Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Decimāldaļu dalīšana izmantojot rūtiņu modeli | Decimāldaļu dalīšana. Skola 2030 |
2. | Decimālkomata pārcelšana | Dalīt ar 10; 100; 1000;... Matemātika 5.klasei/ Jānis Mencis (sen.), Jānis Mencis (jun.). Rīga: Zvaigzne ABC, 2008.- 288 lpp.- izmantotā literatūra: 211.lpp. |
3. | Decimāldaļu dalīšana rakstos | Decimāldaļas dalīšana ar decimāldaļu. Matemātika 6.klasei/ Jānis Mencis (sen.), Jānis Mencis (jun.). Rīga: Zvaigzne ABC, 2009.- 278 lpp.- izmantotā literatūra: 107. lpp. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Decimāldaļas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izdala skaitļus, ja dalāmais ir decimāldaļa. |
2. | Decimāldaļas dalīšana ar decimāldaļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Decimālkomata pārcelšana (dala ar 10,100,...). |
3. | Pārveido mērvienības no mazākām uz lielākām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Lieto decimāldaļu dalīšanu ar 10, 100, 1000 mērvienību pārveidojumos. |
4. | Desmitdaļu dalīšana. Nezināmā aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dala decimāldaļu ar decimāldaļu. Prot aprēķināt nezināmo dalītāju. |
5. | Taisnstūra perimetrs un laukums | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Reizina un dala decimāldaļas. Ar skaitliskām izteiksmēm, kas satur decimāldaļu reizināšanu un dalīšanu, apraksta doto situāciju. Aprēķina taisnstūra perimetru un laukumu. |
6. | Darbību stabiņš | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot pildīt darbības ar decimāldaļām. |
7. | Pirkums I | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Reizina, dala saskaita, atņem decimāldaļas. |
8. | Laika aprēķināšana, ja zināmi attālums un ātrums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot dalīt ar decimāldaļu. Zina laika aprēķināšanas formulu. |
9. | Decimāldaļas dalīšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Dala decimāldaļu ar decimāldaļu. |
10. | Decimāldaļas dalīšana ar decimāldaļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dala decimāldaļu ar decimāldaļu. |
11. | Proporcionāli lielumi | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Ar skaitliskām izteiksmēm, kas satur decimāldaļu reizināšanu un dalīšanu, apraksta doto situāciju. Reizina un dala decimāldaļas. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Decimāldaļu dalīšana, rezultāts šķiru vienība | Citi | vidēja | 1 p. | 2008. gada matemātikas ieskaite 6. klasei. |
2. | Nezināmā dalītāja aprēķināšana | Citi | vidēja | 1 p. | 2010. gada valsts ieskaitē 6. klasei |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Komata vieta dalījumā | Citi | zema | 4 p. | Dala decimāldaļu ar naturālu skaitli. |
2. | Decimāldaļas dalīšana ar decimāldaļu. Pareizās atbildes izvēle | Citi | vidēja | 1 p. | Dala decimāldaļu ar decimāldaļu. |
3. | Reizināšanas aizvietošana ar dalīšanu | Citi | vidēja | 6 p. | Reizina decimāldaļu ar 0,1, 0,01, 0,001. |
4. | Dalīšanas aizvietošana ar reizināšanu | Citi | vidēja | 3 p. | Dala decimāldaļu ar 0,1, 0,01, 0,001. |