Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Reizināšana un dalīšana. Darbību locekļi. Reizināšanas īpašības. Darbību secība | |
2. | Sadalāmības īpašība | |
3. | Noderīgo lietu stūrītis | Ievietoti video no interneta dzīlēm. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Reizināšanas definīcija | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Uzraksti saskaitīšanu ar reizināšanu. |
2. | Summas aizstāt ar reizināšanu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Dotu vairāku skaitļu summu prot aizstāt ar reizinājumu. |
3. | Pazudis reizinātājs | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atrast, kāds reizinātājs no četriem dotajiem pietrūkst. Reizinātāji samainīti vietām. |
4. | Iztrūkstošais reizinātājs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot atrast, kāds reizinātājs pietrūkst, ja lielāks reizinātājs ir aizstāts ar 2 mazākiem reizinātājiem. |
5. | Reizinātāju pārvietošana un savienošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Divas darbības. |
6. | Reizinātājs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt nezināmo reizinātāju (no trim), ja doti 2 reizinātāji un rezultāts. |
7. | Patiesa/nepatiesa vienādība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, vai dotā vienādība ir patiesa. Vienādības var saturēt reizināšanu, dalīšanu, iekavas. |
8. | Skaitļu spēle | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Lasot aprakstu, izveido izteiksmi ar nezināmo. |
9. | Reizrēķins 3 vienādojumos | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Noteikt nezināmo reizinātāju. |
10. | Nezināmais dalītājs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot aprēķināt nezināmo dalītāju. |
11. | Nezināmais reizinātājs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot aprēķināt nezināmo reizinātāju. Parāda darbību secību. |
12. | Nezināmais sadzīves situācijā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nezināmais reizinātājs. Atrast piemērotu vienādojumu, izvēlēties atrisināšanas darbību, atrisināt. |
13. | Izteiksmju salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot salīdzināt 2 izteiksmes, neaprēķinot to rezultātus. 2 darbības, reizināšana, dalīšana. |
14. | Izteiksmes uzrakstīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot uzrakstīt izteiksmi un aprēķināt tās rezultātu. |
15. | Aizpildīt vietas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Izmantojot dalīšanas sadalāmības īpašību, izpildīt dalīšanas darbību, ierakstot risināšanas soļus. |
16. | Patiesa/nepatiesa vienādība | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izmantojot dalīšanas sadalāmības īpašību, izpildīt dalīšanas darbību, ierakstot risināšanas soļus. |
17. | Tukšā vieta | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot izmantot sadalāmības īpašības un noteikt, kāds skaitlis iekavās ir izlaists. |
18. | Izdevīgākais paņēmiens | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot izmantot darbību sadalāmības īpašības. Reizinājumu summu prot ievietot iekavās un aprēķināt skaitliskas izteiksmes vērtību. |
19. | Pareizā izteiksme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Divu skaitļu reizinājumā prot izmantot sadalāmības likumu. |
20. | Dalīšanas sadalāmības īpašība (distributīvā) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina sadalāmības īpašību un prot aizpildīt tukšās vietas, izmantojot to. |
21. | Pareizās iekavas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot izmantot darbību sadalāmības īpašības. Reizinājumu summu prot ievietot iekavās un aprēķināt skaitliskas izteiksmes vērtību. |
22. | Bumbas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot izmantot darbību sadalāmības īpašības. Reizinājumu summu prot ievietot iekavās un aprēķināt skaitliskas izteiksmes vērtību. |
23. | Izteiksmju salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot izmantot darbību sadalāmības īpašības. Salīdzināt izteiksmes - vienā pusē reizinājums vai dalījums, otrā pusē sadalīts reizinātājs vai dalāmais. |
24. | Tukšās vietas | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Prot izmantot darbību sadalāmības īpašības. Reizinājumu starpību vai summu prot ievietot iekavās un atšifrēt, kādi skaitļi un zīme ir izlaisti. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Reizinātāji citā secībā | Citi | vidēja | 1 p. | Divu skaitļu reizinājumam prot atrast vienādu izteiksmi, kura sastāv no 3 skaitļu reizinājuma. |
2. | Izteiksmes vērtība | Citi | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt izteiksmes vērtību, ja dota burta vērtība. |
3. | Nezināmais dalāmais | Citi | vidēja | 2 p. | Prot aprēķināt nezināmo reizinātāju. Parāda darbību secību. |
4. | Nezināmais sadzīves situācijā II | Citi | vidēja | 3 p. | Nezināmais dalāmais. Atrast piemērotu vienādojumu, izvēlēties atrisināšanas darbību, atrisināt. |
5. | Izteiksmes uzrakstīšana II | Citi | vidēja | 1 p. | Prot uzrakstīt izteiksmi un aprēķināt tās rezultātu. |
6. | Risinājumu skaidrojumi | Citi | vidēja | 5 p. | Divu skaitļu reizinājumā prot izmantot sadalāmības likumu. |
7. | Pareizās iekavas II | Citi | vidēja | 2 p. | Prot izmantot darbību sadalāmības īpašības. Reizinājumu starpību prot ievietot iekavās un aprēķināt skaitliskas izteiksmes vērtību. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Naturālo skaitļu reizināšana un dalīšana | 00:30:00 | vidēja | 17 p. | Prot atrast iztrūkstošos reizinātāju, ja tie samainīti vietām, vai arī, ja daži ir sareizināti. Prot noteikt, vai dotā vienādība ir patiesa (iekavas, reizināšana, dalīšana). Prot uzrakstīt atrisinājuma izteiksmi, aprēķināt tās vērtību. Prot aprēķināt nezināmo dalītāju vai reizinātāju, arī tekstveida uzdevums. Prot salīdzināt 2 skaitliskas izteiksmes, neveicot aprēķinus, bet spriežot. |
2. | Reizināšanas un dalīšanas sadalāmības īpašības | 00:30:00 | vidēja | 13 p. | Prot izmantot reizināšanas un dalīšanas sadalāmības īpašību dažādos virzienos |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Naturālo skaitļu reizināšana un dalīšana, īpašības | 00:30:00 | vidēja | 13 p. | Ievēro dažādas reizināšanas un dalīšanas īpašības. |