Tu katru dienu saskaries ar uzņēmējiem un uzņēmējdarbību. Uzņēmējdarbība ir mums apkārt. 
Uzņēmējdarbība ir saimnieciska darbība – preču vai pakalpojumu ražošana un pārdošana –, ko veic uzņēmējs ar noteiktu mērķi. Visbiežāk uzņēmēja mērķis ir peļņas gūšana.
Uzņēmējdarbības veikšanai uzņēmēji veido uzņēmumus
Svarīgi!
Latvijas likumos vārda “uzņēmējdarbība” vietā tiek lieto arī vārdu “komercdarbība”, tātad abi šie vārdi ir sinonīmi.
Ne katra pārdošana ir uzņēmējdarbība! Uzņēmējdarbību raksturo vairākas pazīmes:
  • Ilgstoša vai sistemātiska – tā nav darbība, ko veic vienu reizi. Uzņēmējdarbībā preču vai pakalpojumu pārdošana notiek regulāri.
  • Atklāta darbība – uzņēmējdarbība ir reģistrēta.
  • Virzīta uz tirgu – produkts tiek ražots pārdošanai, nevis tikai savai lietošanai.
  • Virzīta uz mērķi – uzņēmējdarbībai ir mērķis un tā ir izdevīga. Visbiežāk uzņēmēja mērķis ir peļņa, bet ir daudz sociālo uzņēmumu, kuru pirmais mērķis ir palīdzēšana kādai sabiedrības grupai. 
Lai gan uzņēmuma pamatā ir uzņēmēja vēlme sasniegt kādu mērķi un gūt sev peļņu, uzņēmējdarbība dod labumu arī valstij un sabiedrībai. Uzņēmējdarbība ir valsts pamats. Tas, cik laba ir uzņēmējdarbība valstī, ietekmē valsts izaugsmi un cilvēku dzīves kvalitāti. Uzņēmējdarbība nes vairākus ieguvumus:
  • Uzņēmēji iegūst peļņu, kuru izmanto sava uzņēmuma attīstīšanai. Ja uzņēmējs pelna, viņš iegulda vairāk savā uzņēmumā, uzlabo uzņēmumu un tas var dot vairāk labumu apkārtējiem.
  • Uzņēmums dod darba vietas cilvēkiem. Lielākā daļa cilvēku ir darbinieki, nevis uzņēmēji. Tāpēc, jo vairāk uzņēmumu ir valstī vai reģionā, jo lielākas iespējas cilvēkiem atrast labu darbu.
  • Uzņēmums maksā nodokļus. Valsts un pašvaldība tālāk šos nodokļus var izmantot izglītībai, kultūrai, sportam, sociālajai palīdzībai u.t.t.
  • Uzņēmuma piedāvājums papildina cilvēkiem pieejamo preču un pakalpojumu klāstu.
  • Bieži uzņēmēji daļu peļņas iegulda labdarībā
Vairākas reizes tika minēts, ka uzņēmējdarbības mērķi visbiežāk ir peļņas gūšana. Bet visi izveidotie uzņēmumi nenes peļņu. Uzņēmumiem, kuriem tas izdodas, ir sava veiksmes atslēga. 
 
Uzņēmuma veiksmes atslēga visbiežāk ir vairāku faktoru kombinācija, kas ļauj uzņēmumam būt veiksmīgam. Veiksmes atslēga visbiežāk ir:
  • inovācija – uzņēmums piedāvā kaut ko jaunu, nebijušu;
  • spēja pielāgoties tirgum – uzņēmums var piedāvāt to, ko cilvēki konkrētajā laikā grib;
  • produkta kvalitāte – produkts ir kvalitatīvs, cilvēki to grib nopirkt vēl;
  • laba vadība un komandas darbs – uzņēmums labi strādā un var īstenot savus mērķus.