Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ķīmiskā elementa atoma uzbūve | 1. izziņas līmenis | zema | 6 p. | Skolēns zina tādas atoma sastāvdaļas kā atoma kodols un tā lādiņš, elektronu skaits, elektronu enerģētisko līmeņu skaits un elektronu skaits pēdējā līmenī, protonu skaits kodolā. Skolēns prot nolasīt atoma sastāvdaļu skaitu no ķīmisko elementu periodiskās tabulas. Zina elementu simbolus un izrunas. |
2. | Atoma modelis un ķīmiskā elementa raksturojums | 1. izziņas līmenis | zema | 7 p. | Skolēns prot noteikt ķīmisko elementu, ja redz tā atoma modeli. Zina elementu simbolus un nosaukumus. Prot noteikt elementa periodu, grupu, protonu un elektronu skaitu, kārtas skaitli. |
3. | Ķīmisko elementu atomu modeļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Skolēns prot noteikt atoma modeli, ja zina elementa simbolu. Skolēns var noteikt elementa periodu, grupu, kodola lādiņu, kārtas skaitli un elektronu skaitu pēdējā elektronu enerģētiskajā līmenī. |
4. | Bināro savienojumu molekulu modeļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns prot izvēlēties pareizo binārā savienojuma molekulformulu, ja dots molekulas modelis. Izprot molekulu modeļu un molekulformulu būtību - spēj pateikt, cik katra elementa atomi ir molekulā. |
5. | Ķīmisko elementu raksturojums un oksidācijas pakāpju noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Skolēns prot raksturot ķīmisko elementu, izmantojot ĶEP, un prot noteikt oksidācijas pakāpes. |
6. | Vielas molekulformulas un molekulu modeļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns prot atpazīt molekulformulai atbilstošo molekulas modeli. Ir izpratne, kā saskaitīt atomu skaitu molekulā. |
7. | Molekulu modeļi un oksidācijas pakāpes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Skolēns prot izvēlēties pareizo binārā savienojuma molekulformulu, ja dots molekulas modelis. Prot noteikt oksidācijas pakāpes binārajā savienojumā. |
8. | Bināro savienojumu nosaukumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns zina bināro savienojumu nosaukumus. |
9. | Bināro savienojumu izveidošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns prot noteikt oksidācijas pakāpes un ievietot indeksu binārajā savienojumā. Mācās bināro savienojumu nosaukumus. |
10. | Bināro savienojumu veidošana (dotas oksidācijas pakāpes tekstā) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns prot izveidot bināro savienojumu, ja tekstā dota oksidācijas pakāpe (izmantoti elementi ar vairākām oksidācijas pakāpēm). |
11. | Bināro savienojumu izveide (zināmas oksidācijas pakāpes) | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns prot izveidot bināro savienojumu, ja tekstā dota oksidācijas pakāpe (izmantoti elementi ar vairākām oksidācijas pakāpēm).Skolēns zina ķīmisko elementu nosaukumus. Izprot, ka no molekulformulas noteikt atomu skaitu savienojumā. |
12. | Bināro savienojumu molekulformulas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Skolēns prot noteikt oksidācijas pakāpes un ievietot indeksus binārajā savienojumā. Zina bināro savienojumu nosaukumus. |
13. | Vienkāršas vielas un ķīmiskie savienojumi (I) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns prot atšķirt vienkāršas vielas un ķīmiskos savienojumus. Prot pamatot savu viedokli - zina vienkāršu vielu un ķīmisko savienojumu īpašību. |
14. | Vienkāršas vielas un ķīmiskie savienojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns prot atšķirt vienkāršas vielas un ķīmiskos savienojumus. Skolēns prot nosaukt ķīmisko elementu nosaukumus, ja ir dots tā simbols. |
15. | Molmasas aprēķināšana (I) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns prot aprēķināt vielas molmasu, ir izpratne par to, ka molmasas aprēķināšanai ir nepieciešams no ķīmisko elementu periodiskās tabulas nolasīt elementa atommasas. |
16. | Molmasas aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns prot aprēķināt vielas molmasu, ir izpratne, ka vielas atommasa jāreizina ar atomu skaitu vielā (indeksu). |
17. | Vielas daudzuma aprēķināšana (ar formulu) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Skolēns prot aprēķināt vielas molmasu un molu skaitu, izmantojot formulas. Skolēns zina vielas daudzuma formulu, prot to pielietot. |
18. | Vielas daudzuma aprēķināšana (ar proporcijas īpašību) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Skolēns prot aprēķināt vielas molmasu un molu skaitu, izmantojot proporcijas īpašību. |
19. | Vielas masas aprēķināšana (ar formulu) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Skolēns prot aprēķināt vielas molmasu un masu, ja zināms molu skaits, izmantojot formulu. Skolēns zina un prot pielietot formulu. |
20. | Vielas masas aprēķināšana (ar proporcijas īpašību) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Skolēns prot aprēķināt vielas molmasu un masu, izmantojot proporcijas īpašību. |
21. | Vielas daudzuma aprēķināšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Skolēns prot aprēķināt vielas daudzumu, ja zināma vielas masa. Skolēns var izvērtēt pēc dotā teksta, kādi fizikālie lielumi ir doti un kādi jāaprēķina. Skolēns var izdarīt secinājumus pēc aprēķiniem. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ķīmisko elementu raksturojums | Citi | vidēja | 12 p. | Skolēns prot raksturot ķīmisko elementu, izmantojot periodisko tabulu. Prot nolasīt nosaukumu, kārtas skaitli, perioda un grupas numurus, kārtas skaitli un atommasu. Zina, ka elektronu un protonu skaits atomā sakrīt ar kārtas skaitli jeb atomnumuru. Prot noteikt pozitīvo/negatīvo oksidācijas pakāpi. |
2. | Relatīvā atommasa un molmasas aprēķināšana | Citi | vidēja | 4 p. | Skolēns prot aprēķināt vielas molmasu, ir izpratne par to, ka molmasas aprēķināšanai ir nepieciešams no ķīmisko elementu periodiskās tabulas nolasīt elementa atommasas. |
3. | Molmasas un vielas daudzuma aprēķināšana | Citi | vidēja | 6 p. | Skolēns prot aprēķināt vielas molmasu. Var aprēķināt molu skaitu un vielas masu pēc savas izvēlētās metodes (ar formulu vai pēc proporcijas īpašības). |