Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Latvijas raksturojums | Latvijas atrašanās vieta; iedzīvotāju raksturojums; nosaukuma izcelsme; ieskats nozīmīgākajos vēstures notikumos. |
2. | Latvijas novadi | Latvijas kultūrvēsturiskie novadi: Kurzeme, Zemgale, Vidzeme, Latgale un Sēlija; to īpatnību veidošanās |
3. | Iedzīvotāji senatnē | Senākie iedzīvotāji Latvijas teritorijā, tautas veidošanās; Krusta karu ietekme. |
4. | Iedzīvotāji mūsdienu Latvijā | Iedzīvotāji Latvijas teritorijā mūsdienās; vēstures procesu ietekme uz to sastāvu. |
5. | Latvijas galvaspilsēta Rīga | Ieskats Rīgas vēsturē; Rīgas nozīme mūsdienās. |
6. | Rīgas vēsturiskais centrs (UNESCO LNK) | Rīgas viduslaiku un vēlāku periodu pilsētplānošanas struktūra; senāku periodu un jūgendstila apbūve. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nosaki Latvijas ģeogrāfisko raksturojumu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pārbauda, aktualizē apgūtās zināšanas. |
2. | Izvēlies atbilstošo reliģiju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pārbauda zināšanas, iepriekš gūto pieredzi reliģiju noteikšanā. |
3. | Nosaki pareizo atbildi par iedzīvotājiem | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sekmē zināšanu apguvi, pārbauda izpratni. |
4. | Izvēlies pareizas atbildes valsts raksturojumam | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Zināšanu pārbaude, nostiprināšana. |
5. | Vērtē apgalvojumus par Latviju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē prasmi analizēt formulējumus, jēdzienus - lasītprasmes attīstīšana, zināšanu nostiprināšana. |
6. | Nosaki pareizās atbildes par ietekmēm Latvijas novados | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina jēdzienu izpratni, valodas lietojumu, iegūtās zināšanas. |
7. | Savieto novadu un tā raksturojumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nostiprina un pārbauda iegūtās zināšanas. |
8. | Pēti novadu tautastērpu īpatnības | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina zināšanas par tautastērpiem, sekmē prasmi vērtēt tekstu, saistot to ar attēla izpēti. |
9. | Papildini tekstu par novadu vēsturi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 14 p. | Pārbauda un nostiprina iegūtās zināšanas, jēdzienu lietojumu. |
10. | Izvēlies pareizo atbildi par simbola izcelsmi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nostiprina zināšanas par vēsturisko tēlu izmantojumu simbolikā. |
11. | Izvēlies pareizo atbildi par senākajiem iedzīvotājiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, pārbauda iegūtās zināšanas. |
12. | Analizē jēdziena skaidrojumus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina jēdziena izpratni, lietojumu. |
13. | Nosaki kultūras piederību | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sekmē prasmi noteikt raksturīgo dažādu kultūras piederību būvēm. |
14. | Izvēlies pareizo attēla raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Papildina izpratni par Latvijas teritorijas sabiedrību senatnē, sekmē vizuālo priekšstatu veidošanu. |
15. | Atbildi jautājumus par Latvijas iedzīvotājiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē izpratni par Latvijas iedzīvotāju sastāva izmaiņām. |
16. | Analizē likumu un secinājumus par pilsonību | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Sekmē prasmi analizēt, salīdzināt formulējumus, nostiprina zināšanas. |
17. | Pēti statistikas datus, savieto pareizi atbildi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nostiprina prasmi analizēt datus. |
18. | Atbildi jautājumu par ieceļotājiem Latvijā | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sekmē vizuālā avota uztveri, izpratni par migrācijas procesiem. |
19. | Izvēlies atbildi par pilsonības nozīmi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi analizēt likumus, pareizu formulējumu izpratni, pilsonības nozīmes apzināšanos. |
20. | Vērtē apgalvojumus par Rīgu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pilnveido prasmi analizēt tekstu - lasītprasmi, uzmanību; zināšanu nostiprināšana. |
21. | Pēti attēlu un izvēlies skaidrojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Attīsta prasmi savietot attēla un teksta informāciju, papildina zināšanas par Rīgas vēsturi. |
22. | Nosaki Rīgas raksturojumu attēlā | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina zināšanas, jēdzienu lietojumu, sekmē vizuālo atmiņu. |
23. | Nosaki Rīgas raksturojumu attēlā | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina zināšanas, jēdzienu lietojumu, sekmē vizuālo atmiņu. |
24. | Izvēlies skaidrojumu ēku attēliem (UNESCO LNK) | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina, papildina zināšanas par vēsturiskajām ēkām, sekmē vizuālo atmiņu. |
25. | Atbildi jautājumu par ielām (UNESCO LNK) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē izpratni, prasmi veidot kopsakarības, nostiprina zināšanas. |
26. | Papildini tekstu par Rīgas vēsturisko centru (UNESCO LNK) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nostiprina zināšanas, izpratni par UNESCO lomu kultūras vērtību saglabāšanā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Latvijas iedzīvotāji un Latvijas valsts | 00:00:00 | vidēja | 7 p. | Latvijas ģeogrāfiskais raksturojums, valsts veidošanās, valsts raksturojums, iedzīvotāji; jēdzienu lietojums. |
2. | Latvijas novadu raksturojums | 00:00:00 | vidēja | 22 p. | Dažādu vēstures procesu ietekmes Latvijas novados, novadu īpatnības. |
3. | Latvijas iedzīvotāju raksturojums - vēsturisks atskats | 00:00:00 | vidēja | 19 p. | Senākie iedzīvotāji Latvijas teritorijā; dažādu tautību iedzīvotāju ieceļošana, kultūras un reliģiskā daudzveidība. |
4. | Latvijas iedzīvotāji mūsdienās | 00:00:00 | vidēja | 8 p. | Iedzīvotāji mūsdienu Latvijā, migrācijas procesi, pilsonības jautājumi. |
5. | Latvijas galvaspilsēta Rīga | 00:00:00 | vidēja | 7 p. | Rīgas sākotne, nozīme mūsdienās. |
6. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:00:00 | vidēja | 17 p. | Latvijas teritorija, Latvijas novadi, galvaspilsēta Rīga; iedzīvotāju raksturojums. |