Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Telefonsarunas kultūra | Jēdziena "etiķete" skaidrojums; telefonsarunas veidi, uzbūve un kultūra. Ieteikumi veiksmīgai telefonsarunai. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Telefonsarunas etiķetes atslēgvārdi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Noteikt vārdus, kas pieder vai nepieder pie pieklājīgas telefonsarunas etiķetes. |
2. | Etiķetes nozīmes atpazīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Noteikt etiķetes nozīmi. |
3. | Situācijas rīcības izvērtēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvērtēt doto piemēru un izvēlēties piemērotāko rīcību šajā situācijā. |
4. | Dialoga jēdziens | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atbildēt uz jautājumiem par dialoga jēdzienu, tā veidiem. |
5. | Dialoga veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Noteikt dialoga veidu: klātienē vai attālināti, rakstiskā vai mutiskā formā. |
6. | Dialoga uzbūve | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Sakārto dialoga uzbūves elementus, pamatojoties uz informāciju par darbības vietu un laiku. (VS.6.2.1.6.) |
7. | Pareizs vai nepareizs apgalvojums par dialogu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atbild uz jautājumiem par dialoga jēdzienu, tā veidiem. |
8. | Dialoga temats un dalībnieki | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka sarunas partnerus/dalībniekus un paša dialoga tēmu. |
9. | Dialoga norises vieta un nolūks | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nosaka sarunas partnerus/dalībniekus un paša dialoga tēmu. |
10. | Trūkstošo vārdu ievilkšana dialogā | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Mācās veidot loģisku dialogu. Dialogā jāievieto atbilstošs iztrūkstošais vārds. Vārdi ir doti, pareizais vārds jāievelk atbilstošajā vietā, jāievēro, lai tas atbilst gan saturiski, gan gramatiski. |
11. | Dialoga veidošana | 2. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Sakārto dialoga tekstu notikumu secībā, pamatojoties uz informāciju par darbības vietu un laiku. (VS.6.2.1.6.) |
12. | Formālas un neformālas sarunas noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Formālas vai neformālas sarunas fragmenta noteikšana |
13. | Formālās un neformālās telefonsarunas atslēgvārdu sagrupēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Sagrupēt dotos atslēgas vārdus atbilstoši apraksta tēmai. |
14. | Pavēles izteiksmes atpazīšana dialogā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīt sarunā darbības vārdu pavēles izteiksmē. |
15. | Uzvedības ieteikumi pavēlēs izteiksmē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izvēlēties piemērotu darbības vārdu un uzrakstīt to pavēlēs izteiksmē. |
16. | Pavēles un vajadzības izteiksmes pārvēršana nenoteiksmē | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nenoteiksmes veidošana no dotajiem darbības vārdiem pavēles un vajadzības izteiksmē. |
17. | Darbības vārda izvēle telefonsarunas ieteikumiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Piemērotākā vārda izvēle teikumā, pavēles formas atpazīšana teikumā. |
18. | Laika apstākļa vārda atpazīšana dialogā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīt laika apstākļa vārdu dialogā. |
19. | Vietas apstākļa vārda atpazīšana dialogā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīt vietas apstākļa vārdu dialogā. |
20. | Saikļi "vai", "jeb" teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprast saikļu "vai" un "jeb" nozīmi un lietošanas nosacījumus; mācēt tos lietot teikumos. |
21. | Frāzes un saikļi, pamatojot savu viedokli I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīt vārdus un frāzes, kuras izmanto, lai pamatotu savu viedokli. |
22. | Frāzes un saikļi, pamatojot savu viedokli II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Noteikt vārdus un frāzes, kuras izmanto, lai pamatotu savu viedokli. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dialoga partneri, norises vieta, tēma vai nolūks | Citi | augsta | 4 p. | Nosaka dialoga partnerus/dalībniekus, norises vietu, tēmu vai nolūku. |
2. | Etiķete dažādās publiskās vietās | Citi | vidēja | 1 p. | Noteikt uzvedības etiķeti, kas atbilst vai neatbilst dažādām vietām. |
3. | Formāla un neformāla saruna. Apgalvojuma izvēle | Citi | augsta | 2 p. | Izvēlas pareizo apgalvojumu par mērvienību saīsinājumiem. Lasa un izvēlas no piedāvātajiem teksta virsrakstiem atbilstošo. |
4. | Pavēles un vajadzības izteiksme | Citi | vidēja | 2 p. | Pavēles un vajadzības izteiksmes veidošana. |
5. | Apstākļa vārdu ievilkšana dialogā | Citi | augsta | 2 p. | Mācās veidot loģisku dialogu. Dialogā jāievieto atbilstošs apstākļa vārds. Vārdi ir doti, pareizais vārds jāievelk atbilstošajā vietā, jāievēro, lai tas atbilst gan saturiski, gan gramatiski. |
6. | Saikļi "vai", "jeb" atpazīšana teikumā un nozīmes noteikšana | Citi | augsta | 2 p. | Izprast saikļu "vai" un "jeb" nozīmi un lietošanas nosacījumus; mācēt tos lietot teikumos. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dialogs, telefonsarunas kultūra I | 00:30:00 | vidēja | 18 p. | Dialoga jēdziens, uzbūve. Formālais un neformālais dialogs. Pavēles un vajadzības izteiksme. Saikļi "vai" un "jeb" nozīme. Frāzes viedokļa pamatošanai. |
2. | Dialogs, telefonsarunas kultūra II | 00:30:00 | vidēja | 25 p. | Dialoga jēdziens, uzbūve. Formālais un neformālais dialogs. Pavēles un vajadzības izteiksme. Saikļi "vai" un "jeb" nozīme. Frāzes viedokļa pamatošanai. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dialogs, telefonsarunas kultūra III | 00:40:00 | vidēja | 29 p. | Dialoga jēdziens, uzbūve. Formālais un neformālais dialogs. Pavēles un vajadzības izteiksme. Saikļi "vai" un "jeb" nozīme. Frāzes viedokļa pamatošanai. |