Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Skaņdarbi | Skaņdarbu no Vikipēdijas atsauces |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Dinamika | Saklausa skaņdarbos un muzicēšanā lieto forte un piano, skaidro dinamikas nozīmi tēla radīšanā. |
2. | Vesela nots, vesela pauze | Apgūst jaunus mūzikas valodas elementus (veselu noti un pauzi). |
3. | Taktsmērs. 2/4 un 4/4 | Prot darboties ar apgūtajām ritma vienībām 2/4 un 4/4 takstmērā |
4. | Ritma ostinato | Iepazīst jēdzienu - ritma ostinato. Atpazīst to nošu pierakstā |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ziemas noskaņa attēlos | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Izprot dinamikas un tempa nozīmi ziemas ainas,noskaņas un situācijas mūzikas tēla radīšanai. |
2. | Skaņdarba klausīšanās un dinamikas raksturojums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Saklausa skaņdarbos izmantoto dinamiku - forte un piano. Klausās mūzikas piemēru un raksturo dinamiku skaņdarba fragmentā izmantojot piedāvātos variantus. Attīsta mūzikas klausīšanās prasmi. |
3. | Dinamika nošu piemēros | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pazīst nošu pierakstā apzīmētās dinamikas zīmes.Zina to nozīmi. |
4. | Klausīšanās un attēls | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot dinamikas nozīmi tēla radīšanā. Saklausa skaņdarbos forte un piano. |
5. | Klausīšanās un dinamika | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc dinamikas zīmju pieraksta nošu piemērā prot noteikt atskaņoto mūzikas fragmentu. |
6. | Klausīšanās. Dinamikas atbilstība nošu pierakstam | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Klausās, noskaidro un atkārto zināšanas un prasmes par dinamiku - forte un piano. |
7. | Nošu un paužu ilgumi I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pazīst notis un pauzes pēc to grafiskā attēla. |
8. | Nošu, paužu garumi un sakarības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina nošu un paužu ilgumus. Iepazīst un veido izpratni par savstarpējās sakarības starp dažāda ilguma notīm un pauzēm. |
9. | Nots vai pauzes nosaukums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kā tiek apzīmēta vesela nots, pusnots, ceturtdaļnots, astotdaļnots, vesela pauze, puspauze, ceturtdaļpauze un astotdaļpauze. |
10. | Pauzes aizvietošana ar noti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina prasmi dažāda ilguma pauzēm atrast atbilstoša ilguma noti. |
11. | Taktsmēra noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Ir guvis izpratni par jēdzienu 4/4 takstmērs. Prot grupēt nošu motīvus, ietverot apgūtos ritma ilgumus, atbilstoši 2/4 un 4/4 taktsmēram. |
12. | Taktsmērs 2/4 un 4/4 | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Ir guvis izpratni par jēdzienu 4/4 takstmērs. Prot grupēt nošu motīvus, ietverot apgūtos ritma ilgumus, atbilstoši 2/4 un 4/4 taktsmēram. |
13. | Ritma ostinato nošu pierakstā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst ritma ostinato - daudzreizēju ritma motīva atkārtojumu nošu piemērā. |
14. | Ritma ostinato | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst ritma ostinato - daudzreizēju ritma motīva atkārtojumu skaņdarbu pavadījumā nošu pierakstā. |
15. | Ritma ostinato video | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saklausa un atpazīst mūzikā ritma ostinato-daudzkārtēju ritma motīva atkārtojumu skaņdarba pavadījumā. |
16. | Klausīšanās. Ritma ostinato | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot saklausīt skaņu ierakstā ritma ostinato - daudzreizēju ritma motīva atkārtojumu. |
17. | Ritma ostinato veidošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Ir guvis izpratni par jēdzienu ritma ostinato Prot grupēt nošu motīvus, lai veidotos ritma ostinato. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nošu un paužu ilgumi II | Citi | zema | 1 p. | Pazīst notis un pauzes pēc to grafiskā attēla nošu līnijās. |
2. | Mūzikas termini | Citi | augsta | 3 p. | Orientējas mācītajos jēdzienos un mūzikas valodas pieraksta elementos. Redzamajam apgalvojumam no piedāvātajiem burtiem jāizvēlas trūkstošie vārdi. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dinamika. Nošu uz paužu ilgumi. Takstmērs. Ritma ostinato | 00:20:00 | vidēja | 12 p. | Pārbauda zināšanas par dinamiku, nošu un paužu ilgumiem, prasmi orientēties takstmērā un ritma ostinato |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ziemas noskaņa mūzikā | 00:40:00 | vidēja | 21 p. | Pārbauda zināšanas par dinamiku, nošu un paužu ilgumiem, prasmi orientēties takstmērā un ritma ostinato |