Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Vārds vārdnīcā | Skolēns atkārto, kas ir vārdu nozīme. Izprot principus, kā tiek veidota vārdnīca. Zina, kas ir šķirklis. Zina, kurās vārdnīcās meklēt vārdu nozīmi. |
2. | Mutvārdu prezentācija | Skolēns izprot galvenos principus, kas jāievēro mutvārdu prezentācijā. Izprot mutvārdu prezentācijas daļas. Zina, kā noformēt atsauces uzskates materiālos. |
3. | Produkta nosaukums, etiķete | Izprot, kāda informācija ir rakstīta uz pārtikas produkta etiķetes. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda nozīmes meklēšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atrast vārdnīcā dažādu vārdu nozīmes skaidrojumu. Pievērš uzmanību atšķirīgiem vārdiem nozīmes skaidrojumā. |
2. | Vārdnīcas šķirklis | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns izprot, kā tiek veidots vārdnīcas šķirklis. Spēj izvēlēties no diviem līdzīgiem skaidrojumiem pareizo variantu. |
3. | Virsraksts tekstam par maizi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns, izlasot tekstu, spēj izprast to, saskatīt tā tematu un izvēlēties atbilstošāko virsrakstu! |
4. | Teikums, kas vislabāk atbilst ievada mērķim | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot, kā veido mutvārdu prezentācijas ievadu. Spēj izvēlēties atbilstošākās frāzes, ko lietot prezentācijas ievadā. |
5. | Prezentācijas nobeigums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot nobeiguma veidošanas nosacījumus. Spēj atrast izteikumam atbilstošāko nobeiguma mērķi. Prot izdomāt savai prezentācijai atbilstošāko nobeigumu. |
6. | Patiess vai aplams apgalvojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns lasot tekstu saistītā valodā, izprot tā jēgu un izvērtēt apgalvojumu pareizumu. |
7. | Vizuālais materiāls | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aplūkojot attēlu, spēj pareizi uzrakstīt tajā redzamo. Zina, kā pareizi jāraksta īpašvārdi. Zina dažādus maizes veida nosaukumus, zina, kurus vārdus nelietot literārā valodā.Prot atpazīt teikumus pēc to izteikuma mērķa. |
8. | Prezentācijas secība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot secību, kā veidojama mutvārdu prezentācija. |
9. | Informatīvi pareiza atsauce | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot atsaucu veidošanu, zina kādai informācijai jābūt atsaucē. Prot pareizi uzrakstīt atsauci, pievēršot uzmanību tam, lai atsaucē esošā informācija pilnībā sakristu ar rakstā minēto informāciju. |
10. | Pareizi uzrakstīta atsauce | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot, kā pareizi uzrakstīt atsauci uz interneta informācijas avotu. Prot atsaucē pareizi lietot lielos sākuma burtus, pēdiņas. |
11. | Teikuma pabeigšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns lasot tekstu, spēj atrast svarīgākos vārdus, izprot teksta saturu. |
12. | Etiķetes sastāvdaļa | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Skolēns izprot, kāda informācija ir atrodama uz pārtikas produkta etiķetes. Prot atpazīt etiķetē redzamo informāciju. |
13. | Produkta nosaukums | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Zina, kā pareizi rakstāma informācija uz produkta etiķetes. Prot izlabot kļūdas teikumos, kas saistīti ar produkta nosaukumu, ražošanas vietu un citu informāciju. Pievērš uzmanību lielo sākuma burtu un pēdiņu lietojumam. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Etiķetes obligātā sastāvdaļa | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēni izprot, kāda informācija ir obligāti nepieciešama uz produkta etiķetes, zina un izprot, kādā formā šai informācijai ir jābūt. |
2. | Nepieciešamā informācija | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēns spēj izvēlēties informāciju pēc tās svarīguma, atbilstoši apskatāmai tēmai. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Informācijas atlase un apkopošana. Mutvārdu prezentācija. Produkta etiķete I | 00:20:00 | vidēja | 11 p. | Skolēns spēj atlasīt informāciju. Izprot, kā veidot mutvārdu prezentāciju un tai nepieciešamos palīgmateriālus, spēj strādāt ar dažādas sarežģītības tekstiem. Izprot atsauču veidošanu. Prot nolasīt informāciju no pārtikas produkta etiķetes. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Informācijas atlase un apkopošana. Mutvārdu prezentācija. Produkta etiķete II | 00:40:00 | vidēja | 20 p. | Skolēns spēj lasīt dažāda veida tekstus,saprast un atlasīt informāciju. Prot izveidot mutvārdu prezentāciju un zina, kādus uzskates materiālus lietot, lai prezentētu izvēlēto tēmu. Izprot un spēj nolasīt informāciju no pārtikas produkta etiķetes. |