Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Gatavojies starpdisciplinārajam monitoringa darbam 2024. gadā | |
2. | Informācija par 2023. g. diagnosticējošo darbu | Informācija par starpdisciplinārā diagnosticējošā darba norisi, struktūru. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa 1.1. uzdevums. Šūnas modelis – Bioloģija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atšķir augu un dzīvnieku valsts šūnu uzbūvi, analizējot vizuālus materiālus vai modeļus. (D.9.7.2.1.) |
2. | 1. daļa 1.2. uzdevums. Organismu uzbūves un darbības pamatvienība – Bioloģija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot, ka organismu dzīvības procesus nodrošina šūnas, kas ir uzbūves un darbības pamatvienība. (D.9.7.2.1.) |
3. | 1. daļa 1.3. uzdevums. Organisma attīstības shēma – Bioloģija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro pazīmju pārmantošanu (bezdzimumvairošanās, dzimumvairošanās), izmantojot ģenētikas jēdzienus (šūna, kodols, hromosomas, gēni, DNS). (D.9.9.3.) |
4. | 1. daļa 1.4. uzdevums. Organismu mijiedarbības veidi – Bioloģija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro organismu mijiedarbības veidus. (D.9.8.1.1.) |
5. | 1. daļa 1.5. uzdevums. Elpošanas orgānu sistēma – Bioloģija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina dažādu dzīvnieku orgānu sistēmas (elpošanas, gremošanas, asinsrites un balsta un kustību). (D.9.7.2.2.) |
6. | 1. daļa 2.1. uzdevums. Trofiski līmeņi – Bioloģija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skaidro organismu savstarpējo saistību ekosistēmā, grupējot tos pēc enerģijas un vielu iegūšanas veida (ražotāji, patērētāji, noārdītāji). (D.9.8.1.2.) |
7. | 1. daļa 2.2. uzdevums. Patērētāji – Bioloģija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro organismu savstarpējo saistību ekosistēmā, grupējot tos pēc enerģijas un vielu iegūšanas veida (ražotāji, patērētāji, noārdītāji). (D.9.8.1.2.) |
8. | 1. daļa 2.3. uzdevums. Barības ķēde – Bioloģija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veido barības ķēdes, izmantojot dažādus informācijas avotus. (D.9.8.1.1.) |
9. | 1. daļa 3.1. uzdevums. Ķīmiskā elementa atoma uzbūve – Ķīmija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ķīmiskā elementa noteikšana pēc dota modeļa. (D.9.1.1.1.) |
10. | 1. daļa 3.2. uzdevums. Metāla reakcija ar skābi – Ķīmija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Ar reakcijas vienādojumu attēlo metāla reakciju ar skābi. Prognozē reakcijas izejvielas un reakcijas produktus, raksta reakcijas vienādojumu. (D.9.1.4.3., D.9.12.3.3.) |
11. | 1. daļa 3.3. uzdevums. Neitralizācijas reakcijas – Ķīmija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka metālu bāzes un sērskābes neitralizācijas reakcijā. Nosaka iespējamo metālu vielas sastāvā, izmantojot ķīmisko elementu periodisko tabulu, metālu aktivitātes rindu un neorganisko vielu šķīdības tabulu. (D.9.1.4.3., D.9.12.3.3.) |
12. | 1. daļa 4.1. uzdevums. Masas nezūdamības likums – Ķīmija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka iekārtas masu pēc ķīmiskās reakcijas. |
13. | 1. daļa 4.2. uzdevums. Gaisa tilpums – Ķīmija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina gaisa tilpums, ja zināms patērētā skābekļa daudzums un skābekļa tilpuma daļa gaisā. Aprēķina vielas masu, vielas tilpumu vai vielas daudzumu. (D.9.11.6.1.) |
