Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Darbības vārda darāmā un ciešamā kārta | Darbības vārda lietojums darāmajā vai ciešamajā kārtā atklāj darbības veicēja klātbūtni vai neesamību, kas attiecīgi norāda uz personiskāku vai neitrālāku attieksmi pret tekstā ietverto saturu. (V.Li.3.) Mērķtiecīgi izmanto tekstā darbības vārdus darāmajā un ciešamajā kārtā; pamato to lietojumu. |
2. | Vizītkarte | Sociālie tīkli var būt vērtīgs resurss un ērts rīks, lai meklētu informāciju, dalītos ar to, veidotu savu un izzinātu citu personu digitālo identitāti. (V.Li.1.) Aplūko un vērtē tradicionālās vizītkartes, secina, kas veido labu vizītkarti. |
3. | Lielo sākumburtu lietošana | Raksta vārdus atbilstoši latviešu valodas ortogrāfijas normām. Ja nepieciešams, izmanto vārdu pareizrakstības pārbaudes līdzekļus savas valodas pilnveidei. Pamato noteikta avota izvēli. (VL.9.3.1.4.) |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apgalvojumi par darāmo un ciešamo kārtu I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina teoriju par darāmo un ciešamo kārtu. |
2. | Apgalvojumi par darāmo un ciešamo kārtu II | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina teoriju par darāmo un ciešamo kārtu. Spēj salīdzināt darbības vārda darāmās un ciešamās kārtas atšķirības. |
3. | Vizītkartes izsniegšanas etiķete | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina, kādas situācijas ir piemērotas un nepiemērotas, lai sniegtu savu vizītkarti. |
4. | Ciešamās un darāmās kārtas darbības vārdi teikumos I | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Spēj teikumā diferencēt darāmo un ciešamo kārtu. |
5. | Ciešamās un darāmās kārtas darbības vārdi teikumos II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot izmantot darbības vārdus darāmajā un ciešamajā kārtā atbilstošajos locījumos dažādos teikumos. |
6. | Ciešamās un darāmās kārtas darbības vārdi teikumos III | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt un identificēt darbības vārdus darāmajā un ciešamajā kārtā dažādos teikumos. |
7. | Darāmās un ciešamās kārtas darbības vārdi tekstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Spēj identificēt darāmās un ciešamās kārtas darbības vārdus garākos tekstos. |
8. | Darbības vārdu iederība un locīšana darāmajā un ciešamajā kārtā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Spēj noteikt darāmās un ciešamās kārtas darbības vārdu iederību teikumā un tos atbilstoši locīt tā, lai teikums izveidotos loģisks. |
9. | Lielo sākumburtu lietojums teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina teoriju par lielo sākumburtu rakstību latviešu valodā. |
10. | Lielo sākumburtu kļūdaina lietošana I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Spēj identificēt kļūdaini rakstītos ar vienu vārdu izteiktos un saliktos nosaukumus. |
11. | Lielo sākumburtu kļūdaina lietošana II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Analizē un salīdzina salikto nosaukumu pareizrakstību. |
12. | Lielie sākumburti saliktajos nosaukumos | 3. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Prot identificēt nepareizi lietotos sākumburtus, raksta vārdus atbilstoši latviešu valodas ortogrāfijas normām. |
13. | Vizītkartē iekļautā informācija I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Identificē informācijas nepilnības vizītkartē, norāda uz trūkstošo informāciju. |
14. | Vizītkartē iekļaujamā informācija II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kādai informācijai jābūt iekļautai vizītkartē. |
15. | Darbības vārdu pārveidošana no vienas kārtas otrā | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot pārveidot teikumu tā, lai darbības vārds būtu darāmajā vai ciešamajā kārtā un teikums nezaudētu jēgu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darbības vārdu kārtu pārveidošana | Citi | vidēja | 2 p. | Spēj atbilstoši pārveidot darbības vārdu no darāmās uz ciešamo kārtu un otrādi, ievērojot ortogrāfijas un gramatikas likumus. |
2. | Lielo sākumburtu lietojums saliktajos nosaukumos | Citi | vidēja | 3 p. | Izprot lielo sākumburtu rakstības pamatnosacījumus ar vienu vārdu izteiktos un saliktajos nosaukumos. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darbības vārda kārtas, lielie sākumburti, vizītkarte | 00:20:00 | vidēja | 16 p. | Nostiprina izpratni par darbības vārda kārtas kategoriju, identificējot, pārveidojot darbības vārdus teikumos. Izprot atšķirības starp darbības vārda darāmo un ciešamo kārtu. Izprot vizītkartes veidošanas un pasniegšanas nosacījumus, izvērtē situācijas piemērotību, lai vizītkarti pasniegtu. Nostiprina zināšanas par lielo un mazo burtu lietojumu saliktajos nosaukumos. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vizītkarte, lielie sākuma burti un darības vārda kārtas | 00:40:00 | vidēja | 34 p. | Pārbauda zināšanas par darbības vārda kārtas kategoriju, identificē, pārveido darbības vārdus teikumos. Izprot atšķirības starp darbības vārda darāmo un ciešamo kārtu, salīdzina darbības vārdu formu lietojumu. Izprot vizītkartes veidošanas un pasniegšanas nosacījumus, izvērtē situācijas piemērotību, lai vizītkarti pasniegtu. Vērtē vizītkartē iekļauto informācijas nozīmi. Nostiprina zināšanas par lielo un mazo burtu lietojumu ar vienu vārdu izteiktos un saliktajos nosaukumos. Ievēro latviešu valodas ortogrāfijas principus, rakstot teikumus. |