Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valoda kā sazināšanās līdzeklis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Valodas nozīme cilvēku saziņā. |
2. | Nevārdiska saziņa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Žestu un mīmikas skaidrošana |
3. | Nevārdiska saziņa | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nevārdiskas saziņas piemēri tekstā |
4. | Vārdiska un nevārdiska saziņa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Vārdiskas un nevārdiskas saziņas situācijas |
5. | Tekstveide un teksta uztvere | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Teksta novērtējums: saturs, forma, pareizrakstība. |
6. | Sarunas partneri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Runātāju jeb saziņas partneru noteikšana |
7. | Sarunas partneri | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Sarunas partneru noteikšana lasītā tekstā |
8. | Dialoga partneri | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka dialoga partnerus. |
9. | Sarunas mērķis | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Noskaidrot, kāds ir sarunas mērķis izlasītajā tekstā |
10. | Saziņas situācija | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Teksta saturam atbilstoša attēla noteikšana #Jālabo nosacījumi |
11. | Dialoga temats | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka dialoga tematu. |
12. | Dialoga temats un dalībnieki | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka sarunas partnerus/dalībniekus un paša dialoga tēmu. |
13. | Teksta virsraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka teksta virsrakstu pēc teksta satura. |
14. | Teksta galvenā doma | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nosaka teksta galveno domu. |
15. | Dialoga mērķis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka dialoga mērķi. |
16. | Dialoga uzbūve | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Sakārto dialoga uzbūves elementus, pamatojoties uz informāciju par darbības vietu un laiku. (VS.6.2.1.6.) |
17. | Monologs, dialogs, diskusija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Tekstam atbilstoša saziņas veida izvēle. |
18. | Trūkstošo vārdu ievilkšana dialogā | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Mācās veidot loģisku dialogu. Dialogā jāievieto atbilstošs iztrūkstošais vārds. Vārdi ir doti, pareizais vārds jāievelk atbilstošajā vietā, jāievēro, lai tas atbilst gan saturiski, gan gramatiski. |
19. | Etiķetes nozīmes atpazīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Noteikt etiķetes nozīmi. |
20. | Formālās un neformālās telefonsarunas atslēgvārdu sagrupēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Sagrupēt dotos atslēgas vārdus atbilstoši apraksta tēmai. |
21. | Informācijas novērtēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ziņas patiesuma novērtēšana. |
22. | Runas vērtēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Mērķtiecīgi plāno un veido saturīgu, loģisku mutvārdu runu. Vērtē runas saturu. |
23. | Runas veids | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Runas veida noteikšana runas fragmentam. Informatīvas un svētku runas atšķiršana. |
24. | Informācijas avots, informācijas ieguve un izmantošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Detalizētas informācijas saklausīšana video materiālā. Apgalvojuma patiesuma noteikšana atbilstoši redzētajam un dzirdētajam. Avota ticamības novērtēšana. Viedokļa izteikšana par iegūtās informācijas mērķtiecīgu izmantošanu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valodas un rakstības rašanās | 01:30:00 | vidēja | 48 p. |