14. | 1. daļa 4.3. uzdevums. pH izmaiņas – Ķīmija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pabeidz ķīmiskās reakcijas vienādojumu. Skaidro ķīmiskajā eksperimentā novēroto, izmantojot zināšanas par ķīmiskiem procesiem un aprakstot reakcijas norisi ar ķīmiskās reakcijas molekulāro vienādojumu. (D.9.1.4.3.) |
15. | 1. daļa 5.1. uzdevums. Spēki – Fizika | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina un nosauc spēkus, kas darbojas uz ķermeni kritiena laikā. (D.9.3.2.1.) |
16. | 1. daļa 5.2. uzdevums. Smaguma spēks – Fizika | 3. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Aprēķina smaguma spēku, kas darbojas uz zināmas masa ķermeni. (D.9.3.2.1.) |
17. | 1. daļa 5.3. uzdevums. Spēki un kustība – Fizika | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Secina par ķermeņa kustību, izmantojot datus par kopspēku, kas darbojas uz ķermeni. (D.9.3.2.1.) |
18. | 1. daļa 5.4. uzdevums. Kustības grafika analīze – Fizika | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka vienmērīgas kustības posmu, izmantojot kustības grafiku. Pamato savu secinājumu par vienmērīgas kustības posmu, izmantojot datus. (D.9.3.1.1., D9.12.1.1.1.) |
19. | 1. daļa 5.5. uzdevums. Vidējais ātrums – Fizika | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina kustības vidējo ātrumu. ( D.9.3.1.1., D.9.11.10.1.) |
20. | 1. daļa 6. uzdevums. Biomas – Ģeogrāfija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Biomas noteikšana pēc dotā apraksta. Raksturo biomas un to izvietojumu uz Zemes, salīdzinot to novietojumu, raksturīgos vides apstākļus un dzīvo organismu daudzveidību. (D.8.2.2.) |
21. | 1. daļa 7.1. uzdevums. Biomu klimatogramma – Ģeogrāfija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Biomu jeb dabas zonu noteikšana pēc dotās klimatogrammas, salīdzinot to novietojumu, raksturīgos vides apstākļus (nokrišņu daudzums un režīms, temperatūra), izmantojot kartogrāfiskos materiālus un informācijas avotus (klimatogrammu). Amplitūdas aprēķināšana. (D.8.2.2.) |
22. | 1. daļa 7.2. uzdevums. Bioma klimatogramma – Ģeogrāfija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizē un apstrādā citu iegūtus, pieejamus datus, veicot vajadzīgos aprēķinus. (D.11.10.1.) |
23. | 1. daļa 8. uzdevums. Cikloni un anticikloni – Ģeogrāfija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme raksturot ciklonu un anticiklonu gaisa plūsmu cirkulāciju un klimatiskās īpašības. Skaidro klimata ģeogrāfisko atšķirību cēloņus pasaulē un Latvijā, izmantojot kartogrāfiskos materiālus, informācijas avotus. (D.5.3.1.) |
24. | 1. daļa 9. uzdevums. Latvijas apgabalu klimats – Ģeogrāfija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme raksturot Latvijas klimatu dotajās vietās, savstarpēji salīdzināt, orientēties kartē un galvenos konkrētos klimata veidojošos faktoros. (D.5.3.1.) |
25. | 1. daļa 10.1. uzdevums. Izstrādājuma funkcijas – Dizains un tehnoloģijas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosauc izstrādājuma funkcijas, izmantojot dotu informāciju. (T.9.1.1.1.) |
26. | 1. daļa 10.2. uzdevums. Izstrādājuma izgatavošanas pamācība – Dizains un tehnoloģijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Izvērtē un izvēlas piemērotākos materiālus, instrumentus, ierīces un tehnikas dizaina risinājuma izstrādei. Apraksta dizaina risinājuma izstrādes procesu. (T>9.1.1.3., T.9.1.3.1.) |
27. | 1. daļa 10.3. uzdevums. Drošības noteikumi darbā ar elektrisko šujmašīnu – Dizains un tehnoloģijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzraksta (zina) un pamato drošības noteikumu, strādājot ar šujmašīnu. (T.9.3.3.1., T.9.3.3.2.) |
