Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Gatavojies starpdisciplinārajam monitoringa darbam 2025. gadā | |
2. | Informācija par 2024. g. monitoringa darbu | Informācija par starpdisciplinārā diagnosticējošā darba norisi, struktūru. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa 1.1. uzdevums. Vēstures perioda noteikšana – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | No dotajiem objektiem nosaka vēstures periodu. |
2. | 1. daļa 1.2. uzdevums. Jaunlatvieši – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc apraksta nosaka, kurš jaunlatvietis darbojies šajā jomā. |
3. | 1. daļa 1.3. uzdevums. Jaunlatviešu nozīmes skaidrošana – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro jaunlatviešu nozīmi latviešu kultūras un valodas attīstībā 19. gs. 2. pusē. |
4. | 1. daļa 1.4. uzdevums. Pareizā notikuma izvēle un pamatojums – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka ar doto procesu saistītu vēstures notikumu un izvēlas precīzāko atbildes pamatojumu. |
5. | 1. daļa 1.5.1. uzdevums. Vēstures procesu raksturojošais notikumu kopuma – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, kurš notikumu kopums raksturo doto vēsturisko procesu. |
6. | 1. daļa 1.5.2. uzdevums. Notikuma nozīmīguma pamatojums – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka notikumu nozīmīgumu dotajā Latvijas vēstures procesā. |
7. | 1. daļa 1.6. uzdevums. Satversme I – Sociālās zinības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro, ko nosaka LR Satversme. |
8. | 1. daļa 1.7. uzdevums. Cilvēktiesības – Sociālās zinības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro, vai LR Satversmē ir iekļauts cilvēktiesības. |
9. | 1. daļa 1.8 uzdevums. Tiesību aktu hierarhija – Sociālās zinības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Raksturo Satversmes lomu Latvijas tiesību aktu hierarhijā. |
10. | 1. daļa 1.9. uzdevums. Valsts politikas rādītāji – Ģeogrāfija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka valsts demogrāfiskās vai sociālās politikas piemēru. |
11. | 1. daļa 1.10. uzdevums. Politiskie režīmi – Sociālās zinības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka aprakstam atbilstošo politisko režīmu. |
12. | 1. daļa 1.11.1. uzdevums. Vēsturiski pastāvošā politiskā režīma noteikšana – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina politisko režīmu konkrētā valstī konkrētā laika periodā. |
13. | 1. daļa 1.11.2. uzdevums. Totalitāro režīmu izpausmes – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Nosaka totalitāro politisko režīmu izpausmes un raksturo tās ar piemēriem. |
14. | 1. daļa 2. uzdevums. Vēstures avotu ticamība – Vēsture | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka informācijas avotu ticamības izvērtēšanas kritērijus. Izvērtē avota ticamību. |
15. | 1. daļa 3. uzdevums. Īpašumtiesību veidi – Sociālās zinības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Atrod prasīto īpašumtiesību veidu piemēru un izvēlas atbilstošāko atbildes pamatojumu. |
16. | 1. daļa 4.1. uzdevums. Iedzīvotāju skaits - Ģeogrāfija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Loģiski skaidro iemeslus, kāpēc samazinās iedzīvotāju skaits. |
17. | 1. daļa 4.2. uzdevums. Iedzīvotāju skaita izmaiņas - Ģeogrāfija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Loģiski skaidro iemeslus, kāpēc palielinās iedzīvotāju skaits. |
18. | 1. daļa 5.1. uzdevums. Piedāvājuma līkne – Sociālās zinības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izvēlas aprakstam atbilstošo piedāvājuma līkni. |
19. | 1. daļa 5.2. uzdevums. Plānotā peļņa – Sociālās zinības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pamatojoties uz situācijas aprakstu, nosaka, kad visizdevīgāk pārdot preci. |
