Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Saikļi – pareizrakstība, nozīme, lietojums | Skolēns izprot, kas ir saikļi. Izprot, kas ir atkārtojuma saikļi un kas ir pāru saikļi, zina, kur liekams komats, izprot atšķirību starp saikļiem ''jeb'' un ''vai''. Zina, kuri ir pakārtojuma un kuri sakārtojuma saikļi. |
2. | Vienlīdzīgi teikuma locekļi | Skolēns izprot, kas ir vienlīdzīgi teikuma locekļi. Zina, kas var saistīt vienlīdzīgus teikuma locekļus, prot salikt pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem. |
3. | Salikts teikums | Skolēns izprot, kas ir salikts teikums. Prot atšķirt saliktu pakārtotu un saliktu sakārtotu teikumu. Izprot atšķirību starp saliktu teikumu un vienkāršu teikumu ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem. Prot pareizi salikt pieturzīmes saliktā teikumā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Saikļu atpazīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns prot atpazīt saikļus, izprot, ar ko saikļi atšķiras no citiem vārdiem. |
2. | Saikļi ''vai'' un ''jeb'' lietojums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns izprot atšķirību starp saikļu vai, jeb lietojumu. |
3. | Atbilstošais un neatbilstošais saiklis | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns zina saikļu nozīmi, spēj noteikt, vai teikumā saikļi lietoti atbilstoši to nozīmei. |
4. | Salikts teikums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns prot atpazīt saliktu , izprot galvenās atšķirības starp saliktu un vienkāršu teikumu. Prot noteikt teikuma gramatisko centru. |
5. | Salikts teikums un tā gramatiskais centrs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izprot salikta sakārtota teikuma veidošanos, prot noteikt teikuma gramatisko centru. |
6. | Pieturzīmes saliktā teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot pieturzīmju lietojumu saliktā teikumā. Prot pareizi salikt pieturzīmes dažāda veida saliktos teikumos. |
7. | Pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot pieturzīmju lietojumu teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem, spēj salikt tajos pieturzīmes. |
8. | Saistījums ar saikli un | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot saikļa un funkcijas teikumā. Prot noteikt saikļa un lomu teikumā. |
9. | Vec Pieturzīmes starp vienlīdzīgiem teikuma locekļiem. Pāra saikļa noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pieturzīmju lietošana pirms pāra saikļiem. Pāra saikļa otrās daļas noteikšana. |
10. | Vec Pieturzīmes saliktā teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot pareizi salikt pieturzīmes saliktā teikumā. |
11. | Vec Pieturzīmes starp vienlīdzīgiem teikuma locekļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Liek pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem. |
12. | Teikuma pabeigšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot, kā veidojas vienkāršs, salikts sakārtots, salikts pakārtots teikums, spēj izveidot teikumu atbilstoši nosacījumiem. |
13. | Teikuma gramatiskais centrs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Vingrinās noteikt teikuma priekšmetu un izteicēju gan vienkāršos, gan saliktos teikumos. |
14. | Pieturzīmes teikumos ar vietniekvārdu es | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns izprot atšķirību starp vienkāršu un saliktu teikumu gadījumos, kad vietniekvārds es ir lietots divas vai vienu reizi. |
15. | Vec Pieturzīmes saliktā teikumā. Teikuma izvēle | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot izvēlēties saliktu teikumu, ar pareizi saliktām pieturzīmēm. |
16. | Pieturzīmju salikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot salikt pieturzīmes teikumos ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem, saliktos teikumos. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vec Pieturzīmes saliktā teikumā | Citi | augsta | 4 p. | Prot salikt pieturzīmes saliktā teikumā. |
2. | Teikuma veidošana | Citi | augsta | 3 p. | Skolēns prot izveidot gramatiski pareizu teikumu un uzrakstīt to, saliekot pareizas pieturzīmes. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Salikts teikums I | 00:20:00 | vidēja | 9 p. | Skolēns izprot, kas ir salikts teikums, prot izveidot saliktu teikumu. Atšķir saiktu sakārtotu un saliktu pakārtotu teikumu. Prot salikt pareizas pieturzīmes saliktos teikumos. Izprot, kas ir vienlīdzīgi teikuma locekļi, prot salikt pieturzīmes dažāda veida teikumos ar vienlīdzīgajiem teikuma locekļiem. Izprot atšķirību starp saikļiem jeb un vai. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Salikts teikums II | 00:40:00 | vidēja | 24 p. | Skolēns izprot, kas ir salikts teikums, prot izveidot saliktu teikumu. Atšķir saiktu sakārtotu un saliktu pakārtotu teikumu. Prot salikt pareizas pieturzīmes saliktos teikumos. Izprot, kas ir vienlīdzīgi teikuma locekļi, prot salikt pieturzīmes dažāda veida teikumos ar vienlīdzīgajiem teikuma locekļiem. Izprot atšķirību starp saikļiem jeb un vai. |