Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Pārskats par Seno Romu | Romas nozīme Eiropā. Romas dibināšanas leģenda; vēstures ziņas par Romas izcelsmi; ģeogrāfiskās vides nozīme. |
2. | Romas republika | Romas iedzīvotāju grupu un attiecību raksturojums; svarīgākie amati un iekšpolitika Romā; Divpadsmit tabulu likumi. |
3. | Armija un kari | Romiešu karavīru bruņojums, armijas raksturojums. Karu loma romiešu sabiedrībā. Iekarošanas kari Itālijā, Pūniešu kari, mūsdienu Eiropas teritorijā dzīvojošo tautu pakļaušana. |
4. | Republikas krīze | Personību varas pieaugums; Pirmais triumvirāts; Jūlijs Cēzars, viņa reformas, varas beigas. |
5. | Romas impērijas izveidošanās | Otrais triumvirāts. Augusta vienpersoniskas varas nostiprināšanās, varas formas, uzlabojumi valstī. Imperatori Romā. |
6. | Romas impērijas krīze | Krīzes cēloņi impērijā, krīzes risinājumu sekas. Imperatoru loma. Impērijas sadalīšana. |
7. | Barbaru Eiropas izveidošanās | Romiešu un barbaru attiecības, ģermāņu ietekme Rietumromas bojāejā. Huņņi un Lielā tautu staigāšana. Barbaru uzbrukumi Romai, romiešu radīto vērtību degradācija. Tacits par ģermāņiem. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Senā Roma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Romas vēstures mīts, fakti. |
2. | Romas pirmsākumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Romas dibināšana un tās ciltis. |
3. | Romas vide, valdnieki | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Romas resursi, vide; valdnieki. |
4. | Romas republika | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iedzīvotāju grupas, amatpersonas. |
5. | Pēti vēstures avotu par vergiem | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina zināšanas par vergu stāvokli, sekmē lasītprasmi. |
6. | Romas pārvalde | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Amatpersonas Romā; 12 plākšņu likumi. |
7. | Pēti provinču nozīmi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Papildina zināšanas, sekmē izpratni par provinču devumu Romai. |
8. | Karavadoņu loma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Karavadoņu varas laiks Romā. |
9. | Republikas krīze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Karavadoņu savstarpējie konflikti. |
10. | Pēti vēstures avotu par krīzi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina zināšanas, izpratni, prasmi analizēt tekstu. |
11. | Romiešu armija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Armijas organizācija, iekarojumi. |
12. | Karavīru stāvoklis armijā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Karavīru bruņojums disciplīna; taktika iekarojumos. |
13. | Romas impērijas izveidošanās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Oktaviāna Augusta nākšana pie varas, varas forma. |
14. | Imperatora varas raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Romas impērijas valdnieki, pārvalde. |
15. | Krīze Romas impērijā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārmaiņas Romas impērijā, tās sadalīšana. |
16. | Rietumromas impērijas sabrukums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Romas impērijas vājuma izpausmes, sabrukums. |
17. | Barbaru Eiropa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Barbari. Lielā tautu staigāšana. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Romas republika | Citi | zema | 1 p. | Iekšpolitikas raksturojums. |
2. | Romas pirmsākumi | Citi | zema | 1 p. | Romas leģenda, valdnieki. |
3. | Impērijas krīze | Citi | zema | 1 p. | Barbari, Lielā tautu staigāšana. |
4. | Barbaru Eiropa | Citi | zema | 1 p. | Rietumromas sabrukums. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Romas dibināšana un republikas izveide | 00:30:00 | vidēja | 14 p. | Romas leģenda un fakti par Romu; republikas iekārtas izveide Romā. Romas pārvalde, sabiedrības grupas, to raksturojums. |
2. | Romas impērija | 00:35:00 | vidēja | 21 p. | Karavadoņu lomas pieaugums, varas maiņa Romā. Romas armija. Provinču nozīme. Impērijas uzplaukums, imperatori, krīze Romā. Barbaru Eiropas izveidošanās. |
3. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:35:00 | vidēja | 26 p. | Skolēns pilda testu, kas nosedz galvenos tēmā aplūkotos jautājumus un faktus. |