OTRĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI
Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | JAUN Runas veids pēc tās satura. Runas virsraksts. Izteiksmes līdzekļi. | Mutvārdu runas veidi - informatīva un svētku runa. Runas satura un virsraksta atbilsme saturam, galvenajai domai. Uzruna kā mutvārdu runas daļa. Balss, intonācijas, žestu un stājas nozīme informācijas nodošanas laikā. |
2. | LAB Informācijas apstrāde | Informācijas apstrāde: 3 pieraksta veidi (domu karte, tabula, konspekts). Starppriekšmetu saikne: literatūra TĒMA 6.2 "Fantāzija" (literāro pasaku autors Imants Ziedonis). |
3. | LAB Mutvārdu runa par izvēlēto tematu | Gatavošanās posmi mutvārdu runai. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | LAB Komunikācija | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka pēc attēla, kā veidojas saziņa konkrētajā situācijā - veiksmīgi vai neveiksmīgi. Ievada uzdevums saziņas un runas veidošanai. |
2. | LAB Negatīva komunikācija | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka pēc attēla, kā veidojas saziņa konkrētajā situācijā - veiksmīgi vai neveiksmīgi. Ievada uzdevums saziņas un runas veidošanai. |
3. | LAB Saziņas situācija | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka formālas un neformālas saziņas līdzekļus. |
4. | JAUN Formāla un neformāla saziņa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka formālas un neformālas saziņas līdzekļus. |
5. | LAB Saziņa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kas ir saziņas partneri. Nosaka sakarību starp attēlu un dotiem variantiem. |
6. | LAB Teksta virsraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka teksta virsrakstu pēc teksta satura. |
7. | JAUN Virsraksts un teksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teksta un tā virsraksta saistība. Faktu saskatīšana tekstā. Virsraksta izvēles pamatojums. |
8. | LAB Runas veids | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Runas veida noteikšana runas fragmentam. Informatīvas un svētku runas atšķiršana. |
9. | LAB Runas vingrinājumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot skaidras un precīzas pareizrunas nepieciešamību publiskas runas laikā. Saskata vingrinājumā attīstāmās skaņas. |
10. | JAUN Domu kartes izveide | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Tekstam atbilstošas domu kartes izveide. Starppriekšmetu saikne: literatūra TĒMA 6.2 "Fantāzija" (literāro pasaku autors Imants Ziedonis). |
11. | JAUN Runas vērtēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Mērķtiecīgi plāno un veido saturīgu, loģisku mutvārdu runu. Vērtē runas saturu. |
12. | LAB Uzruna | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Atdala ar komatu uzrunu un salikta teikuma daļas. Salikta teikuma uzbūvi, atpazīst uzrunu no citām teikuma daļām. |
13. | LAB Teksta galvenā doma | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nosaka teksta galveno domu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | JAUN Balss, intonācijas, stājas un žestu nozīme mutvārdu runas laikā | Citi | vidēja | 2 p. | Izprot balss, intonācijas, stājas un žestu nozīmi mutvārdu runas laikā. |
2. | JAUN Mutvārdu runas plāna veidošana | Citi | augsta | 3 p. | Izprot mutvārdu runas plāna veidošanas principus un prot izvēlēties tematam piederīgus plāna punktus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Informācijas apkopošana un tālāk nodošana I | 00:20:00 | vidēja | 12 p. | Apgūst prasmi mērķtiecīgi plānot un veidot saturīgu, loģisku mutvārdu runu, ievērojot tās uzbūvi un atbilsmi vizuālajai informācijai. Vingrinās norunāt runu publiski un iesaistīties dialogā ar klausītājiem. Izprot balss, intonācijas, stājas un žestu nozīmi uzstāšanās laikā. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Informācijas apkopošana un tālāk nodošana II | 00:40:00 | vidēja | 20 p. | Apgūst prasmi mērķtiecīgi plānot un veidot saturīgu, loģisku mutvārdu runu, ievērojot tās uzbūvi un atbilsmi vizuālajai informācijai. Vingrinās norunāt runu publiski un iesaistīties dialogā ar klausītājiem. Izprot balss, intonācijas, stājas un žestu nozīmi uzstāšanās laikā. |