Satura rādītājs:

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. VECNenoteiksmes pareizrakstība 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Nenoteiksmes pareizrakstība. Līdzskanis pirms galotnes.
2. VECNenoteiksmes pareizrakstība 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Nenoteiksmes pareizrakstība. Patskanis pirms nenoteiksmes galotnes.
3. VECNenoteiksmes pareizrakstība 2. izziņas līmenis vidēja 4 p. Darbības vārda nenoteiksmes pareizrakstība — z, s, k, g, p, b pirms galotnes.
4. VECNenoteiksmes pareizrakstība 2. izziņas līmenis zema 1 p. Patskaņa un līdzskaņa rakstība pirms nenoteiksmes galotnes.
5. VECKonjugāciju noteikšana I 2. izziņas līmenis zema 1 p. Darbības vārdu konjugācijas noteikšana (I, II un III konjugācija). Risinājuma soļos dots darbības vārda nenoteiksmes forma, darbības vārda sastāvs, vienskaitļa 1. personas tagadnes un pagātnes formas.
6. VECKonjugāciju noteikšana II 2. izziņas līmenis zema 1 p. Darbības vārdu konjugāciju noteikšana (dota darbības vārdu nenoteiksmes forma). Risinājuma soļos izcelts vārda piedēklis, ja tāds ir, un dota konjugācija visiem varianta darbības vārdiem.
7. VECII un III konjugācijas noteikšana 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. II un III konjugācijas darbības vārdu atšķiršana.
8. VECDarbības vārdu locīšana II 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. III konjugācijas darbības vārdu pareizrakstība
9. VECTagadnes un nenoteiksmes pareizrakstība 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. I konjugācijas darbības vārdu "lūzt", "milzt" un "birzt" pareizrakstība nenoteiksmē un tagadnē.
10. VECDarbības vārds tagadnes 3. personā 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. I konjugācijas atgriezenisko darbības vārdu pareizrakstība tagadnes 3. personas formā.
11. VECDarbības vārdu locīšana I 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Darbības vārdu "locīt", "mocīt" un "slaucīt" locīšana tagadnē. Risinājuma soļos dots paraugs arī atgriezenisko darbības vārdu "locīties", "mocīties" un "slaucīties" locīšanā tagadnē.
12. VECĪstenības izteiksmes kārtas 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Darbības vārda īstenības izteiksmes darāmās un ciešamās kārtas formas. Risinājuma soļos dots katra teikuma darbības vārds, tā kārta un laiks.
13. VECDarbības vārda kārtas 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Darbības vārda kārtas noteikšana.
14. VECDarbības vārds īstenības izteiksmē 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Darbības vārda īstenības izteiksmes darāmās kārtas vienkāršo laika formu atšķiršana no pārējām izteiksmēm. Risinājuma soļos dotas katra teikuma darbības vārda formas un izteiksme.
15. VECDarbības vārds īsten. un atstāst. izteiksmē 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Darbības vārda lietojums īstenības un atstāstījuma izteiksmē. Risinājuma soļos doti katra teikuma darbības vārdi (arī nenoteiksmes formas) un to izteiksme.
16. VECĪsais vai garais patskanis darbības vārda personu formās 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Burta A vai Ā lietojums īstenības izteiksmes vienkāršās tagadnes formās.
17. VEC A vai Ā darbības vārda formā 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēni nostiprina pareizrakstības prasmes, rakstot darbības vārda tagadnes formas.
18. VEC A vai Ā dažādās darbības vārda formās 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izvēlas nepieciešamo burtu.
19. VEC Vārda "lūzt" un tā atvasinājumu dažādu formu pareizrakstība 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Vārds "lūst" vai "lūzt".
20. VECDarbības vārds pavēles izteiksmē 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Darbības vārda daudzskaitļa 2. personas formas veidošana. Darbības vārda lietojums ar pavēles, aicinājuma vai lūguma nozīmi (pavēles vai īstenības izteiksme). Pieturzīmes teikumā ar vārdu "lūdzu" (izsauksmes vai darbības vārds).
21. VECDarbības vēlējuma izteiksmē 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Darbības vārda vēlējuma izteiksmē atrašana tekstā. Risinājuma soļos dots vēlējuma izteiksmes laiks un darbības vārda nenoteiksmes forma.
22. VECVajadzības un vēlējuma izteiksmes pareizrakstība 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izglītojamais zina vajadzības un vēlējuma izteiksmes pareizrakstību.
23. VECLietvārds vajadzības izteiksmē 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Lietvārda lietojums aiz darbības vārda vajadzības izteiksmē.
24. VECDarbības vārds pavēles izteiksmē 2. izziņas līmenis vidēja 4 p. Darbības vārda veidošana pavēles izteiksmes vienskaitļa un daudzskaitļa 3. personas formā.
25. VECDarbības vārds pavēles izteiksmē 2. izziņas līmenis vidēja 4 p. Darbības vārda veidošana pavēles izteiksmes vienskaitļa un daudzskaitļa 2. personas formā.
26. VECBurts daļēji lokāmajā divdabī 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izvēlas un ievieto nepieciešamo burtu daļēji lokāmajā divdabī.
27. VECDaļēji lokāmo divdabju pareizrakstība 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Pareizi uzrakstīta daļēji lokāmā divdabja noteikšana.
28. VECDaļēji lokāmo divdabju rakstība 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Daļēji lokāmo divdabju pareizrakstība (tiešie un atgriezeniskie divdabji, divdabji ar garo piedēkļa patskani pirms divdabja izskaņas, divdabji ar saknes līdzskani pirms divdabja izskaņas). Risinājuma soļos dota pareizā rakstība nepareizajiem variantiem.
29. VECDaļēji lokāmā divdabja pareizrakstība 2. izziņas līmenis vidēja 5 p. Ieraksti s vai z daļēji lokāmā divdabja formās! Atzīmē pareizi uzrakstītus divdabjus!
30. VECDaļēji lokāmo divdabju pareizrakstība 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izglītojamais zina divdabju pareizrakstību.
31. VECDivdabja ar -ošs, -oša pareizrakstība 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Lokāmā darāmās kārtas tagadnes divdabja pareizrakstība nominatīva locījumā. Risinājuma soļos dota pārbaudes forma divdabim ar izskaņu -ošs vienskaitļa nominatīva locījumā.
32. VECDivdabis ar -ams, -āms 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Lokāmā ciešamās kārtas tagadnes divdabja pareizrakstība vienskaitļa nominatīva formā (vīriešu dzimtē).
33. VECDivdabis ar -is, -ies, -usi, -usies 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Lokāmā darāmās kārtas pagātnes divdabja saskaņošana teikumā.
34. VECDivdabja ar -ts, -ta rakstība 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Lokāmā ciešamās kārtas pagātnes divdabja pareizrakstība.
35. VECDivdabju pareizrakstība 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Kļūdaini uzrakstītu divdabju pamanīšana teikumā. Risinājuma soļos dots nepareizo divdabju rakstības labojums.
36. Divdabja atpazīšana 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Atpazīt divdabja formas un atšķirt no citām darbības vārda formām.