Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Iztēles un fantāzijas skaidrojums | Iepazīt un izprast jēdziena "Iztēle" nozīmi. |
2. | Do, Sol un Fa mažora gammas | Atkārtot un nostiprināt zināšanas par Do, Sol un Fa mažora gammām, noturīgajām un nenoturīgajām pakāpēm. |
3. | Konsonanse un disonanse | Iepazīt un izprast jēdzienu "konsonanse" un "disonanse" nozīmi. |
4. | Melodijas veidi un ritms | Atkārto un nostiprina zināšanas par ritmu, tā grupām un ilgumiem. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Noturīgās un nenoturīgās pakāpes Fa mažorā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atkārto un nostiprina zināšanas par noturīgajām un nenoturīgajām pakāpēm. Attīsta prasmi pierakstīt, atpazīt un noteikt notis Fa mažorā. |
2. | Dažādi tēli attēlos | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst un nosaka disonansi, konsonansi un tā veidotos tēlus pēc attēla. Attīsta iztēli un mūzikas radīšanas prasmi, kas ataino konkrētu fantāzijas tēlu |
3. | Konsonanse un disonanse audio ierakstos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iepazīst un nosaka konsonansi, disonansi un tā veidotos tēlus pēc audio ieraksta. Attīsta mūzikas radīšanas prasmi, kas ataino konkrētu fantāzijas tēlu. Attīsta mūzikas klausīšanās prasmi, mācās salīdzināt, kādi fantāzijas tēli/fantastiskas būtnes atspoguļojas mūzikas piemēros. |
4. | Ritms, tā vienības, grupas un ilgumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atkārto un nostiprina zināšanas par ritmu - tā vienībām, grupām un ilgumiem. Atpazīst ritma grupu un nosaka, cik dotās ritma grupas var ievietot vienā taktī dotajā taktsmērā. |
5. | Ritms, tā vienības, grupas un zilbes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka, atpazīst un pārveido grafisko ritma vienību/grupu par ritma zilbēm, aktualizējot un nostiprinot zināšanas par ritmu. |
6. | Ritma piemēri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Klausās, noskaidro un atkārto zināšanas un prasmes par ritmu. |
7. | Melodija, tā zīmējums un veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst, nosaka un nostiprina zināšanas par melodiju - tās zīmējumu un veidiem. Attīsta mūzikas radīšanas prasmi, kas ataino konkrētu muzikālo tēlu. |
8. | Tēls komponista skaņdarbā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Klausās mūzikas piemēru, nosaka un analīzē to atbilstoši piedāvātajiem variantiem. Pēta un analizē, kā dažādi komponisti atspoguļo fantāzijas tēlus mūzikā, kā to var saklausīt dažādu žanru mūzikā (simfoniskajā mūzikā vai dziesmās bērniem). |
9. | Mūzikas izteiksmes līdzekļu aktualizēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst, nosaka un aktualizē līdz šim apgūtos mūzikas izteiksmes līdzekļus mūzikas analizēšanai. Aktualizē mūzikas izteiksmes līdzekļus, attīstot mūzikas radīšanas prasmi, kas nepieciešami, lai atainotu konkrētu fantāzijas tēlu. |
10. | Mūzikas izteiksmes līdzekļu apzīmējumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst, nosaka un aktualizē līdz šim apgūtos mūzikas izteiksmes līdzekļus mūzikas analizēšanai. Aktualizē mūzikas izteiksmes līdzekļus, attīstot mūzikas radīšanas prasmi, kas nepieciešami, lai atainotu |
11. | Mūzikas izteiksmes līdzekļa skaidrojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst un nosaka mūzikas izteiksmes līdzekli. |
12. | Konsonanse un disonanse vizuāli | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Atpazīst un nosaka konsonansi un disonansi pēc attēla, ko veido noturīgās un nenoturīgās pakāpes. Attīsta prasmi noteikt un atpazīt notis Fa mažorā, kā arī iepriekš apgūtajās tonalitātēs - Do un Sol mažoros. |
13. | Mūzikas izteiksmes līdzekļu aktualizēšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Atpazīst un nosaka mūzikas izteiksmes līdzekli. Nostiprina zināšanas un prasmes par mūzikas izteiksmes līdzekļiem, attīstot un veicinot izpratni par mūzikas radīšanas procesu, lai atainotu konkrētu fantāzijas tēlu. |
14. | Patiesi un nepatiesi apgalvojumi | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Atpazīst, nosaka, analizē un izvēlas atbilstošo atbildi, kas piemērota konkrētam apgalvojumam, kuros ietilpst gan patiesi, gan nepatiesi. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Gammas noturīgās un nenoturīgās pakāpes | Citi | vidēja | 2 p. | Atkārto un nostiprina zināšanas par Fa mažora gammu. Attīsta prasmi pierakstīt/atpazīt notis Fa mažorā. |
2. | Gammu un pakāpju klausīšanās | Citi | augsta | 3 p. | Atkārto un nostiprina zināšanas par Fa mažora gammu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Iztēle un mūzika I | 00:20:00 | vidēja | 12 p. | Nosaka, atpazīst un atcerās, kā dažādi tēli var veidot konsonējošo vai disonējošu skanējumu. Aktualizē zināšanas un prasmes par ritmu, tā grupām un ilgumiem. Klausās, nosaka un atpazīst gammas un nostiprina zināšanas par noturīgajām un nenoturīgajām pakāpēm. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Iztēle un mūzika II | 00:40:00 | vidēja | 22 p. | Aktualizē un nostiprina zināšanas par noturīgājām un nenoturīgajām pakāpem, saklausa un atpazīst konsonējošu un disonējošu skanējumu. Aktualizē un nostiprina zināšanas par melodiju un tās veidiem, mūzikas izteiksmes līdzekļiem, klausoties un atpazīstot pēc attēla. |