Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Teksta uztveramība | Izpratne par teksta veidošanas mērķi, adresātu un valodas līdzekļiem, kas izmantojami tekstveidē. |
2. | Vārdšķiru pareizrakstība. Saliktie nosaukumi | Ievēro vārdu saīsināšanas tehniku. Ievēro salikto nosaukumu pareizrakstību. |
3. | Interpunkcija | Ievēro interpunkcijas normas. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teksta vizuālais noformējums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Teksta fragmentā izmantotā fona un burtu krāsas novērtējums, saskatot izveidē pieļautās kļūdas. |
2. | Tekstā lietoto burtu veida un lieluma nozīme | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Drukāta teksta uztveramības salīdzinājums, izpētot teksta burtu lielumu un veidu. |
3. | Rokraksta nozīme teksta uztverē | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Ar rakstītajiem burtiem rakstīta teikuma uztveramības novērtēšana. Sava viedokļa pamatošana palīgteikumā. |
4. | Vārdu pareizrakstība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Tēmā lietoto vārdu pareizrakstība. Nepareizi uzrakstīto vārdu labojums. |
5. | Teksta papildināšana ar ilustrāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Apgalvojumu atbilstības tekstam novērtēšana un vizuālā materiāla atbilstības dotajam tekstam saskatīšana. Sava viedokļa izteikšana. |
6. | Tekstveide un teksta uztvere | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teksta novērtējums: saturs, forma, pareizrakstība. |
7. | Īpašvārdu pareizrakstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ievēro pareizrakstību īpašvārdos. |
8. | Lietvārdu un īpašības vārdu pareizrakstība | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt ortogrāfiski pareizi rakstītus vārdus. |
9. | Darbības vārdu un lietvārdu pareizrakstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt ortogrāfiski pareizi rakstītus vārdus. |
10. | Ortogrāfija | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka kopā vai atsevišķi rakstāmus vārdus. |
11. | Pareizrakstības kļūdas tekstā | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Atrod pareizrakstības kļūdas un labo tās. |
12. | Vienkārša teikuma izveide | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Vienkārša teikuma izveide no vārdu virknes, ievērojot teikuma pazīmes. |
13. | Pieturzīmju lietojums vienkāršā teikumā | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Vienlīdzīgu teikuma locekļu saskatīšana teikumā un to atbilstoša atdalīšana ar komatu. |
14. | Pieturzīmes saliktā pakārtotā teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Palīgteikuma atdalīšana no virsteikuma, ja palīgteikuma atrodas aiz virsteikuma vai pirms virsteikuma. |
15. | Interpunkcija teikumos ar uzrunu un uzrunas grupu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Lieto pieturzīmes teikumos ar uzrunu un uzrunas grupu. |
16. | Interpunkcija tiešās runas teikumos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Lieto pieturzīmes teikumos ar tiešo runu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ortogrāfijas kļūdas tekstā | Citi | augsta | 6 p. | Atrod pareizrakstības kļūdas un labo tās. |
2. | Pieturzīmes saliktā sakārtotā teikumā. Teksta tēma | Citi | vidēja | 5 p. | Salikta sakārtota teikuma daļu atdalīšana ar komatu. Saikļa "un" uzdevuma noteikšana teikumā un atbilstošu pieturzīmju lietošana. Teikumu kopīgās tēmas noteikšana. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teksta uztveramība | 00:20:00 | vidēja | 9 p. | Skolēni savā digitālā rakstībā lieto uztveramu tekstu. |
2. | Pareizrakstība tekstā | 00:20:00 | vidēja | 11 p. | Sava teksta rakstībā lieto ortogrāfiju un interpunkciju. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teksts | 00:40:00 | vidēja | 34 p. | Ievēro vizuālo noformējumu un pareizrakstību sava teksta veidošanā. |