OTRĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI
Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Apraksts. Atslēgvārdi. Domu karte | Apraksta rakstīšana. Apraksta tēma, atslēgas vārdi, saturs. |
2. | Lietišķa vēstule | Lietišķas vēstules rakstīšana. Vēstules saturs, noformējums. Jēdzieni: adrese, aploksne, adresāts, adresants. |
3. | Adrese. Aploksnes noformēšana | Adreses uzrakstīšana uz aploksnes, aploksnes noformēšana. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | VEC Apraksta veidošana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Jāpapildina teikumi par apraksta rakstīšanu, ievietojot tukšajā vietā trūkstošo vārdu. |
2. | JAUNS Īstais atslēgvārds | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt tematam atbilstošus atslēgvārdus. |
3. | LAB Domu kartes veidošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | No dotajiem vārdiem un vārdu savienojumiem jāatzīmē tie, kas neiederas domu kartes veidošanā par attiecīgo apraksta tematu. |
4. | JAUNS Jautājums par aprakstu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot atbildēt uz jautājumiem saistībā ar apraksta teoriju. |
5. | VECS Adrese uz aploksnes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | No dotajiem elementiem jāsaliek pareizā secībā adrese, kā tā būtu rakstāma uz aploksnes. |
6. | VECS Aploksnes noformēšana, izvēloties pareizus elementus un ievērojot pareizrakstību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Jāizvēlas dotie elementi atbilstošā secībā, lai izveidotu adresi, kas rakstāma uz aploksnes adresātam. Katram elementam jābūt gramatiski, ortogrāfiski pareizi uzrakstītam. |
7. | LAB Lietišķas vēstules izveidošana, ievērojot pareizrakstību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Jāizvēlas pareiza uzruna, vēstules autora paraksts un datums. |
8. | JAUNS Plāna punkti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izprot aprakstā nepieciešamo atbilžu savstarpējo loģisko saikni, spēj sakārtot tai atbilstoši plāna punktus. |
9. | JAUNS Pareizais datīvs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot uzrakstīt pareizās datīva formas dažādos problēmgadījumos. |
10. | JAUNS Pareizrakstība vēstulē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot pareizi uzrakstīt vēstules uzrunu, datumu, nobeigumu. Saredz un prot izlabot pareizrakstības un pieturzīmju kļūdas. |
11. | JAUNS Pareizais nosaukums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Spēj izlasīt un saprast dažādas grūtības pakāpes tekstus. Spēj sameklēt aprakstam atbilstošu virsrakstu jeb nosaukumu. |
12. | JAUNS Vēstules rakstīšanas teorija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot atbildēt uz jautājumiem par vēstules rakstīšanu. |
13. | VECS Apraksta atslēgas vārdi | 3. izziņas līmenis | augsta | 8 p. | Jāsašķiro dotie atslēgas vārdi atbilstoši apraksta tēmai. |
14. | VECS Apraksta daļu noteikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Jānosaka, kura no apraksta daļām ir ievads, galvenā daļa, nobeigums, kā arī jānosaka, kura no daļām ir lieka - neiederas. Apraksta satura izpratne, analīze. |
15. | VECS Lietišķa vēstule | 3. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Veido lietišķas vēstules struktūru. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | LAB Apraksta saturs | Citi | vidēja | 2 p. | Jāatbild uz jautājumiem par apraksta saturu. |
2. | LAB Lietišķas vēstules saturs | Citi | vidēja | 4 p. | Jāatbild uz jautājumiem par lietišķas vēstules saturu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apraksts, lietišķa vēstule, apvidvārdi I | 00:20:00 | vidēja | 14 p. | Apraksta un lietišķas vēstules rakstīšana, to veidošanas principi un elementi. |
2. | Apraksts, lietišķa vēstule II | 00:40:00 | vidēja | 30 p. | Apraksta un lietišķas vēstules veidošana, galvenie elementi. Apvidvārdu nozīme, apvidvārdu sinonīmi. |