Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Ražošanas resursi | Teorija par ražošanas resursiem, to grupām. Katras grupas detalizēts apraksts. |
2. | Intelektuālais īpašums. Likumdošana | Atspoguļotas tiesības uz intelektuālo īpašumu – autortiesības un rūpnieciskās īpašuma tiesības, kā arī informācija par likumiem, kuri to nodrošina. |
3. | Uzņēmējdarbības veidi | Teorijas tēma, kurā izklāstīts kā nodibināt uzņēmumu, aplūkoti uzņēmējdarbības veidi. |
4. | Kā tiek organizēts ražošanas un tirdzniecības process | Teorijas tēma par ražošanas procesu un mārketinga elementiem. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jēdzieni I | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Uzdevumā iekļauti tēmā"Kas ir ražošana?"izmantotie jēdzieni, kuru zināšana un izpratne nepieciešama, lai rastos priekšstats par ražošanu. |
2. | Samaksa par ražošanas resursu izmantošanu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamais ir apguvis teorijas jautājumus un spēj atbildēt, kā sauc samaksu par katras no ražošanas resursu grupām izmantošanu. |
3. | Definīcijas par uzņēmējdarbību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamais apguvis definīcijas, prot zināšanas pielietot, lai definīcijās ievietotu iztrūkstošo vārdu. |
4. | Rūpnieciskā īpašuma tiesības | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Rūpnieciskā īpašuma tiesības ietver zināšanas, kā var pasargāt autora radītas īpašuma tiesības uz preci, tās ārējo veidolu u.c. |
5. | Autortiesību likums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevumā iekļautas izvēles ko aizsargā autortiesību likums un ko neaizsargā autortiesību likums. |
6. | Aprites ekonomika I | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izglītojamais aizpildot tekstu ar piedāvātajiem vārdiem veic izvēli, lai atspoguļotu aprites ekonomikas būtību. |
7. | Uzņēmējdarbība I | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Izglītojamais spēj izveidot loģiskus teikumus, kuri atspoguļo uzņēmējdarbības būtību. |
8. | Ražošanas resursu grupas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais pārzina ražošanas resursu grupas, spēj sagrupēt ražošanas resursus atbilstošajās grupās. |
9. | Jēdzieni II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Terminus un jēdzienus nostiprinošs uzdevums. |
10. | Uzņēmējdarbības mērķi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Izglītojamais zina uzņēmējdarbības mērķus, prot no konteksta izprast teikuma saturu, papildinot to ar trūkstošo informāciju. |
11. | Uzņēmējdarbību reglamentējošā likumdošana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Lasa situācijas un zina, kurš likums atbilst katrai no situācijām. Spēj izvēlēties likumdošanas normu, kura nosaka kārtību kādā no pieminētajām sfērām. |
12. | Komercdarbības formas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Analizējot situācijas prot noteikt piemērotāko komercdarbības formu. Zina, kāda katrā no komercdarbības formām ir darba organizācija, materiālā atbildība, peļņas sadale. |
13. | Komercdarbības riski un stimuli | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamais spēj kritiski izvērtēt komercdarbības stimulus un riskus. |
14. | Komercdarbības riski un stimuli – definīcijas | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izglītojamais spēj kritiski izvērtēt komercdarbības stimulus un riskus. |
15. | Mārketinga 4 elementi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais spēj kritiski izvērtēt komercdarbības stimulus un riskus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apgalvojumi par uzņēmējdarbību | Citi | vidēja | 1 p. | Izglītojamais teoriju apguvis un spēj pielietot apgūtos terminus. Teikumos vārdi jāievieto tā, lai teikums veidotos loģisks. |
2. | Aprites ekonomika II | Citi | vidēja | 2 p. | Izglītojamais aizpildot tekstu ar piedāvātajiem vārdiem veic izvēli, lai atspoguļotu aprites ekonomikas būtību. |
3. | Uzņēmējdarbība II | Citi | vidēja | 2 p. | Izglītojamais spēj izveidot loģiskus teikumus, kuri atspoguļo uzņēmējdarbības būtību. |
4. | Komercdarbības formas | Citi | vidēja | 3 p. | Uzdevumā iekļauti jautājumi, kur izglītojamajam jāizvēlas atbilstošā komercdarbības forma, taču, lai to izdarītu, ir jāpārzina noteikumi par komercdarbības formām. |
5. | Ražošanas resursu grupas, samaksa par to izmantošanu | Citi | vidēja | 4 p. | Izglītojamais pārzin ražošanas resursu grupas, spēj sagrupēt ražošanas resursus atbilstošajās grupās. |
6. | Komercdarbības formas un riski | Citi | vidēja | 2 p. | Analizējot situācijas prot noteikt piemērotāko komercdarbības formu. Zina, kāda katrā no komercdarbības formām ir darba organizācija, materiālā atbildība, peļņas sadale. |
7. | Kādā secībā uzņēmējam plānot darbus? | Citi | vidēja | 10 p. | Uzņēmumam, kurš plāno ražošanu, jāuzsāk darbs. Izglītojamajam jāsaliek darāmie darbi loģiskā secībā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Uzņēmējdarbības būtība | 00:20:00 | vidēja | 15 p. | Ietvertas teorijas tēmas, jēdzienu skaidrojumi un nestandarta uzdevumi- situāciju analīze. |
2. | Uzņēmējdarbība I | 00:20:00 | vidēja | 18 p. | Ietvertas teorijas tēmas, jēdzienu skaidrojumi un nestandarta uzdevumi- situāciju analīze. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Uzņēmējdarbība II | 00:40:00 | vidēja | 34 p. | Ietvertas teorijas tēmas, jēdzienu skaidrojumi un nestandarta uzdevumi- situāciju analīze. |