28. | 2. daļa 1.1. uzdevums. Problēmas formulējums – Sociālās zinības, vēsture, ģeogrāfija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Definē situācijas aprakstā ietverto problēmu. (S.9.7.3.) |
29. | 2. daļa 1.2. uzdevums. Attīstības plānojums – Sociālās zinības, vēsture, ģeogrāfija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Piedāvā risinājumu pilsētas attīstībai. (S.9.2.6.) |
30. | 2. daļa 1.3.1. uzdevums. Veloceliņa maršruts – Ģeogrāfija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Plāno teritorijas raksturiezīmēm atbilstošu veloceliņa maršrutu, veidojot kartogrāfisko materiālu. (D.9.12.3.6.) |
31. | 2. daļa 1.3.2. uzdevums. Veloceliņa maršruta pamatojums – Ģeogrāfija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skaidro veloceliņa maršruta izvēli, analizējot kartogrāfisko materiālu. (D.9.12.3.4., D.9.12.1.1.) |
32. | 2. daļa 1.3.3. uzdevums. Kartes elementi – Ģeogrāfija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Veido kartogrāfisko materiālu, pievienojot kartes elementus. ( D.9.12.3.6.) |
33. | 2. daļa 1.3.4. uzdevums. Pilsētas svētku drošības potenciālie riski – Sociālās zinības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izvērtē potenciālos riskus pilsētas svētku drošībai. (S.9.1.3.) |
34. | 2. daļa 2.1. uzdevums. Darbs ar vēsturiskiem materiāliem – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izvēlas tekstā informāciju par attieksmi pret kultūrmantojuma saglabāšanu. Salīdzina dažāda veida vēstures avotu informāciju un veido pamatotu secinājumu. (S.9.8.2.) |
35. | 2. daļa 2.2. uzdevums. Pārmaiņu ietekmējošie faktori – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro faktorus, kas ietekmē pārmaiņas. (S.9.7.1.1.) |
36. | 2. daļa 2.3. uzdevums. Svētku afiša pamatota vēsturiskajos faktos – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pēta kultūras un vēstures mantojumu, izzinot tā ietekmi uz mūsdienām. (S.9.6.5.) |
37. | 2. daļa 3.1. uzdevums. Kultūras un vēsturiskais mantojums – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Ierosina iniciatīvu kultūras mantojuma popularizēšanai. (S.9.3.5.) |
38. | 2. daļa 3.2. uzdevums. Darbs ar vēstures avotiem – Vēsture | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pēta kultūras un vēstures mantojumu, izzinot tā ietekmi uz mūsdienām. (S.9.6.5.) |
39. | 2. daļa 4. uzdevums. Pašvaldības budžeta vienības – Sociālās zinības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skaidro pašvaldības budžeta izdevumu vienības. (S.9.5.2.) |
40. | 2. daļa 5. uzdevums. SVID analīze – Sociālās zinības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Analizē sabiedriskās aktivitātes kopējā labuma īstenošanai. (S.9.2.2., S.9.2.6.) |
41. | 2. daļa 6. uzdevums. Situācijas ilgtspējas izvērtējums – Sociālās zinības, vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izvērtē situācijas ilgtspējas risinājumus. (S.9.2.5., S.9.5.2.) Izvērtā piedāvātās iespējas veicināt sabiedrības līdzdalību un stiprināt piederības izjūtu Latvijas kultūras telpai. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Starpdisciplinārais diagnosticējošais darbs 9. klasei, 1. daļa, Zināšanas, izpratne un prasmes | 01:00:00 | vidēja | 42 p. | |
2. | Starpdisciplinārais diagnosticējošais darbs 9. klasei, 2. daļa, Kompleksas problēmas risināšana | 01:00:00 | vidēja | 40 p. |