Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Paralēlas un perpendikulāras līnijas Teorija par paralēlām un perpendikulārām līnijām.
2. Kā noteikt, vai līnijas ir paralēlas vai perpendikulāras? Teorija, kā noteikt līniju paralelitāti un perpendikularitāti, tai skaitā izmantojot rūtiņas.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Paralēlas un perpendikulāras līnijas 1. izziņas līmenis zema 1 p. Atpazīst paralēlas un perpendikulāras līnijas.
2. Paralēlas un perpendikulāras līnijas mums apkārt 1. izziņas līmenis zema 1 p. Min citus piemērus – apkārtnes objektus, kuros saskatāmas paralēli un perpendiukulāri novietotas taisnas līnija.
3. Līniju savstarpējais novietojums 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Prot atpazīt un aprakstīt, vai līnijas ir paralēlas vai perpendikulāras.
4. Paralēlas un perpendikulāras līnijas burtos 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Nosaka, kuriem no uzrakstītajiem burtiem ir paralēlas vai perpendikulāras līnijas.
5. Paralēlas un perpendikulāras malas daudzstūros 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Plaknes figūrām prot saskatīt paralēlas un perpendikulāras malas. Nosaka arī figūras, kurām nav ne paralēlas, ne perpendikulāras malas. Atbilstošo attēlu ievelk pie nosacījuma.
6. Paralēlas un perpendikulāras šķautnes skaldnī 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Aplūkojot doto taisnstūra paralēlskaldņa zīmējumu, prot atrast dotajai šķautnei paralēlu vai perpendikulāru šķautni no dotajām.
7. Priekšmeti. Perpendikulāras/paralēlas līnijas 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Vizualizē dotos priekšmetus un nosaka, vai tajos ir paralēlas, vai perpendikulāras līnijas.
8. Karte. Perpendikulāras/paralēlas līnijas 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Prot orientēties kartē. Izmanto lasītprasmes. Izprot paralēlu un perpendikulāru ielu novietojumu. Atrod dotajai ielai paralēlu vai perpendikulāru ielu no 3 piedāvātajām ielām. Ievelk pareizo atbildi.
9. Vai uzzīmētā taisne būs paralēla vai perpendikulāra dotajai? 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Nosaka, vai tainse būs paralēla/perpendikulāra dotajai taisnei.
10. Kā uzzīmēt paralēlas un perpendikulāras līnijas? 3. izziņas līmenis augsta 2 p. Nosaka, caur kuru punktu jānovelk tainse, lai tā būtu paralēla/perpendikulāra dotajai taisnei.
11. PIC-6204 Četrstūris ar paralēlām vai perpendikulārām malām 3. izziņas līmenis augsta 2 p. Nosaka, caur kuru punktu jānovelk četrstūra malas, lai tā malas būtu paralēlas/perpendikulāras.
12. Vai daudzstūrim ir paralēlas vai perpendikulāras malas? 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Plaknes figūrām prot saskatīt paralēlas un perpendikulāras malas. Nosaka arī figūras, kurām nav ne paralēlas, ne perpendikulāras malas.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. (PIC-6148) Kur mums apkārt redzamas paralēlas un perpendikulāras līnijas? Citi zema 2 p. Atpazīst paralēlas un perpendikulāras līnijas.
2. Copy of (PIC-6148) Kur mums apkārt redzamas paralēlas un perpendikulāras līnijas? Citi zema 1 p. Atpazīst paralēlas un perpendikulāras līnijas.
3. Kuras taisnes starp četrām ir paralēlas vai perpendikulāras? Citi vidēja 1 p. Pārbauda, vai dotā zīmējumā taisnes ir paralēlas (ar lineālu un uzstūri) vai perpendikulāras (ar uzstūri, papīra lapu). Izvēlas aprakstam atbilstošu zīmējumu.
4. PIC-6204 Četrstūris ar paralēlām vai perpendikulārām malām Citi augsta 1 p. Nosaka, caur kuru punktu jānovelk četrstūra malas, lai tā malas būtu/ nebūtu paralēlas/perpendikulāras.
5. Ielu pāri kartē Citi augsta 1 p. Prot orientēties pilsētas kartē. Izmanto lasītprasmes. Izprot paralēlu un perpendikulāru ielu novietojumu. Atrod dotajā kartē paralēlu vai perpendikulāru ielu pārus. Testveida uzdevums.