Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Garuma mēri. Metrs, decimetrs, centimetrs un milimetrs | |
2. | Garuma mērinstrumenti |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mērinstrumenti | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst mērinstrumentus garuma mērīšanai. |
2. | Izvēlos piemērotu mērinstrumentu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Objektu mērīšanai izvēlas piemērotu mērinstrumentu. |
3. | Sloksnītes garuma noteikšana no dotajiem variantiem | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka garumu cm un mm, ja objekts novietots pie nulles līnijas. |
4. | Garumu salīdzināšana | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Salīdzina “īsāks”/“garāks”, “mazāks”/“lielāks”, mērot garumus situācijās, kurās nav iespējams objektus novietot blakus. |
5. | Sloksnītes garums. Objekts nav pie nulles līnijas I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka garumu cm un mm, ja objekts nav novietots pie nulles līnijas. |
6. | Garuma mēru salīdzināšana. Dažādas mērvienības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Salīdzina “īsāks”/“garāks”, “mazāks”/“lielāks”, mērot garumus situācijās, kurās nav iespējams objektus novietot blakus. |
7. | Sloksnītes garums. Objekts nav pie nulles līnijas II | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nosaka garumu cm un mm, ja objekts nav novietots pie nulles līnijas. |
8. | Garuma mēru pārveidošana. Decimetri un centimetri I | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | izsaka lielākas garuma mērvienības mazākās |
9. | Garuma mēru pārveidošana. Decimetri un centimetri II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Izsaka mazākas garuma mērvienības lielākās. |
10. | Sakārto garuma mērus augošā/dilstošā secībā. Decimetri un centimetri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Salīdzina garuma mērus. |
11. | Lauztās līnijas garuma aprēķināšanu, ja viens no posmiem par ... cm garāks/īsāks | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veic aprēķinus ar garumiem situāciju uzdevumos |
12. | Taisnstūra perimetra aprēķināšana, ja viena no malām ir par ... cm garāka/īsāka | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veic aprēķinus ar garumiem situāciju uzdevumos. |
13. | Garumu pārveidošana. Pārveido lielākas mērvienības mazākās (m, dm, cm) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izsaka lielākas garuma mērvienības mazākās. |
14. | Garumu pārveidošana (dm, cm) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Izsaka mazākas garuma mērvienības lielākās. |
15. | Darbības ar garuma mērvienībām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Saskaita un atņem garuma mērvienības. |
16. | Garuma noteikšana metros un centimetros | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nosaka garumu metros un centimetros. |
17. | Sava garuma noteikšana. Garuma pārveidošana centimetros | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot neteikt savu garumu un to pārveidot lielākās mērvienībās. |
18. | Garumu salīdzināšana Salīdzina čūsku garumus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Salīdzina objektu garumus (m, cm). |
19. | Garumu salīdzināšana. Nosaka, kurš garāks/īsāks, izmantojot tekstā doto informāciju | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina “īsāks”/“garāks”, izmantojot tekstā doto informāciju. |
20. | Garumu salīdzināšana. Sakārto pēc auguma, izmantojot tekstā doto informāciju | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Salīdzina “īsāks”/“garāks”, izmantojot tekstu |
21. | Situāciju uzdevumi "Par cik garāks?" (m, cm) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, par cik vienībām viens objekts garāks nekā otrs. |
22. | Cik jāpieskaita, lai iegūtu 1 m? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, cik pietrūkst līdz 1m. |
23. | Situāciju uzdevumi "Par ... vairāk" | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veic aprēķinus ar garumiem situāciju uzdevumos. |
24. | Situāciju uzdevumi "Par ... garāks/īsāks" | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veic aprēķinus ar garumiem situāciju uzdevumos. |
25. | Situāciju uzdevums par kvadrāta malas garumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nosaka nogriežņa pusi, ceturtdaļu. |
26. | Garuma mēri. Decimetru un centimetru saskaitīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | izsaka lielākas garuma mērvienības mazākās |
27. | Garuma mēri. Centimetru un milimetru saskaitīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Veic aprēķinus ar garumiem situāciju uzdevumo |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Sloksnītes garuma noteikšana un ierakstīšana | Citi | zema | 2 p. | Nosaka objekta garumu cm un mm, ja objekts novietots pie nulles līnijas. |
2. | Situāciju uzdevumi "Kurš garāks? Par cik garāks?" (m, cm) | Citi | vidēja | 3 p. | Nosaka, par cik vienībām viens objekts garāks nekā otrs. |
3. | Situāciju uzdevumi "Par cik īsāks?" (m, cm) | Citi | vidēja | 1 p. | Nosaka, par cik vienībām viens objekts īsāks nekā otrs. |
4. | Situāciju uzdevumi "Cik pietrūkst līdz ..." | Citi | vidēja | 1 p. | Veic aprēķinus ar garumiem situāciju uzdevumos. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Garuma mērīšana | 00:30:00 | vidēja | 25 p. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Garuma mērīšana | 00:30:00 | vidēja | 16 p. |