Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Decimāldaļu reizināšana izmantojot rūtiņu modeli | Decimāldaļu reizināšana. Skola 2030 |
2. | Decimālkomata pārcelšana | Reizināt ar 10; 100; 1000;... Matemātika 5.klasei/ Jānis Mencis (sen.), Jānis Mencis (jun.). Rīga: Zvaigzne ABC, 2008.- 288 lpp.- izmantotā literatūra: 211.lpp. |
3. | Decimāldaļu reizināšana rakstos | Decimāldaļas reizināšana ar decimāldaļu. Matemātika 6.klasei/ Jānis Mencis (sen.), Jānis Mencis (jun.). Rīga: Zvaigzne ABC, 2009.- 278 lpp.- izmantotā literatūra: 104. lpp. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Decimāldaļas reizināšana ar naturālo skaitli (rūtiņu modelis) | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Modelē decimāldaļas un naturāla skaitļa reizinājumu. |
2. | Decimāldaļu reizināšana ar 10 | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sareizina skaitļus, ja viens reizinātājs ir decimāldaļa otrs reizinātājs 10. Lieto decimālkomata pārcelšanas algoritmu decimāldaļas reizināšanai ar 10. |
3. | Decimāldaļu reizināšana ar 100 | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sareizina skaitļus, ja viens reizinātājs ir decimāldaļa otrs reizinātājs 100. Lieto decimālkomata pārcelšanas algoritmu decimāldaļas reizināšanai ar 100. |
4. | Decimāldaļu reizināšana ar 1000 | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sareizina skaitļus, ja viens reizinātājs ir decimāldaļa, bet otrs reizinātājs 1000. Lieto decimālkomata pārcelšanas algoritmu decimāldaļas reizināšanai ar 1000. |
5. | Laukuma mērvienību pārveidošana II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Reizina divus skaitļus, ja viens reizinātājs ir decimāldaļa. Pārveido laukuma mērvienības (kvadrātcentimetri, kvadrātmetri). |
6. | Decimāldaļu reizināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sareizina skaitļus, ja abi reizinātāji ir decimāldaļa. |
7. | Decimāldaļu reizināšana | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Sareizina skaitļus, ja abi reizinātāji ir decimāldaļa. Prot likt komatu konkrētajā divu decimāldaļu reizinājumā. |
8. | Masas noteikšana II | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Ar skaitliskām izteiksmēm, kas satur decimāldaļu reizināšanu, apraksta doto situāciju. Prot reizināt un saskaitīt decimāldaļas, atrast daļu no skaitļa. |
9. | Teksta uzdevums. Decimāldaļu reizināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Reizina decimāldaļas. Prot atrast procentus no vesela. |
10. | Nezināmais dalāmais | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Reizina decimāldaļu ar naturālu skaitli. Prot aprēķināt nezināmo dalāmo. |
11. | Decimāldaļu novērtēšana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Novērtē decimāldaļu reizinājuma rezultātu. |
12. | Nepieciešamā degvielas daudzuma aprēķināšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Ar skaitliskām izteiksmēm, kas satur decimāldaļu reizināšanu un dalīšanu, apraksta dotu situāciju. |
13. | Situācijai atbilstoša darbības locekļa noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Reizina decimāldaļu ar veselu skaitli, decimāldaļu ar decimāldaļu. Prot izmantot reizināšanas distributīvo (sadalāmības) īpašību. |
14. | Kustība no viena punkta pretējos virzienos | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Reizina, saskaita decimāldaļas. Prot aprēķināt attālumu, ja kustība notek no viena punkta pretējos virzienos. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Decimāldaļas reizināšana ar decimālo vienību | Citi | vidēja | 1 p. | 2006. gada matemātikas ieskaite 6. klasei. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Decimāldaļu reizināšana | Citi | vidēja | 5 p. | Reizina decimāldaļas. |
2. | Izvēlas atbilstošu skaitlisku izteiksmi dotajam situācijas aprakstam | Citi | vidēja | 3 p. | Ar skaitliskām izteiksmēm, kas satur decimāldaļu reizināšanu un dalīšanu, apraksta doto situāciju |
3. | Decimāldaļu reizināšanas pabeigšana | Citi | zema | 6 p. | Sareizina skaitļus, ja abi reizinātāji ir decimāldaļa. Prot pabeigt reizināšanu, pareizajā vietā ieliekot komatu. |
4. | Decimāldaļu reizināšana, izmantojot reizināšanas īpašības | Citi | vidēja | 6 p. | Sareizina skaitļus, ja abi reizinātāji ir decimāldaļa. Prot reizināt decimāldaļas, izmantojot reizināšanas īpašības. |
5. | Masas noteikšana I | Citi | vidēja | 1 p. | Ar skaitliskām izteiksmēm, kas satur decimāldaļu reizināšanu, apraksta dotu situāciju. Prot reizināt decimāldaļu ar decimāldaļu. |
6. | Pirkums II | Citi | vidēja | 6 p. | Reizina un dala decimāldaļas. Atņem decimāldaļas. Ar skaitliskām izteiksmēm, kas satur decimāldaļu reizināšanu un dalīšanu, apraksta doto situāciju |
7. | Attālums starp diviem velosipēdistiem (kustība vienā virzienā) | Citi | augsta | 2 p. | Reizina decimāldaļas, aprēķina attālumu, ja kustība notiek vienā virzienā. |