Veidojot termosu, skolēni nolēma izpētīt faktorus, kuri ietekmē siltumizolācijas spēju saglabāt siltumu traukā. Skolēniem ir pieejami šādi piederumi: termometrs, hronometrs vai pulkstenis, trauki, kuros var liet ūdeni vārīšanās temperatūrā, un dažādi siltumizolatoru materiāli: putu polistirola loksnes, dūnas, vate, plīša audums.
Pētāmā problēma / jautājums: Vai siltumizolācijas spēja ir atkarīga no ūdens sākuma temperatūras termosā?
Saplāno izvēlētajai pētāmajai problēmai atbilstošo eksperimenta darba gaitu!
Sakārto loģiskā secībā!
B | Pēc termosa aiztaisīšanas ar vāku vēro laiku ar hronometru. Pēc noteiktā laika izmēri ūdens temperatūru termosā un novērtē siltumizolācijas spēju. |
C | Izanalīzē eksperimenta rezultātus. |
D | Izmēri karstā ūdens temperatūru ar termometru. |
E | Esi piesardzīgs, veicot eksperimentu. |
F | Ielej karsto ūdeni traukā un ievieto to pašizgatavotā termosā, kas pārklāts ar vienu no siltumizolatoru materiāliem. |
G | Sakārto darba vietu pēc darba izpildes. |
A | Atkārto eksperimentu, mainot ūdens sākuma temperatūru termosā. |
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!