Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Skaņdarbi | Vikipēdijas skaņdarbu atsauces un licences |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Valsis | Aktualizē teoriju par balles deju -valsi. |
2. | Pusnots ar punktu | Iepazīst jauno ritma vienību - pusnots ar punktu. |
3. | Takstmērs 3/4 | Nostiprina izpratni par jēdzienu „taktsmērs”. Iepazīst taktsmēru 3/4 . |
4. | Klavieres | Iepazīst mūzikas instrumentu - KLAVIERES |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valsis, attēli | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc attēla atšķir valsi no citām dejām |
2. | Valša melodijas raksturojums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Klausās valša mūzikas piemēru un raksturo to, izmantojot piedāvātos variantus. Attīsta mūzikas klausīšanās prasmi. |
3. | Valša īpašības | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina valša īpasības. Prot raksturot valsi. |
4. | Valsis vai polka. Video | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pazīst mūzikas žanrus - valsis un polka. Uztver šo žanru raksturīgākās iezīmes. |
5. | Saklausa valsi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attīsta klausīšanās prasmi.Analizē un mācās salīdzināt dažādus mūzikas žanrus. Atšķir valša skanējumu no citiem mūzikas žanriem. |
6. | Valša pieraksts notīs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēta un analizē nošu pierakstus. Attīsta prasmi atpazīt un noteikt nošu pierakstā valsim raksturīgo pavadījuma formulu |
7. | Ritma vienības un tām atbilstošās ritma zilbes I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka, atpazīst un prot pārveidot grafisko ritma vienību par ritma zilbēm.Nostiprina zināšanas par ritmu. |
8. | Ritma vienības un tām atbilstošās ritma zilbes II | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nostiprina zināšanas par ritmu.Pazīst un prot nosaukt apgūtās rittma vienības ar ritma zilbēm |
9. | Pusnots ar punktu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atrod nošu grupu atbilstošu pusnots ar punktu ilgumam. |
10. | 2/4 un 3/4 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veido prasmi orientēties 2/4, 3/4 takstmērā. Prot noteikt taktsmēru atbilstoši taktī izmantotajām ritma vienībam. |
11. | Ritma klausīšanās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attīsta klausīšanās prasmi.Saklausa ritma motīvu 3/4 taktsmērā.Atkārto zināšanas un prasmes par ritmu. |
12. | Ritma klausīšanās un pieraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst nošu rakstā dzirdēto ritmu |
13. | Pilnas takts veidošana 3/4 takstmērā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attīsta prasmi darboties ar apgūtajām ritma vienībām. Grupē notis 3/4 takstmērā vienas takst ietvaros. |
14. | Taktsmēra noteikšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nostiprina prasmi orientēties 2/4, 3/4 un 4/4 takstmērā. Prot noteikt taksmēru atbilstosi taktīs izmantotajām ritma vienībām. |
15. | Pilnas takts veidošana, izmantojot pauzes, atbilstoši taktsmēram | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Attīsta prasmi darboties ar apgūtajām ritma vienībām, grupē tās atbilstoši dotajam takstmērma vienas takts ietvaros.I |
16. | Kļūdaina taksmēra labošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Ir guvis izpratni par 2/4, 3/4 un 4/4 takstmēru. Prot grupēt notis izmantojot apgūtās ritma vienības, atbilstoši takstmēram un prot atrast taktsmēram neatbilstošās taktis. |
17. | Mūzikas instruments - klavieres | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot raksturot mūzikas instrumentu - klavieres |
18. | Klavieres un citi mūzikas intrumenti | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vizuāli atšķir klavieres no citiem mūzikas instrumentiem. |
19. | Klausīšanās uzdevums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attīsta mūzikas klausīšanās prasmi, mācās salīdzināt. Saklausa mūzikas instrumentus, atpazīst klavieru skanējumu. |
20. | Mūzikas instrumenti un to grupas | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nostiprina zināšanas par iepriekš apgūtajiem mūzikas instrumentiem un instrumentu grupām. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mūzikas termini | Citi | augsta | 3 p. | Orientējas mācītajos jēdzienos |
2. | Pilnas takts veidošana atbilstoši takstmēram II | Citi | vidēja | 2 p. | Attīsta prasmi darboties ar apgūtajām ritma vienībām, grupē tās atbilstoši dotajam takstmērma vienas takts ietvaros.II |
3. | Ir vai nav valsis | Citi | vidēja | 2 p. | Klausās un atšķir valša melodiju |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pusnots ar punktu. Takstmērs 3/4 | 00:16:00 | vidēja | 12 p. | Nostiprina zināšanas par ritmu - pazīst, prot nosaukt apgūtās ritma vienības ar ritma zilbēm. Atrod nošu grupu atbilstošu pusnots ar punktu ilgumam. Orientējas 2/4, 3/4 takstmērā-prot noteikt taktsmēru atbilstoši taktī izmantotajām ritma vienībam. Saklausa ritma motīvu 3/4 taktsmērā.Prot darboties ar apgūtajām ritma vienībām, grupē tās atbilstoši dotajam takstmērm vienas takts ietvaros. Prot atrast taktsmēram neatbilstošās taktis. |
2. | Valsis. Mūzikas instruments - klavieres | 00:20:00 | vidēja | 8 p. | Klausās valša mūzikas piemēru un raksturo to, izmantojot piedāvātos variantus. Atpazīst un nosaka nošu pierakstā valsim raksturīgo pavadījuma formulu.Klausās un atšķir valša melodiju. Raksturo mūzikas instrumentu - klavieres.Vizuāli atšķir klavieres no citiem mūzikas instrumentiem.Saklausa mūzikas instrumentus, atpazīst klavieru skanējumu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Deja | 00:40:00 | vidēja | 24 p. | Prot raksturot valsi. Atpazīst un nosaka nošu pierakstā valsim raksturīgo pavadījuma formulu.Klausās un atšķir valša melodiju. Atrod nošu grupu atbilstošu pusnots ar punktu ilgumam. Atpazīst nošu rakstā dzirdēto ritmu.Orientējas 2/4, 3/4 un 4/4 takstmērā. Prot noteikt taksmēru atbilstosi taktīs izmantotajām ritma vienībām.Prot nošu pierakstā atrast taktsmēram neatbilstošās taktis. Prot raksturot mūzikas instrumentu - klavieres. Pazītst klavieres starp citiem mūzukas instrumentiem un prot noteikt mūzikas instrumentiem atbilstošās mūzikas instrumentu grupas. |