Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Daļskaitlis kā dalīšanas darbības rezultāts |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Daļa no veselā (I) | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka viena skaitļa daļu attiecībā pret citu skaitli, daļa nav saīsināma. |
2. | Daļas atpazīšana (I) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst vienu lielumu kā cita lieluma nesaīsināmu daļu. |
3. | Daļa no veselā (II) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka viena skaitļa daļu attiecībā pret citu skaitli, saīsina daļu |
4. | Daļas atpazīšana (II) | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst vienu lielumu kā cita lieluma daļu, veicot daļas saīsināšanu. |
5. | Daļa no veselā (III) | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka viena skaitļa daļu attiecībā pret citu skaitli, aprēķinot veselo. Saīsina daļu. |
6. | Ziedojuma daļa | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nosaka vienu skaitli kā otra skaitļa daļu, iegūto daļu salīdzina. |
7. | Noteiktas daļas salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nosaka vienu skaitli kā otra skaitļa daļu, iegūto daļu salīdzina, veicot saīsināšanu vai paplašināšanu. |
8. | Samazinājums par daļu (I) | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka, par kādu daļu samazinājies dotais skaitlis, ja dota starpība, veicot daļas saīsināšanu. |
9. | Palielinājums par daļu | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Papildina risinājuma soļus, lai noteiktu, par kādu daļu palielinājies dotais skaitlis. |
10. | Dalīšana ar un bez atlikuma (I) | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Dala divus skaitļus, kur dalāmais mazāks nekā dalītājs, atbildi norādot gan kā dalījumu ar atlikumu, gan kā daļskaitli, kurš dots nesaīsināms. |
11. | Dalīšana ar un bez atlikuma (II) | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Dala divus skaitļus, kur dalāmais mazāks nekā dalītājs, atbildi norādot gan kā dalījumu ar atlikumu, gan kā daļskaitli, kurš ir jāsaīsina. |
12. | Viens skaitlis pret otru (I) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina izteiksmi, kā uzrakstītu divu skaitļu attiecību, daļa jāsaīsina. |
13. | Viens skaitlis pret otru (II) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzraksta divu skaitļu attiecību kā nesaīsināmu daļskaitli. |
14. | Viens skaits pret otru situāciju uzdevumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Situāciju uzdevumā nosaka vienu lielumu kā otra lieluma daļu, to saīsinot. |
15. | Daļas pārveidošana par veselu skaitli | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Doto daļskaitli pārveido par veselu skaitli, zinot, ka daļsvītra ir arī dalīšanas darbība. |
16. | Vesels skaitlis kā daļa | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izsaka doto skaitli, kā daļskaitli, ja dotas norādes par saucēju vai skaitītāju. |
17. | Vesels skaitlis kā dalījums un daļa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izsaka doto skaitli, kā daļskaitli, ja dotas norādes par saucēju vai skaitītāju. |
18. | Dalījuma vērtības salīdzināšana ar 1 (I) | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Salīdzina dalījuma vērtību ar 1. |
19. | Dalījuma vērtības salīdzināšana ar 1 (II) | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Salīdzina dalījuma vērtību ar 1, ja dots dalāmā un dalītāja savstarpējais salīdzinājums. |
20. | Dažādi veselie daļas formā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka, kurām no daļām ir dotā veselā vērtība. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Samazinājums par daļu (II) | Citi | vidēja | 1 p. | Nosaka, par kādu daļu samazinājies dotais skaitlis. |
2. | Vesels skaitlis kā dažādas daļas | Citi | vidēja | 3 p. | Nosaka, kurām no daļām ir dotā veselā vērtība. |
3. | Atlikusī daļa no veselā | Citi | augsta | 2 p. | Nosaka viena skaitļa daļu attiecībā pret citu skaitli, aprēķinot veselo. Saīsina daļu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Viens skaitlis kā otra skaitļa daļa | 00:20:00 | vidēja | 9 p. | Atpazīst vienu lielumu kā cita lieluma nesaīsināmu daļu. Nosaka vienu skaitli kā otra skaitļā daļu, iegūto daļu salīdzina, veicot saīsināšanu vai paplašināšanu. Nosaka viena skaitļa daļu attiecībā pret citu skaitli, saīsina daļu. Nosaka, par kādu daļu samazinājies dotais skaitlis, ja dota starpība, veicot daļas saīsināšanu. Dala divus skaitļus, kur dalāmais mazāks nekā dalītājs, atbildi norādot gan kā dalījumu ar atlikumu, gan kā daļskaitli, kurš ir jāsaīsina. Izsaka doto skaitli, kā daļskaitli, ja dotas norādes par saucēju vai skaitītāju. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Viens skaitlis izteikts kā otra skaitļa daļa | 00:20:00 | vidēja | 10 p. | Atpazīst vienu lielumu kā cita lieluma daļu, veicot daļas saīsināšanu. Papildina risinājuma soļus, lai noteiktu, par kādu daļu palielinājies dotais skaitlis. Nosaka skaitli, kurš pierakstīts daļas formā. Nosaka viena skaitļa daļu attiecībā pret citu skaitli, aprēķinot veselo. Saīsina daļu. Nosaka, kurām no daļām ir dotā veselā vērtība. Nosaka, par kādu daļu samazinājies dotais skaitlis. |