Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Paralēlas un perpendikulāras līnijas | Teorija par paralēlām un perpendikulārām līnijām. |
2. | Kā noteikt, vai līnijas ir paralēlas vai perpendikulāras? | Teorija, kā noteikt līniju paralelitāti un perpendikularitāti, tai skaitā izmantojot rūtiņas. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Paralēlas un perpendikulāras līnijas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst paralēlas un perpendikulāras līnijas. |
2. | Paralēlas un perpendikulāras līnijas mums apkārt | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Min citus piemērus – apkārtnes objektus, kuros saskatāmas paralēli un perpendiukulāri novietotas taisnas līnija. |
3. | Līniju savstarpējais novietojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atpazīt un aprakstīt, vai līnijas ir paralēlas vai perpendikulāras. |
4. | Paralēlas un perpendikulāras līnijas burtos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, kuriem no uzrakstītajiem burtiem ir paralēlas vai perpendikulāras līnijas. |
5. | Paralēlas un perpendikulāras malas daudzstūros | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Plaknes figūrām prot saskatīt paralēlas un perpendikulāras malas. Nosaka arī figūras, kurām nav ne paralēlas, ne perpendikulāras malas. Atbilstošo attēlu ievelk pie nosacījuma. |
6. | Paralēlas un perpendikulāras šķautnes skaldnī | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aplūkojot doto taisnstūra paralēlskaldņa zīmējumu, prot atrast dotajai šķautnei paralēlu vai perpendikulāru šķautni no dotajām. |
7. | Priekšmeti. Perpendikulāras/paralēlas līnijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vizualizē dotos priekšmetus un nosaka, vai tajos ir paralēlas, vai perpendikulāras līnijas. |
8. | Karte. Perpendikulāras/paralēlas līnijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot orientēties kartē. Izmanto lasītprasmes. Izprot paralēlu un perpendikulāru ielu novietojumu. Atrod dotajai ielai paralēlu vai perpendikulāru ielu no 3 piedāvātajām ielām. Ievelk pareizo atbildi. |
9. | Vai uzzīmētā taisne būs paralēla vai perpendikulāra dotajai? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka, vai tainse būs paralēla/perpendikulāra dotajai taisnei. |
10. | Kā uzzīmēt paralēlas un perpendikulāras līnijas? | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nosaka, caur kuru punktu jānovelk tainse, lai tā būtu paralēla/perpendikulāra dotajai taisnei. |
11. | PIC-6204 Četrstūris ar paralēlām vai perpendikulārām malām | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nosaka, caur kuru punktu jānovelk četrstūra malas, lai tā malas būtu paralēlas/perpendikulāras. |
12. | Vai daudzstūrim ir paralēlas vai perpendikulāras malas? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Plaknes figūrām prot saskatīt paralēlas un perpendikulāras malas. Nosaka arī figūras, kurām nav ne paralēlas, ne perpendikulāras malas. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | (PIC-6148) Kur mums apkārt redzamas paralēlas un perpendikulāras līnijas? | Citi | zema | 2 p. | Atpazīst paralēlas un perpendikulāras līnijas. |
2. | Copy of (PIC-6148) Kur mums apkārt redzamas paralēlas un perpendikulāras līnijas? | Citi | zema | 1 p. | Atpazīst paralēlas un perpendikulāras līnijas. |
3. | Kuras taisnes starp četrām ir paralēlas vai perpendikulāras? | Citi | vidēja | 1 p. | Pārbauda, vai dotā zīmējumā taisnes ir paralēlas (ar lineālu un uzstūri) vai perpendikulāras (ar uzstūri, papīra lapu). Izvēlas aprakstam atbilstošu zīmējumu. |
4. | PIC-6204 Četrstūris ar paralēlām vai perpendikulārām malām | Citi | augsta | 1 p. | Nosaka, caur kuru punktu jānovelk četrstūra malas, lai tā malas būtu/ nebūtu paralēlas/perpendikulāras. |
5. | Ielu pāri kartē | Citi | augsta | 1 p. | Prot orientēties pilsētas kartē. Izmanto lasītprasmes. Izprot paralēlu un perpendikulāru ielu novietojumu. Atrod dotajā kartē paralēlu vai perpendikulāru ielu pārus. Testveida uzdevums. |