1. klase

  1. Kā lasīt un rakstīt vārdus?

    1. Vārdi iepazīstoties. Mans vārds.

    2. Stāstīšana un rakstīšana. Iepazīsim savu skolu!

    3. Mans ceļš uz skolu. Valodas skaņas, zilbe

    4. Stāstīšana. Zilbes un vārdi. Aiz loga

    5. Vārdi un uzvārdi. Valodas skaņas un burti i, ī, l, ļ, u, ū; divskanis ui

    6. Vārdi un mīļvārdiņi. Stāstīšana. Valodas skaņas un burti n, ņ, m

    7. Dzīvnieku un to mazuļu nosaukumi. Patskaņi un burti a, ā, divskaņi ai, au

  2. Kā veidot, pierakstīt un lasīt teikumus?

    1. Ielūgums un novēlējums. Patskaņi un burti e, ē. Divskaņi ie, ei

    2. Latvijas pilsētas. Karte. Līdzskaņi un burti s, š, r

    3. Stāstījums, saruna. Patskanis un burts o, divskaņi o, oi, līdzskaņi un burti k, ķ

    4. Stāstījums, saruna. Līdzskaņi un burti p, b, t, d

    5. Tautasdziesma, dzejolis, dziesmas teksts. Līdzskaņi un burti z, ž, dz, dž

    6. Ielūgums un apsveikums. Teikuma beigu pieturzīme

    7. Gadalaiku nosaukumi. Līdzskaņi un burti c, č, v

    8. Mēnešu nosaukumi, datumi un dienas. Līdzskaņi un burti j, g, ģ

    9. Saulgriežu svētki. Līdzskaņi un burti f, h

  3. Kā raksturot literārus tēlus un reālus cilvēkus?

    1. Literārā tēla raksturojums. Vārdi ar pretēju nozīmi

    2. Satura atstāsts. Atslēgvārdi

    3. Manas rotaļlietas. Stāstījums mutvārdu un rakstu formā

  4. Kā veidot aprakstu?

    1. Profesiju nosaukumi.Teikums

    2. Dažādība profesiju pasaulē. Lietvārdu saskaņojums gramatiskajā dzimtē

    3. Mans sapņu darbs. Īsa teksta veidošana

  5. Kā iegūt, saprast un atcerēties svarīgāko informāciju par literāru tekstu?

    1. Bibliotēka. Anekdote. Humoristisks stāsts

    2. Pasaku žanri: dzīvnieku, brīnumu un sadzīves pasakas

    3. Dzejolis, skaitāmpants, mīkla

  6. Parastais un neparastais. Ko es zinu? Ko es protu?

    1. Enciklopēdija, izgudrojumi, informācijas apkopošana

    2. Lietvārds, īpašības vārds, darbības vārds (atkārtojums)

    3. Dienasgrāmata, kalendārs un Jāņi, īsziņa

6. klase

  1. Kā veidot runu, ievērojot tās atbilsmi vizuālajai informācijai?

    1. Informācijas ieguve, apkopošana, tālāk nodošana, dezinformācija

    2. Vietniekvārdi

  2. Kā veidot tekstu atbilstoši mērķim un adresātam? Kā darina jaunus vārdus?

    1. Informācijas ieguve un izmantošana. Vienlīdzīgi teikuma locekļi

    2. Vārddarināšana

    3. Etimoloģija. Internacionālismi

  3. Kāda nozīme valodā ir īpašības vārdiem ar nenoteikto un noteikto galotni un frazeoloģismiem?

    1. Frazeoloģismi

    2. Mutvārdu saziņa. Dialogs. Slengs

    3. Īpašības vārda noteiktā un nenoteiktā galotne

  4. Kā analizēt, vērtēt un veidot interviju?

    1. Intervijas sagatavošana, organizēšana un publicēšana

    2. Gramatiskais centrs

    3. Pieturzīmes vienkāršos un saliktos teikumos

  5. Kādas ir teksta pazīmes? Kā pareizi pierakstīt pamata un kārtas skaitļa vārdus?

    1. Teksta, vēstījuma (stāsta) pazīmes, kritēriji

    2. Informācijas izpēte. Aptauja

    3. Skaitļa vārdi, to saskaņojums ar lietvārdu un pareizrakstība

  6. Kādi valodas un vizuālie līdzekļi tiek izmantoti, lai veidotu tekstu?

    1. Kā tekstos lietot apstākļa vārdus?

    2. Kā tekstos lietot darbības vārdu laikus un atgriezeniskos lietvārdus?

9. klase

  1. Kā kritiski lasīt vēstījumu sociālajos medijos un radīt savus vēstījumus?

    1. Sociālo mediju lietošanas paradumi un nolūki. Darbības vārda vēlējuma izteiksmes saliktā tagadne

    2. Saliktu teikumu uzbūve. Saikļa un bezsaikļa saistījums saliktā teikumā

    3. Dezinformācija. Argumentētā eseja

  2. Kādā valodā runā kino?

    1. Vārda nozīme, tās skaidrojums. Informācijas klasifikācija. Apraksts

    2. Valodas lietojums kinofilmās. Mutvārdu runas varianti. Īpatnējās leksikas slāņi

    3. Kopīgās un atšķirīgās iezīmes literārajos darbos un ekranizācijās

  3. Kā lasīt un uztvert dažādu žanru un veidu tekstus?

    1. Informācijas apkopošana, faktu atlase. Literārā darba autora portrets

    2. Informatīvs teksts. Literāro notikumu apskats. Valodas vienkāršība un precizitāte

    3. Aptauja. Viedokļu izvērtējums. Informatīvs apraksts. Valodas iedarbīgums

  4. Kā veidot dialogu un veiksmīgu komunikāciju?

    1. Monologa māksla

    2. Dialoga māksla

    3. Konflikti dzīvē un literārajā darbā, to izpausmes valodā

  5. Kā izkopt savu individuālo valodas stilu, lai saziņa būtu veiksmīga?

    1. Diskusija; viedokļa izteikšana. Tiešā runa, netiešā runa. Darbības vārda atstāstījuma izteiksme

    2. Autora individuālā stila analīze un vērtējums

    3. Individuālā stila izpausme komentāros un emuāros. Argumentētā eseja

  6. Kas raksturīgs lietišķās valodas stilam runā un rakstos?

    1. Teksts, tā saturs un valoda. Kopā un šķirti rakstāmi vārdi

    2. Atslēgvārdi. Sludinājums. Motivācijas vēstule

    3. Dzīvesgājums (CV)