Ir uzdevumi, kuros ir vairāki, viens pēc otra sekojoši nosacījumi un konkrētas vērtības zināmas tikai pēdējiem no tiem. Šādus uzdevumus mēdz risināt no beigām.
 
Kārļa tētis no pagaraba atnesa grozu ar āboliem. Pirmajā dienā viņi apēda 25 visu ābolu. Otrajā dienā 14 no atlikušajiem āboliem iedeva kaimiņienei un pāri palika \(9\) āboli. Cik ābolu bija sākumā?
 
Uzdevums top skaidrāks, kad tam uzzīmē spriešanas shēmu.
YCUZD_240521_6295_shema.svg
 
Un lielisks palīgs uzdevumu risināšanā ir shematisks zīmējums, kuru risināšanas gaitā papildināt.
Zīmējumā ieraksti visu, ko zini un kas jāuzzina!
Šajā gadījumā ir izdevīgi zīmēt 2 taisnstūrus, jo viens atspoguļo visus ābolus - tas ir veselums pirmajā dienā. Un otrs taisnstūris attēlo atlikušos ābolus - tas ir veselums otrajā dienā.
YCUZD_240521_6295_piemers_1.svg
Tad ķeramies pie risināšanas no beigām!
Ja 14 no atlikušajiem āboliem iedeva kaimiņienei, tad pāri palika \(1 -\) 14 \(=\) 34 atlikušo ābolu. Un zīmējumā ir redzams, ka atlikušie \(9\) āboli atbilst 34 no visiem atlikušajiem āboliem.
YCUZD_240521_6295_piemers_2.svg
Tātad, katrai ceturtdaļai atbilst \(9 : 3 = 3\) āboli. Un visi atlikušie āboli tad bija \(4 · 3 = 12\) āboli.
YCUZD_240521_6295_piemers_3.svg
Ja pirmajā dienā viņi apēda 25 visu ābolu, tad pāri palika \(1 -\) 25 \(=\) 35 visu ābolu. Un tie ir atlikušie \(12\) āboli. Tātad 15 visu ābolu atbilst \(12 : 3 = 4\) āboli.
YCUZD_240521_6295_piemers_4.svg YCUZD_240521_6295_piemers.svg
Loģiski, ka katrai piektdaļai atbilst \(4\) āboli un viss veselais ir \(5 · 4 = 20\) āboli.