20. | 1. daļa 5.3. uzdevums. Ekonomiskais izdevīgums – Sociālās zinības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizējot situācijas aprakstu, skaidro, kāpēc, pastāvot pieprasījumam, uzņēmējs izvēlējās daļu ražas nenovākt. |
21. | 1. daļa 5.4. uzdevums. Uzņēmējdarbības formas izvēle – Sociālās zinības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka, kāpēc dotajā situācijā izvēlētās uzņēmējdarbības formas pamatojumus. |
22. | 2. daļa 1.1. uzdevums. Fizikālās pārvērtības destilācijas procesā - Ķīmija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro kāda veida fizikālās pārvērtības notiek destilācijas procesā. |
23. | 2. daļa 1.2.1. un 1.2.2. uzdevums. Sāls izdalīšana no ūdens - iekārtas un mērierīces - Ķīmija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka iekārtu ar ko var noteikt sāls daudzumu ūdens paraugā. |
24. | 2. daļa 1.2.3. uzdevums. Sāls izdalīšana no ūdens - eksperimenta gaita - Ķīmija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns norāda pareizu eksperimenta gaitas norisi. |
25. | 2. daļa 1.2.4. un 1.2.5. uzdevums. Saldūdens parauga noteikšana - aprēķini - Ķīmija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izmantojot tabulā dotos datus nosaka saldūdens ūdens parauga numuru, veic aprēķinus. |
26. | 2. daļa 2.1. uzdevums. Produktu enerģētiskā vērtība - Bioloģija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pamato produkta enerģētisko vērtību. |
27. | 2. daļa 2.2. uzdevums. Sabalansēts uzturs - Bioloģija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro sabalansētas ēdienreizes kritērijus. |
28. | 2. daļa 2.3. uzdevums. Saliktie ogļhidrāti - Bioloģija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pamato produktu īpašības, balstoties uz zināšanām par tā sastāvu. |
29. | 2. daļa 2.4. uzdevums. Produktu īpašības - Bioloģija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot, kādi faktori jāņem vērā izvēloties pārtikas produktus ilgstošam ceļojumam. |
30. | 2. daļa 3.1. uzdevums. Plosts - Fizika | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka ierīces mērapjomu, iedaļas vērtību un rādījumu. |
31. | 2. daļa 3.2. uzdevums. Kuba celtspēja - Fizika | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izmanto grafiku un atbild uz jautājumu par kubu skaitu. |
32. | 2. daļa 3.3.1. uzdevums. Lielumi - Fizika | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Uzraksta pētījuma lielumus. |
33. | 2. daļa 3.3.2. Spēki - Fizika | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nosaka spēkus, kas darbojas uz ķermeni, un to virzienus. |
34. | 2. daļa 3.3.3. Arhimēda spēks - Fizika | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aprēķina Arhimēda spēku, izmantojot sakarību un pārveidojot mērvienības. |
35. | 2. daļa 4.1. uzdevums. Dizaina izstrādājuma raksturojums I – Dizains un tehnoloģijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot aprakstīt izstrādājumu izgatavošanas gaitu, nepieciešamos materiālus un instrumentus, ierīces. |
36. | 2. daļa 4.1. uzdevums. Dizaina izstrādājuma raksturojums II – Dizains un tehnoloģijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot aprakstīt izstrādājumu izgatavošanas gaitu, nepieciešamos materiālus un instrumentus, ierīces. |
37. | 2. daļa 4.2. uzdevums. Drošības noteikumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina tehnoloģiskā procesa drošības tehnikas noteikumus, kās jāievēro izgatavojot izstrādājumu. |
38. | 2. daļa 5. uzdevums. Tūrisma maršruts - Ģeogrāfija | 3. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Analizē un raksturo izvēlēto tūrisma maršrutu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Starpdisciplinārais monitoringa darbs 9. klasei, 1. daļa, Zināšanas, izpratne un prasmes | 01:30:00 | vidēja | 40 p. | |
2. | Starpdisciplinārais monitoringa darbs 9. klasei, 2. daļa, Kompleksas problēmas risināšana | 01:30:00 | vidēja | 39 p. |