasdziesmās | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Izsauksmes vārdu noteikšana tautasdziesmās. |
16. | Uzrunas vietas noteikšana teikumā pēc shēmas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Teikumā, kurā nav saliktas pieturzīmes, jānosaka uzrunas atrašanās vieta (sākumā, vidū, beigās). |
17. | Raksti teikumu pēc shēmas un dotajiem vārdiem! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Teikumā, kurā nav saliktas pieturzīmes, jānosaka uzrunas atrašanās vieta (sākumā, vidū, beigās). |
18. | Uzrunas un uzrunas grupas noteikšana teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc dotā teikuma jānosaka, vai tajā ir uzruna vai uzrunas grupa. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lasītājam piemērotas grāmatas izvēle pēc anotācijas | Citi | vidēja | 1 p. | Grāmatas izvēle pēc anotācijas un potenciālā lasītāja interesēm. |
2. | Dotajam attēlam piemērota sludinājuma teksta pievienošana | Citi | vidēja | 1 p. | Pēc sludinājuma teksta jāatrod piemērots attēls, kurš atbilst sludinājuma tekstam. |
3. | Atbilstoša sarunvalodas vārda ievietošana teikumā | Citi | vidēja | 1 p. | Teikumā nosaka sarunvalodas vārdu, atpazīst tā sinonīmu. |
4. | Tautasdziesmas atjaunošana, deminutīvu noteikšana | Citi | vidēja | 3 p. | Tautas dziesmas rindiņu atjaunošana, izvēloties no piedāvātajiem vārdiem (arī deminutīviem). Deminutīvu noteikšana tekstā. |
5. | Tautasdziesmas atjaunošana, izmantojot piemērotus deminutīvus | Citi | augsta | 1 p. | Deminutīvu ievietošana tautasdziesmā atbilstošajā vietā. Tautasdziesmas atjaunošana. |
6. | Uzrunas noteikšana teikumā, teikuma rakstīšana pareizi | Citi | vidēja | 1 p. | Pareizu pieturzīmju lietojums teikumos ar tiešo runu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Anotācija, sludinājums, sarunvaloda, deminutīvi, uzruna | 00:18:00 | vidēja | 10 p. | Uzdevumi par anotācijām, sludinājumiem, sarunvalodas vārdien, deminutīviem un uzrunas noteikšanu tekstā. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Anotācija, sludinājums, deminutīvi, sarunvaloda, uzruna | 00:20:00 | vidēja | 8 p. | Tests par anotāciju, sludinājumu, deminutīvu, sarunvalodas vārdu un uzrunas lietošanu valodā. |