Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Skolas un arodizglītības iestādes | Latvijas izglītības sistēma 20. - 30. gados: tās finansiālais atbalsts, latviešu valodas lietojuma un mācību grāmatu problemātika, izglītības saturs un izglītības iestāžu veidi. |
2. | Augstskolas Rīgā | Neatkarīgās Latvijas pirmo augstskolu: Latvijas Universitātes, Latvijas Konservatorijas, Mākslas akadēmijas dibināšana, studiju saturs, augstskolu nozīme, studentu korporāciju aizsākumi. |
3. | Augstskolas novados | Neatkarīgās Latvijas novadu pirmo augstskolu izveide un nozīme: Daugavpils Skolotāju institūts un Jelgavas Lauksaimniecības akadēmija. |
4. | Zinātne un bibliotēkas | Latvijas zinātnes attīstība: ievērojamākie zinātnieki, viņu sasniegumi; nozīmīgāko Latvijas bibliotēku izveide. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Analizē attēlu par skolu un audzēkņiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vizuālā vēstures avota analīze. |
2. | Atbildi jautājumus par izglītību Latvijā. | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zināšanu nostiprināšanai, tajās balstītu secinājumu veidošanai. |
3. | Papildini tekstu par latviešu valodas lietojumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 9 p. | Iepriekš apgūtās mācību vielas aktualizācija, sasaiste ar aktuālo mācību vielu. |
4. | Atbildi jautājumus par izglītību | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana, tajās balstītu spriedumu veidošana. |
5. | Analizē avota tekstu par Latvijas vēstures mācīšanu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prasmes analizēt avotu, rast atbildes uz jautājumiem, aktualizēt apgūtās zināšanas. |
6. | Atbildi jautājumus par skolu vēsturi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zināšanu nostiprināšana. |
7. | Nosaki attēlā redzamās augstskolas raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana, prasme raksturot. |
8. | Savieto augstskolu ar tās darbības raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zināšanu nostiprināšana, prasme interpretēt. |
9. | Nosaki attēlā redzamās augstskolas raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana, prasme raksturot. |
10. | Atbildi jautājumus par augstskolām | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Prasme radoši interpretēt, zināšanu nostiprināšana. |
11. | Atbildi jautājumus par attēlā redzamo augstskolu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana, prasme secināt. |
12. | Analizē avota tekstu par augstskolām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iepriekš apgūtās mācību vielas aktualizācija, prasme analizēt avota tekstu. |
13. | Nosaki attēlā redzamās augstskolas raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana. |
14. | Savieto ar izglītību saistītus jēdzienus un to skaidrojumus | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Iepriekš apgūtās mācību vielas aktualizācija, zināšanu nostiprināšana, jēdzienu lietojums. |
15. | Nosaki attēlā redzamās augstskolas raksturojumu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zināšanu nostiprināšana. |
16. | Papildini tekstu par augstskolu vēsturi | 3. izziņas līmenis | augsta | 9 p. | Iepriekš apgūtās mācību vielas aktualizēšana, iegūto zināšanu nostiprināšana. |
17. | Analizē attēla saikni ar personības nozīmi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme analizēt attēlu, veikt secinājumus. |
18. | Nosaki personības lomu izglītības sistēmā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zināšanu nostiprināšana. |
19. | Atbildi jautājumus par zinātni | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana. |
20. | Papildini tekstu par zinātni un bibliotēkām | 3. izziņas līmenis | augsta | 10 p. | Iepriekš apgūtās mācību vielas aktualizācija, sasaiste ar jaunajām zināšanām - procesu pēctecības izpratne. |
21. | Atrodi pareizo raksturojumu zinātniekam | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vizuālās atmiņas un zināšanu nostiprināšana. |
22. | Raksturo personības zinātnisko darbību | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vizuālās atmiņas un zināšanu nostiprināšana. |
23. | Savieto personību un atbilstošo zinātnes jomu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zināšanu nostiprināšana, prasme radoši pielietot. |
24. | Izvēlies pareizo bibliotēkas raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme analizēt attēlu, veidot zināšanās balstītus, loģiskus spriedumus. |
25. | Nosaki atbilstošo raksturojumu attēlam | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme saistīt zināšanas un attēla informāciju. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pamata un vidējā izglītība | 00:00:00 | vidēja | 16 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kas ļauj nostiprināt zināšanas, analizēt vizuālos avotus un tekstus, veidot loģiskus secinājumus, veikt vispārinājumus par tēmu. |
2. | Augstskolas Latvijā | 00:00:00 | vidēja | 18 p. | Testā apkopoti uzdevumi par augstskolām Latvijā, tie ļauj aktualizēt iepriekš apgūto mācību vielu, nostiprināt zināšanas, precizēt izpratni par augstskolu profilu, nozīmi kultūras procesos. |
3. | Augstskolas Latvijā | 00:00:00 | vidēja | 8 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kuri nostiprina vizuālo atmiņu, zināšanas, sekmē izpratni par augstākās izglītības un personības ietekmēm, sekmē prasmi analizēt, veidot loģiskus, radošus spriedumus. |
4. | Izglītības sistēmas pēctecība | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kas ļauj secīgi pārbaudīt un nostiprināt iegūtās zināšanas par izglītības sistēmu, tās pēctecību, sekmē vizuālo atmiņu, prasmi spriest, vērtēt. |
5. | Zinātne un bibliotēkas | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | Testā apkopti uzdevumi, kas ļauj nostiprināt iegūtās zināšanas par zinātni un bibliotēkām, par nozīmīgām personībām, sekmē vizuālo atmiņu, prasmi formulēt spriedumus, secinājumus. |
6. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:00:00 | vidēja | 22 p. | Testā apkopoti uzdevumi par izglītību, zinātni un bibliotēkām, tie ļauj pārbaudīt un nostiprināt iegūtās zināšanas, sekmē prasmi analizēt, secināt. |