Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Pirmie tautskolotāji | Izprot mūzikas attīstības gaitu Latvijā. Zina pirmos tautskolotājus un nostiprina zināšanas par latviešu profesionālās mūzikas pamatlicējus, viņu ieguldījumu mūsdienu mūzikas attīstībā. Apzinās, ka mūzikas tradīcijas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa. |
2. | Latviešu profesionālās mūzikas pirmsākums | Izprot mūzikas attīstības gaitu Latvijā. Zina pirmos tautskolotājus un nostiprina zināšanas par latviešu profesionālās mūzikas pamatlicējus, viņu ieguldījumu mūsdienu mūzikas attīstībā. Apzinās, ka mūzikas tradīcijas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa. |
3. | Skaņdarba forma | Nostiprina izpratni par skaņdarba formu. Atkārto perioda uzbūvi, analizē dziesmas. Zina, kas ir periods, teikums, frāze, motīvs. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Fakti par izglītību un kultūru | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nostiprina zināšanas par latviešu profesionālās mūzikas pamatlicējiem, viņu dzīvesstāstu, ieguldījumu mūsdienu mūzikas attīstībā. Veido izpratni par kultūrvietu un notikumu nozīmi un vērtību Latvijas mūzikas dzīvē. Apzinās, ka mūzikas tradīcijas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa. |
2. | Latvijas kultūrvietas, personības un notikumi | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nostiprina zināšanas par latviešu profesionālās mūzikas pamatlicējiem, viņu dzīvesstāstu, ieguldījumu mūsdienu mūzikas attīstībā. Veido izpratni par kultūrvietu un notikumu nozīmi un vērtību Latvijas mūzikas dzīvē. Apzinās, ka mūzikas tradīcijas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa. |
3. | Tautasdziesmas pazudusī rinda | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst, dzied un zina no galvas latviešu tautasdziesmas ''Pirmodienu silta saule'', ''Ej, saulīte, drīz pie Dieva'', ''Pērkonītis'', ''Strauja, strauja upe tecēj'''. Izprot tautasdziesmu nemainīgo vērtību un svarīgo nozīmi kultūras mantojumā. |
4. | Tautasdziesmas pazudušie vārdi | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Atpazīst, dzied un zina no galvas latviešu tautasdziesmas ''Pirmodienu silta saule'', ''Ej, saulīte, drīz pie Dieva'', ''Pērkonītis'', ''Strauja, strauja upe tecēj'''. Izprot tautasdziesmu nemainīgo vērtību un svarīgo nozīmi kultūras mantojumā. |
5. | Teikumi par izglītību un kultūru | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veido izpratni par Latvijas kultūras un mūzikas attīstības vēsturi, iepazīst latviešu profesionālās mūzikas attīstības pirmsākumus, nozīmīgas personības Latvijas kultūrā. Apzinās, ka mūzikas tradīcijas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa. |
6. | Latvijas kultūrvietas, personības un notikumi attēlā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina zināšanas par latviešu profesionālās mūzikas pamatlicējiem, viņu dzīvesstāstu, ieguldījumu mūsdienu mūzikas attīstībā. Veido izpratni par kultūrvietu un notikumu nozīmi un vērtību Latvijas mūzikas dzīvē. Apzinās, ka mūzikas tradīcijas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa. |
7. | Personību salīdzinājums | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot mūzikas attīstības gaitu Latvijā. Zina pirmos tautskolotājus un nostiprina zināšanas par latviešu profesionālās mūzikas pamatlicējus, viņu ieguldījumu mūsdienu mūzikas attīstībā. Apzinās, ka mūzikas tradīcijas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa. |
8. | Perioda vienība nošu piemērā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina izpratni par skaņdarba formu. Atkārto perioda uzbūvi, analizē dziesmas. Zina, kas ir periods, teikums, frāze, motīvs. |
9. | Perioda vienība tekstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina izpratni par skaņdarba formu. Atkārto perioda uzbūvi, analizē dziesmas. Zina, kas ir periods, teikums, frāze, motīvs. |
10. | Perioda vienība teksta fragmentā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina izpratni par skaņdarba formu. Atkārto perioda uzbūvi, analizē dziesmas. Zina, kas ir periods, teikums, frāze, motīvs. |
11. | Perioda vienības nosaukums | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina izpratni par skaņdarba formu. Atkārto perioda uzbūvi, analizē dziesmas. Zina, kas ir periods, teikums, frāze, motīvs. |
12. | Dziesmu salīdzinājums | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Analizē un salīdzina dziesmas. Iepazīst latviešu profesionālās mūzikas pamatlicēju skaņdarbus. Apzinās, ka mūzikas tradīcijas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa. |
13. | Dziesmas analīze | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Klausās un analizē dziesmas. Prot noteikt dziesmas veidu, kora veidu un izpildījuma veidu. Iepazīst latviešu profesionālās mūzikas pamatlicēju skaņdarbus. Apzinās, ka mūzikas tradīcijas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Tautasdziesmas sajauktās rindas | Citi | vidēja | 4 p. | Atpazīst, dzied un zina no galvas latviešu tautasdziesmas ''Pirmodienu silta saule'', ''Ej, saulīte, drīz pie Dieva'', ''Pērkonītis'', ''Strauja, strauja upe tecēj'''. Izprot tautasdziesmu nemainīgo vērtību un svarīgo nozīmi kultūras mantojumā. |
2. | Perioda vienība nošu fragmentā | Citi | vidēja | 1 p. | Nostiprina izpratni par skaņdarba formu. Atkārto perioda uzbūvi, analizē dziesmas. Zina, kas ir periods, teikums, frāze, motīvs. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Latviešu tautasdziesmu vārdi un skaņdarbu analīze | 00:20:00 | vidēja | 12 p. | Analizē un salīdzina dziesmas. Iepazīst latviešu profesionālās mūzikas pamatlicēju skaņdarbus. Atpazīst un zina no galvas latviešu tautasdziesmas. Apzinās mūzikas tradīciju nemainīgo vērtību un svarīgo nozīmi Latvijas kultūras mantojumā. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Latviešu mūzikas klasiķi, kultūrvietas un notikumi | 00:15:00 | vidēja | 7 p. | Izprot mūzikas attīstības gaitu Latvijā. Zina pirmos tautskolotājus un nostiprina zināšanas par latviešu profesionālās mūzikas pamatlicējus, viņu ieguldījumu mūsdienu mūzikas attīstībā. Apzinās, ka mūzikas tradīcijas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa. |