Skolēns pētīja spoli ar tai pievienotu jutīgu galvanometru, pārvietojot pastāvīgo magnētu tuvāk un tālāk no spoles. Grafikā redzamas strāvas izmaiņas spolē (P1 un P2): viens no impulsiem (pīķis) – magnētam virzoties tuvāk spolei, bet cits impulss – magnētam attālinoties no spoles.
 
YCUZD_240731_6482_3_2_3_grafiks.svg
 
P1
P2
 
Strāvas impulss P1 atbilst situācijai, kad magnētu tuvina spolei, bet P2 – attālina no spoles.
 
Paskaidro, kas notiktu, ja skolēns samainītu vietām magnēta polus (ziemeļu ar dienvidu) un saglabātu tādu pašu magnēta tuvināšanas un attālināšanas ātrumu!
 
1. Izvēlies atbilstošu grafiku!
 


2. Kādu likumu Tu izmantosi, lai paskaidrotu procesu?
 
 
Atsauce:
https://www.visc.gov.lv. Centralizētais eksāmens fizikā (augstākais mācību satura apguves līmenis), 2024
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!