Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Lauksaimniecība Romā | Lauksaimniecības kultūras. Zemnieku saimniecības, situācijas pasliktināšanās; bagātās lauku saimniecības - latifundijas. Brāļu Grakhu reformas. |
2. | Amatniecība un tirdzniecība | Amatniecības nozīme, darbs maizes ceptuvē. Nauda. Tirdzniecības kontakti, provinču loma tirdzniecībā; importētās preces. |
3. | Ikdienas dzīve pilsētā | Bagāto un nabadzīgo romiešu ikdienas dzīve: dienas izkārtojums, darbs un attieksme pret to, laika pavadīšanas veidi. Saime, pienākumu sadalījums; sieviešu stāvoklis, bērnu audzināšana. |
4. | Vergi Romā | Vergu darba nozīme Romā; vergu darba, sadzīves, ārstēšanas apstākļi laukos, pilsētā, izglītības nozīme. Sacelšanās Spartaka vadībā, tās sakāve. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīve un saimniekošana laukos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saimniecību raksturojums, zemnieku dzīve. |
2. | Lauksaimniecība Romā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zemnieku ēdiens un apģērbs. Brāļu Grakhu reformas. |
3. | Lauksaimniecības kultūras | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē prasmi raksturot attēla informāciju. |
4. | Mājdzīvnieki lauksaimniecībā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi raksturot attēla informāciju. |
5. | Nosaki zemnieku problēmas | 3. izziņas līmenis | augsta | 9 p. | Papildina izpratni par zemnieku situāciju. |
6. | Amatniecība un tirdzniecība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Amatniecība un tirdzniecība Senajā Romā. |
7. | Nosaki attēlā importēto preci | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sekmē prasmi raksturot attēla informāciju. |
8. | Pēti attieksmi pret darbu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina zināšanas, sekmē kritisko domāšanu. |
9. | Pilsētnieku grupas ikdienā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Bagāto un nabadzīgo romiešu ikdienas dzīve. |
10. | Romiešu nodarbes un saime | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildini apgalvojumus par romiešiem, to saimi. |
11. | Pēti attēlu par dzīvi pilsētā | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Sekmē prasmi raksturot attēla informāciju. |
12. | Verdzības raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Vergu sociālais stāvoklis, attieksme pret vergiem. |
13. | Vergi Romā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Vergu nodarbinātība; vergu sacelšanās. |
14. | Izvērtē apgalvojumu par vergiem | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Verdzība, vergu sacelšanās. |
15. | Nosaki sabiedrības grupu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nostiprina izpratni par grupu atšķirībām. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nosaki nodarbošanos | Citi | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi saistīt vizuālo informāciju un zināšanas. |
2. | Izvērtē apgalvojumu | Citi | zema | 1 p. | Amatniecība un tirdzniecība Senajā Romā. |
3. | Izvērtē apgalvojumus par maiznīcu | Citi | zema | 1 p. | Maizes cepšana un pārdošana Senajā Romā. |
4. | Ikdienas dzīve | Citi | vidēja | 3 p. | Papildina zināšanas, lasītprasmi. |
5. | Verdzība | Citi | vidēja | 10 p. | Papildina zināšanas, sekmē lasītprasmi. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darbs lauksaimniecībā, amatniecībā, tirdzniecībā | 00:25:00 | vidēja | 22 p. | Lauku saimniecības, to produkcija; zemnieku statuss, darbs un sadzīve; latifundijas. Amatniecības loma, tirdzniecības sakari, nozīme. |
2. | Dzīve pilsētā, vergu loma Romā | 00:25:00 | vidēja | 25 p. | Bagāto un trūcīgo pilsētnieku ikdiena, iespējas, izklaide. Vergu darba loma, attieksme pret vergiem, vergu iespējas. |
3. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:35:00 | vidēja | 31 p. | Skolēns pilda testu, kas nosedz galvenos tēmā aplūkotos jautājumus un faktus. |