Veidojot termosu, skolēni nolēma izpētīt faktorus, kuri ietekmē siltumizolācijas spēju saglabāt siltumu traukā. Skolēniem ir pieejami šādi piederumi: termometrs, hronometrs vai pulkstenis, trauki, kuros var liet ūdeni vārīšanās temperatūrā, un dažādi siltumizolatoru materiāli: putu polistirola loksnes, dūnas, vate, plīša audums.
Pētāmā problēma / jautājums: Vai siltumizolācijas spēja ir atkarīga no ūdens sākuma temperatūras termosā?
Saplāno izvēlētajai pētāmajai problēmai atbilstošo eksperimenta darba gaitu!
Sakārto loģiskā secībā!
F | Aiztaisi termosu ar vāku un vēro laiku ar hronometru. Pēc noteiktā laika izmēri ūdens temperatūru termosā un novērtē siltumizolācijas spēju. |
G | Secini, izmantojot eksperimenta rezultātus. |
A | Pirms termosa aiztaisīšanas ar vāku izmēri karstā ūdens temperatūru ar termometru. |
B | Esi piesardzīgs, veicot eksperimentu. |
C | Pašizgatavotā termosā, kas pārklāts ar vienu no siltumizolatoru materiāliem, ievieto trauku ar karsto ūdeni. |
D | Sakārto darba vietu pēc darba izpildes. |
E | Atkārto eksperimentu, mainot ūdens sākuma temperatūru termosā. |
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!