Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Renesanse un tās ideoloģija - humānisms | Renesanses priekšnoteikumi, izpausmes, centri; renesanses ideoloģija - humānisms, ievērojamākie humānisti. |
2. | Renesanse un humānisms Itālijā | Humānisma idejas, renesanses aizsākums literatūrā, mākslā; dižrenesanses meistari un viņu veikums, darbu iezīmes; vēlās renesanses mākslas iezīmes; mecenātisma loma. |
3. | Renesanses izplatība ziemeļu zemēs un nozīme | Renesanses izplatība un nozīme. |
4. | Ģeogrāfisko atklājumu cēloņi, renesanses vērtību ietekme | Priekšstatu par pasauli maiņa, zinātnes sasniegumi, jauno laiku cilvēka mentalitātes loma; ceļojumu motīvi. |
5. | Jūrasbraucēji un atklātās zemes, atklājumu sekas | Ceļojumi uz Āfriku, Ameriku, apkārt zemeslodei; eiropiešu attieksme pret "atklātajām" zemēm un civilizācijām; atklājumu sekas. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Izvērtē renesansi veicinošas ietekmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina zināšanas par renesanses sākotni. |
2. | Papildini tekstu par renesanses sākumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 8 p. | Papildina, nostiprina izpratni par renesanses sākumu. |
3. | Pēti vēstures avotu par jaunajiem laikiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina izpratni par humānisma idejām. |
4. | Nosaki antīkās kultūras ietekmi | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina prasmi saistīt iepriekš iegūtās zināšanas ar jaunu informāciju, analizējot attēlu. |
5. | Pēti un analizē tekstu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē izpratni, zināšanas, kritisko domāšanu. |
6. | Atbildi jautājumu par humānismu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina zināšanas, izpratni par cilvēku. |
7. | Nosaki attēla atbilstību zinātnei | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina prasmi analizēt attēlu, identificēt atbilstību. |
8. | Pēti avotus par izglītību | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Papildina izpratni, zināšanas. |
9. | Nosaki attēlā renesanses iezīmes | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pilnveido prasmi saistīt zināšanas ar vizuālā avota analīzi, kritiski vērtēt skaidrojumu. |
10. | Pēti avotu par mākslinieku | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Papildina zināšanas, prasmi saistīt tekstu, attēlu un zināšanas. |
11. | Skaidro jēdzienu, saisti ar attēlu | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nostiprina jēdzienu zināšanas, izpratni par laikmeta ideju saikni ar mākslu. |
12. | Analizē mākslas darbu | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sekmē prasmi saistīt iepriekš iegūtās zināšanas ar jaunu informāciju, analizējot attēlu. |
13. | Savieto autoru un viņa devumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nostiprina zināšanas par personību devumu. |
14. | Nosaki renesanses mākslas periodu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi salīdzināt pazīmes, grupēt mākslas posmus. |
15. | Atbildi jautājumus par attēlu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārbauda, papildina zināšanas par mākslas saikni ar vidi. |
16. | Analizē mākslas darba piederību | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Sekmē prasmi veidot jaunas zināšanas, izmantojot iegūtās zināšanas, prasmes. |
17. | Papildini tekstu par jauno laiku iezīmēm | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Sekmē lasītprasmi, pārbauda zināšanas, izpratni par laikmeta novitātēm. |
18. | Nosaki darba simboliku | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina prasmi saistīt tekstu un attēlu, nosakot simbolisko nozīmi. |
19. | Nosaki raksturoto personību | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Papildina zināšanas, lasītprasmi - nozīmes izpratni. |
20. | Iepazīsti renesanses ēku | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Ļauj iegūt jaunas zināšanas, pielietojot apgūto par renesanses tendencēm. |
21. | Saisti personības raksturojumu un attēlu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pārbauda zināšanas par personību devumu. |
22. | Skaidro jēdzienus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Vēstures jēdzienu zināšanas. |
23. | Nosaki attēla atbilstību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina prasmi atpazīt raksturīgās un atšķirīgās iezīmes mākslā. |
24. | Formulē renesanses nozīmi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sekmē prasmi kritiski spriest, balstoties uz zināšanām. |
25. | Papildini tekstu par atklājumu cēloņiem | 2. izziņas līmenis | augsta | 12 p. | Nostiprina zināšanas, sekmē izpratni. |
26. | Pēti apstākļus uz kuģa | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sekmē prasmi analizēt tekstu, balstoties uz to, noteikt pareizās atbildes. |
27. | Salīdzini ceļotāja liecību un attēlu | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Pilnveido prasmi analizēt, salīdzināt dažādus informācijas avotus, kritiski spriest. |
28. | Nosaki atklāto civilizāciju | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē iepriekš gūto zināšanu lietojumu attēla analīzei. |
29. | Savieto atklājumu un personību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nostiprina zināšanas par atklājumiem. |
30. | Papildini tekstu par atklājumu sekām | 3. izziņas līmenis | augsta | 8 p. | Nostiprina zināšanas, sekmē izpratni. |
31. | Nosaki cēloņus un sekas | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Sekmē un nostiprina izpratni par vēstures notikumiem, procesiem, to cēloņsakarībām. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Izvērtē apgalvojumus | Citi | zema | 2 p. | Nostiprina zināšanas, izpratni, sekmē lasītprasmi. |
2. | Raksturo personību | Citi | zema | 2 p. | Zināšanas par vēstures personībām, prasme raksturot to darbību, nozīmi. |
3. | Nosaki renesanses mākslas posmu | Citi | vidēja | 1 p. | Papildina prasmi pielietot iegūtās zināšanas, analizējot attēlu. |
4. | Pēti vēstures avotu | Citi | augsta | 2 p. | Papildina izpratni, lasītprasmi, zināšanas. |
5. | Nosaki vēstures avotus | Citi | augsta | 1 p. | Sekmē izpratni par vēstures avotiem, kritisko domāšanu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Renesanse un tās ideoloģija - humānisms | 00:20:00 | vidēja | 20 p. | Renesanses cēloņi; renesanses sākums un izpausmes, antīkās kultūras ietekme; humānisti un to idejas. |
2. | Renesanse un humānisms Itālijā | 00:20:00 | vidēja | 13 p. | Renesanses aizsākums - literāti; mākslas posmi un autori: agrā renesanse, dižrenesanse, vēlā renesanse; mecenātisma loma. |
3. | Renesanse ziemeļu zemēs | 00:20:00 | vidēja | 21 p. | Renesanses īpatnības Nīderlandes mākslā; renesanses izpausmes A. Dīrera darbībā u.c. autoru daiļradē. renesanses nozīme. |
4. | Lielie geogrāfiskie atklājumi | 00:20:00 | vidēja | 37 p. | Ģeogrāfisko atklājumu cēloņi, motīvi; jūrasbraucēji un to veiktie atklājumi; ģeogrāfisko atklājumu sekas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:40:00 | vidēja | 51 p. |