Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Monologs. Publiskā runa. Argumenti | Zina, kas ir monologs, runas struktūra, plānošana. Zina publiskās runas jēdzienu un formu. |
2. | Valodas funkcionālie stili. Publicistikas un oficiālais stils. | Zina publicistikas un oficiālā stila pazīmes. |
3. | Emocionāli ekspresīvā un stilistiskā leksika. Sinonīmi. Izsauksmes vārdi | Zina vārdu emocionālo un stilistisko nozīmes nokrāsu lietojumu. Zina sinonīmu lietojumu. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jēdzieni saziņas tēmā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina tēmā lietotos jēdzienus. |
2. | Monologs, dialogs, diskusija | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt konkrētās situācijas saziņas veidu. |
3. | Darbības vārda pavēles izteiksmes atšķiršana no īstenības izteiksmes, interpunkcija | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, kā veido darbības vārda daudzskaitļa 2. personas formu, kā lieto pieturzīmes teikumā ar vārdu "lūdzu" (izsauksmes vai darbības vārds). |
4. | Vārda emocionālā nokrāsa I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt vārda emocionālo nokrāsu. |
5. | Pieturzīmes teikumos ar "jā" un "nē" | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina pieturzīmju lietojumu teikumos ar partikulām "jā" un "nē". |
6. | Saziņas kultūra | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina un prot noteikt runātāja un klausītāja kultūras iezīmes. |
7. | Vārda stilistiskā nokrāsa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot ierakstīt stilistiski neitrālu vārdu. |
8. | Valodas emocionāli ekspresīvie stili | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot daiļliteratūras tekstam noteikt valodas emocionāli ekspresīvo stilu (sirsnīgais, svinīgais un humoristiskais stils). |
9. | Izsauksmes vārdi un pieturzīmes I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot lietot pieturzīmes teikumos ar izsauksmes vārdiem (izsaukuma un jautājuma teikumi, uzruna un uzrunas grupa). |
10. | Vārda emocionālā nokrāsa II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot noteikt vārdu emocionālās nokrāsu un neitrālus vārdus. |
11. | Izsauksmes vārdi un pieturzīmes II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot teikumā noteikt izsauksmes vārdus un pareizu pieturzīmju lietojumu. |
12. | Runas kultūra | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot noteikt viedokļu galveno domu, runas mērķi. |
13. | Vārda emocionālā nokrāsa. Interpunkcija | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot likt pieturzīmes dažādas uzbūves teikumos, izrakstīt noteiktas emocionālas nokrāsas vārdus, noteikt to vārdšķiru. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teorijas pārbaudes jautājumi | Citi | vidēja | 3 p. | Zina teorijas jautājumus, terminus. |
2. | Vārda emocionālā nokrāsa III | Citi | vidēja | 2 p. | Prot noteikt vārdu emocionālo nokrāsu un neiederīgu vārdu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Monologs. Publiskā runa. Emocionāli ekspresīvā un stilistiskā leksika. Izsauksmes vārdi | 00:20:00 | vidēja | 15 p. | Zina tēmā lietotos jēdzienus. Prot noteikt konkrētās situācijas saziņas veidu. Zina un prot noteikt runātāja un klausītāja kultūras iezīmes. Prot lietot pieturzīmes teikumos ar izsauksmes vārdiem. Prot noteikt vārdu emocionālās nokrāsu un neitrālus vārdus. Prot noteikt viedokļu galveno domu, runas mērķi. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Monologs. Publiskā runa. Emocionāli ekspresīvā un stilistiskā leksika. Sinonīmi. Izsauksmes vārdi | 00:40:00 | vidēja | 30 p. | Prot noteikt konkrētās situācijas saziņas veidu. Zina un prot noteikt runātāja un klausītāja kultūras iezīmes. Prot noteikt viedokļu galveno domu, runas mērķi. Zina, kā veido darbības vārda daudzskaitļa 2. personas formu, kā lieto pieturzīmes teikumā ar vārdu "lūdzu" (izsauksmes vai darbības vārds). Zina pieturzīmju lietojumu teikumos ar partikulām "jā" un "nē". Prot noteikt valodas emocionāli ekspresīvo stilu (sirsnīgais, svinīgais un humoristiskais stils). Prot teikumā noteikt izsauksmes vārdus un pareizu pieturzīmju lietojumu. Prot likt pieturzīmes dažādas uzbūves teikumos, izrakstīt noteiktas emocionālas nokrāsas vārdus, noteikt to vārdšķiru. |