Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Teksta pazīmes | Zina stāsta pazīmes, prot tās izmantot pašveidotā tekstā. |
2. | Vēstījuma (stāsta), arī mutvārdu runas pazīmes, kritēriji | Zina domraksta(vēstījuma) rakstīšanas secīgus posmus. |
3. | Valodas īpatnības – valodas funkcionālie stili un emocionālās nokrāsas vārdi | Prot teksta tapšanā ievērot, kāda valodas funkcionālā stila teksts tas ir, kāds ir teksta mērķis. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vēstījuma temats - attēls | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot izvēlēties dotajam attēlam atbilstošu vēstījuma tematu. |
2. | Teksta plānošana un rakstīšanas soļi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina domraksta plāna nozīmi, ir izpratne par domraksta tapšanas soļiem. |
3. | Vārdu skaidrojums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt vārda nozīmi pēc konteksta. |
4. | Galvenā doma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka teksta galveno domu, zina stāstītāja mērķi. |
5. | Sakāmvārdi kā teksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt sakāmvārdu informācijas tematu. |
6. | Teksta izpratne | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atbildēt uz jautājumiem par dzirdēto un redzēto tekstu. |
7. | Tautasdziesmas kā teksts. Naudas loma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot izvērtēt tautasdziesmās izlasīto informāciju par naudu. |
8. | Valodas lietojuma īpatnības tautasdziesmā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot uzdot daudzveidīgus jautājumus, lai dziļāk izprastu teksta saturu un tajā ietvertās idejas. |
9. | Emocionālā vārda nokrāsa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot noteikt vārda emocionālo nokrāsu. |
10. | Valodas funkcionālie stili | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt tekstā lietoto valodas funkcionālo stilu. |
11. | Jautājumu uzdošana par tekstu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Prot uzdot jautājumu par dzirdēto un redzēto tekstu, lai dotā atbilde būtu loģiska. Attīsta kritisko domāšanu un teksta izpratni. |
12. | Vārdu nozīmes maiņa un skaidrojums | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot noteikt, kā mainās vārda nozīme, ja mainās patskaņu rakstība garais - īsais. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Diagnostikas darbs. Detalizētas informācijas atrašana tekstā (2018) | Citi | vidēja | 2 p. | Prot teksta fragmentā atrast detalizētu informāciju. |
2. | Diagnostikas darbs. Tekstam atbilstoša jautājuma izvēle (2019) | Citi | vidēja | 2 p. | Prot tekstā atrast informāciju atbilstoši uzdotajam jautājumam. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teksta izpratne. Jautājumi par tekstu | Citi | vidēja | 2 p. | Prot noteikt teksta galveno domu un tajā paustās idejas, uzdodot atbilstošu jautājumu. |
2. | Valodas termini – tekstveide, vēstījums, stāsts | Citi | vidēja | 2 p. | Zina valodas terminu skaidrojumus. |
3. | Teksta pazīme – sakarīgums | Citi | vidēja | 2 p. | Prot atšķirt teksta daļas pēc to lomas jeb uzdevuma tekstā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā veidot savu tekstu?Kādas ir teksta, vēstījuma (stāsta) pazīmes? | 00:25:00 | vidēja | 7 p. | Zina domraksta plāna nozīmi, ir izpratne par domraksta tapšanas soļiem. Nosaka teksta galveno domu, zina stāstītāja mērķi.Prot uzdot jautājumu par dzirdēto un redzēto tekstu, lai dotā atbilde būtu loģiska. Attīsta kritisko domāšanu un teksta izpratni. Prot noteikt tekstā lietoto valodas funkcionālo stilu. Prot teksta fragmentā atrast detalizētu informāciju. Prot noteikt vārda nozīmi pēc konteksta.Prot atšķirt teksta daļas pēc to lomas jeb uzdevuma tekstā. |
2. | Teksts, vēstījums, stāsts - kā to labāk veidot? | 00:20:00 | vidēja | 10 p. | Prot noteikt, kā mainās vārda nozīme, ja mainās patskaņu rakstība garais - īsais. Prot izvērtēt tautasdziesmās izlasīto informāciju par naudu. Prot tekstā atrast informāciju atbilstoši uzdotajam jautājumam. Prot uzdot daudzveidīgus jautājumus, lai dziļāk izprastu teksta saturu un tajā ietvertās idejas. Prot noteikt vārda emocionālo nokrāsu. Prot noteikt teksta galveno domu un tajā paustās idejas, uzdodot atbilstošu jautājumu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teksta un vēstījuma veidošana, izmantojot dažādus valodas līdzekļus | 00:40:00 | vidēja | 20 p. | Zina domraksta plāna nozīmi, ir izpratne par domraksta tapšanas soļiem. Nosaka teksta galveno domu, zina stāstītāja mērķi. Prot atbildēt uz jautājumiem par dzirdēto un redzēto tekstu. Prot noteikt teksta galveno domu un tajā paustās idejas, uzdodot atbilstošu jautājumu. Prot noteikt tekstā lietoto valodas funkcionālo stilu. Prot izvērtēt tautasdziesmās izlasīto informāciju par naudu. Prot noteikt sakāmvārdu informācijas tematu. Prot teksta fragmentā atrast detalizētu informāciju. Prot noteikt vārda emocionālo nokrāsu. Prot uzdot daudzveidīgus jautājumus, lai dziļāk izprastu teksta saturu un tajā ietvertās idejas. Zina valodas terminu skaidrojumus. Prot tekstā atrast informāciju atbilstoši uzdotajam jautājumam. Prot atšķirt teksta daļas pēc to lomas jeb uzdevuma tekstā. |