Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Var vai nevar atspoguļot datus sektoru diagrammā | Prot noteikt, vai dotos datus var atspoguļot sektoru diagrammā. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Sektoru diagramma | Sektoru diagramma - teorija |
2. | Sektoru lielumi diagrammā | Paraugi. Kā no leņķiem sektoru diagrammā iegūt procentus. |
3. | Sektoru diagrammas zīmēšana | Secīgs paraugs, kā atspoguļot datus sektoru diagrammā. |
4. | Aritmētiskais vidējais | Teorija par vidējo aritmētisko. |
5. | Biežāk sastopamās daļas un procenti | Apkopotas biežāk sastopamās daļas un procenti (1/2, 1/4,... 1/5,... 1/10,...) |
6. | Noderīgo materiālu stūrītis | Saites no saistītiem video, kas skatāmi Tavaklase.lv vai youtube.com. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Otra sektora lielums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt, cik % atbilst otram sektoram, ja zināms ir viena sektora % lielums. |
2. | Trešā sektora lielums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt, cik % atbilst trešajam sektoram, ja zināmi ir divu sektoru % lielums. |
3. | Leņķa lielums un procenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt sektora leņķa lielumam atbilstošos procentus. |
4. | Procenti un leņķa lielums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt procentiem atbilstošā leņķa lielumu. |
5. | Atbilstošās diagrammas | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot noteikt, kura no diagrammām atbilst dotajiem procentiem. |
6. | Atbilstošie procenti | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot noteikt, kura no diagrammām atbilst dotajiem procentiem. |
7. | Patiess vai nepatiess apgalvojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Diagrammā ir norādīti procenti, apgalvojumā pamatdaļas. Prot novērtēt apgalvojuma patiesumu. |
8. | Krāsu tūbiņas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt procentus no veselā. Dota sektoru diagramma. |
9. | Pareizais procentu sadalījums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt, kura diagramma ir atbilstošā, ja doti procenti. Ietverti 25%, 75% |
10. | Informācijai atbilstoša diagramma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot novērtēt, kura diagramma ir atbilstoša dotajai informācijai. |
11. | Diagrammai atbilstošā informācija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot novērtēt, kura informācija ir atbilstoša dotajai diagrammai. |
12. | Skolēnu kopskaits | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kurš skaitlis var apzīmēt cilvēku skaitu, lai iegūtu veselus skaitus. |
13. | Augļi skolas kafejnīcā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot lasīt informāciju no sektoru diagrammas. Ir dota viena sektora skaitliskā vērtība, prot aprēķināts pārējo sekt. skaitliskās vērtības. |
14. | Ogu kastītes saldētavā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot lasīt informāciju no sektoru diagrammas. Ir dota viena sektora skaitliskā vērtība, prot aprēķināts pārējo sekt. skaitliskās vērtības. |
15. | Vidējais aritmētiskais no 2 skaitļiem | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot aprēķināt divu skaitļu vidējo aritmētisko. |
16. | Vidējais aritmētiskais 4 skaitļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt četru skaitļu vidējo aritmētisko. |
17. | Vidējā atzīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt 6 vērtējumu vidējo aritmētisko. |
18. | Vidējā aritmētiskā temperatūra | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot aprēķināt vidējo dienas temperatūru. 3 pozitīvi skaitļi. |
19. | Lapaspuses dienā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot aprēķināt vidējo, ja ir zināms kopskaits. Tektveida uzd. |
20. | Pārgājiens | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt vidējo aritmātisko, ja ir doti vairāki vienādi skaitļi. |
21. | Vidējais ātrums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt vidējo aritmātisko, ja ir doti vairāki vienādi skaitļi. |
22. | Nezināms viens no trim skaitļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Dots 3 skaitļu vidējais aritmētiskais, jāaprēķina pirmo skaitli |
23. | Sektoru diagrammas sastādīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nolasa informāciju no infogrammām un dažādi strukturētiem tekstiem. Apkopo datus par objektu kopu, attēlo tos sektoru diagrammā un analizē – matemātiski raksturo katru no objektiem un objektu kopu, raksturojot izmanto aritmētisko vidējo, salīdzina datus par atsevišķiem objektiem, par vienu objektu un visu objektu kopu. (M.6.5.1.2., M.6.5.1.3., M.6.5.1.4., M.6.5.1.6.) |
24. | Kāda atzīme jānopelna? | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Dots 4 skaitļu vidējais aritmētiskais, jāaprēķina pēdējo skaitli |
25. | Aritmētiskais vidējais | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Aritmētiskais vidējais ir skaitlis, kas kopumā raksturo datu/skaitļu kopu, bet tā izmantošanai ne vienmēr ir jēga. (M.Li.5.) |
26. | Vidējais aritmētiskais 5 skaitļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teksta uzdevums. Pieci skaitļi, viens no tiem ir 0 |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vidējais aritmētiskais. 4 skaitļi | Citi | vidēja | 1 p. | 2006.gada matemātikas ieskaite 6.klasei. |
2. | Vidējais un starpība tekstā | Citi | augsta | 5 p. | 2008.gada matemātikas ieskaite 6.klasei. |
3. | Procenti. Apļa diagramma | Citi | vidēja | 5 p. | 2013. gada 6. klases ieskaite matemātikā. |
4. | Sektoru diagramma. Spriedumi. 1. risinājums (2019.g.) | Citi | augsta | 2 p. | Pārbauda, ka no skolēnu skaita, kas atbilst 60%, nav iespējams, kas atbilst 10% |
5. | Sektoru diagramma (2019.g.) | Citi | vidēja | 2,5 p. | Pēc apraksta izvēlas sektoru diagrammu un pieraksta tēmas. |
6. | Procentu aprēķināšana no diagrammas (2015.g.) | Citi | vidēja | 7 p. | Diagnosticējošais darbs matemātikā 6. klasei 2015. gadā. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apgalvojumi par puķu krāsām | Citi | vidēja | 1 p. | Diagrammā ir norādīti procenti, apgalvojumā pamatdaļas. Prot novērtēt apgalvojuma patiesumu.Ietverti vārdi gandrīz, vismaz, vairāk vai mazāk, nekā.. |
2. | Mežģīnes | Citi | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt procentus no veselā. Dota sektoru diagramma. |
3. | Pareizā diagramma | Citi | vidēja | 2 p. | Prot noteikt, kura diagramma ir atbilstošā, ja doti procenti. Ietverti 25%, 75% |
4. | Iespējamais pasākuma dalībnieku skaits | Citi | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kurš skaitlis var apzīmēt cilvēku skaitu, lai iegūtu veselus skaitus pretī katram sektoram. |
5. | Vidējais aritmētiskais 3 skaitļiem | Citi | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt trīs skaitļu vidējo aritmētisko. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Sektoru diagrammas | 00:25:00 | vidēja | 11 p. | Procenti un sektoru diagrammas. |
2. | Vidējais aritmētiskais | 00:30:00 | vidēja | 12 p. | Dažādi uzdevumi ar viedējā aritmētiskā aprēķināšanu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Sektoru dagrammas un vidējais aritmētiskais | 00:20:00 | vidēja | 6 p. | Dažādi uzdevumi saistībā ar ssektoru diagrammām un vidējo aritmētisko. |