Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Saikļi – pareizrakstība, nozīme, lietojums | Skolēns izprot, kas ir saikļi. Izprot, kas ir atkārtojuma saikļi un kas ir pāru saikļi, zina, kur liekams komats, izprot atšķirību starp saikļiem ''jeb'' un ''vai''. Zina, kuri ir pakārtojuma un kuri sakārtojuma saikļi. |
2. | Vienlīdzīgi teikuma locekļi | Skolēns izprot, kas ir vienlīdzīgi teikuma locekļi. Zina, kas var saistīt vienlīdzīgus teikuma locekļus, prot salikt pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem. |
3. | Salikts teikums | Skolēns izprot, kas ir salikts teikums. Prot atšķirt saliktu pakārtotu un saliktu sakārtotu teikumu. Izprot atšķirību starp saliktu teikumu un vienkāršu teikumu ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem. Prot pareizi salikt pieturzīmes saliktā teikumā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Saikļu atpazīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns prot atpazīt saikļus, izprot, ar ko saiikļi atšķiras no citiem vārdiem. |
2. | Saikļi ''vai'' un ''jeb'' lietojums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns izprot atšķirību starp saikļu vai, jeb lietojumu. |
3. | Salikts pakārtots teikums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns prot atpazīt saliktu pakārtotu teikumu, izprot galvenās atšķirības starp saliktu pakārtotu, saliktu sakārtotu un vienkāršu teikumu. |
4. | Salikts sakārtots teikums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot salikta sakātota teikuma veidošanos, prot atšķirt saliktu sakārtotu teikumu no salikta pakārtota teikuma un vienkārša teikuma ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem. |
5. | Pieturzīmes saliktā teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot pieturzīmju lietojumu saliktā teikumā. Prot pareizi salikt pieturzīmes dažāda veida saliktos teikumos. |
6. | Pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot pieturzīmju lietojumu teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem, spēj salikt tajos pieturzīmes. |
7. | Saistījums ar saikli un | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot saikļa un funkcijas teikumā. Prot noteikt saikļa un lomu teikumā. |
8. | VecPieturzīmes starp vienlīdzīgiem teikuma locekļiem. Pāra saikļa noteikšana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pieturzīmju lietošana pirms pāra saikļiem. Pāra saikļa otrās daļas noteikšana. |
9. | VecPieturzīmes saliktā pakārtotā teikumā. Teikuma izvēle | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pieturzīmju lietošana saliktā pakārtotā teikumā. |
10. | Teikuma pabeigšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot, kā veidojas vienkāršs, salikts sakārtots, salikts pakārtots teikums, spēj izveidot teikumu atbilstoši nosacījumiem. |
11. | Pieturzīmju salikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot salikt pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem, saliktos teikumos. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | VecPieturzīmes saliktā sakārtotā un pakārtotā teikumā I | Citi | vidēja | 2 p. | Pieturzīmju lietošana saliktā sakārtotā un pakārtotā teikumā. |
2. | VecPieturzīmes starp vienlīdzīgiem teikuma locekļiem | Citi | vidēja | 3 p. | Liek peturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem. |
3. | VecPieturzīmes saliktā sakārtotā un pakārtotā teikumā II | Citi | augsta | 4 p. | Liek pieturzīmes saliktā sakārtotā un pakārtotā teikumā II. |
4. | Teikuma veidošana | Citi | augsta | 3 p. | Skolēns prot izveidot gramatiski pareizu teikumu un uzrakstīt to, saliekot pareizas pieturzīmes. |