Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļas 1. uzdevums. Dzīvības organizācijas līmeņi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto aprakstu, lai sarindotu dzīvības organizācijas līmeņus. |
2. | 1. daļas 2. uzdevums. Dzīvo organismu valstu pārstāvju šūnu uzbūve | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc dotā apraksta nosaka, kādai organismu valstij piederīgā šūna raksturota. |
3. | 1. daļas 3. uzdevums. Augu ārējās pazīmes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni saskata augu ārējās pazīmes pēc dotā apraksta. |
4. | 1. daļas 4. uzdevums. Monēru valsts īpašības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla un apraksta nosaka organisma piederību monēru valstij. |
5. | 1. daļas 5. uzdevums. Ērču encefalīta saslimstības biežums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto grafisko attēlu, lai noteiktu galveno encefalīta izplatīšanās faktoru. |
6. | 1. daļas 6. uzdevums. Dārza kaitēkļu noteicējs | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto vienkāršu noteicēju posmkāju noteikšanai. |
7. | 1. daļas 7. uzdevums. Darvina evolūcijas teorija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni parāda bioloģijas attīstības vēstures izpratni, izvērtējot apgalvojumus par Darvina teoriju. |
8. | 1. daļas 8. uzdevums. Dabiskā izlase | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlā saskata dabiskas izlases piemēru. |
9. | 1. daļas 9. uzdevums. Augu audu kultūru banka | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni, lasot tekstu, gūst atbildi uz jautājumu par bankas lomu reto augu sugu saglabāšanā. |
10. | 1. daļas 10. uzdevums. Sukcesija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto shēmu, lai noteiktu nākamo sukcesijas stadiju . |
11. | 1. daļas 11. uzdevums. Organismu savstarpējās attiecības ekosistēmā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka organismu savstarpējās attiecības, izmantojot grafisko attēlu. |
12. | 1. daļas 12. uzdevums. Ūdens riņķojums dabā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni atrod kļūdainus augu un dzīvnieku dzīvības procesu nosaukumus ūdens aprites shēmā. |
13. | 1. daļas 13. uzdevums. Organoīdu funkcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni atpazīst attēlā šūnas organoīdus un nosauc to funkcijas. |
14. | 1. daļas 14. uzdevums. Augu šūnapvalka uzbūve | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izvēlas nosaukumu attēlam par šūnapvalka struktūru. |
15. | 1. daļas 15. uzdevums. Vielu transports caur šūnas membrānu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni saskata attēlā vielu transporta veidus caur šūnas membrānu. |
16. | 1. daļas 16. uzdevums. Glikozes loma šūnas dzīvības procesos | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni skaidro glikozes nozīmi šūnas enerģētiskajos procesos. |
17. | 1. daļas 17. uzdevums. Šūnu dalīšanās veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka, kādās šūnās nenotiek mitoze. |
18. | 1. daļas 18. uzdevums. Cistiskā fibroze | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka pēcnācēju genotipu, ja viņam mātes genotips. |
19. | 1. daļas 19. uzdevums. Ooģenēze | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto shēmu, lai atrastu pareizos apgalvojumus par ooģenēzi. |
20. | 1. daļas 20. uzdevums. Kartupeļa genotips | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kartupeļu mātesauga, bumbuļu un asnu genotipu. |
21. | 1. daļas 21. uzdevums. Placentas un nabassaites funkcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosauc placentas un nabassaites funkcijas. |
22. | 1. daļas 22. uzdevums. Sēklu dīgšanai nepieciešamie apstākļi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc eksperimenta shēmas nosaka sēklu dīgšanas apstākļus. |
23. | 1. daļas 23. uzdevums. Gāzu maiņa plaušās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni skaidro gāzu maiņu plaušās pēc dotās shēmas. |
24. | 1. daļas 24. uzdevums. Transpirācijas apstākļi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc eksperimenta shēmas skaidro transpirāciju ietekmējošos faktorus. |
25. | 1. daļas 25. uzdevums. Pepsīna darbības apstākļi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka pepsīna darbībai piemērotus apstākļus. |
26. | 1. daļas 26. uzdevums. Amilāzes darbības atkarība no pH | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par amilāzes darbībai piemērotāko pH pēc dotajiem datiem. |
27. | 1. daļas 27. uzdevums. Termoregulācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni salīdzina tekstu ar shēmu un atrod atbildi uz jautājumu par termoregulāciju. |
28. | 1. daļas 28. uzdevums. Refleksa loks | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc shēmas skaidro refleksa loku. |
29. | 1. daļas 29. uzdevums. Viroterapija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni tekstā atrod atbildi uz jautājumu par viroterapijas priekšrocībām. |
30. | 1. daļas 30. uzdevums. Vakcīnas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka, kuras vielas nevar iegūt ar gēnu inženierijas metodi. |
31. | 2. daļas 1. uzdevums. Insulīna biosintēze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni uzraksta mRNS nukleotīdus un aminoskābes, ja doti DNS nukleotīdi, kas kodē insulīnu. |
32. | 2. daļas 2. uzdevums. Barošanās tīkls | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni analizē organismu attiecības barošanās tīklā. |
33. | 2. daļas 3. uzdevums. Sēklu dīgšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni skaidro dīgsta masas izmaiņas pēc grafiskā attēla. |
34. | 2. daļas 4. uzdevums. Piena izslaukums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni prognozē piena daudzuma izmaiņas atkarībā no vides temperatūras. |
35. | 2. daļas 5. uzdevums. Lielais asinsrites loks | 1. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skolēni skaidro asinsrites loka daļu funkcijas pēc dotas shēmas. |
36. | 2. daļas 6. uzdevums. Hloroplasti | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni atpazīst hloroplasta attēlu un raksturo tā aktivitāti ietekmējošos faktorus. |
37. | 2. daļas 7. uzdevums. Maizes rauga elpošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni prognozē un pamato viedokli par rauga elpošanas aktivitāti mainīgos apstākļos. |
38. | 2. daļas 8. uzdevums. Dzeņu ārējās pazīmes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni novēro dzeņu pielāgojumus dzīvesveidam un pamato tos. |
39. | 2. daļas 9. uzdevums. Tuberkuloze | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni iegūst informāciju par tuberkulozes saslimšanas statistiku un izsaka viedokli par vakcinēšanos. |
40. | 2. daļas 10. uzdevums. Transpirācijas eksperiments | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni pēc eksperimenta apraksta grupē lielumus un atpazīst transpirācijas procesu. |
41. | 3. daļas 1. uzdevums. Ciltskoks | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēni pēc ciltskoka nosaka genotipus. |
42. | 3. daļas 2. uzdevums. Kompostēšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Skolēni nosaka kompostēšanai piemērotus atkritumu veidus, kompostēšanas lomu vides problēmu mazināšanā. |
43. | 3. daļas 3. uzdevums. Eksperiments ar ērcēm | 1. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Skolēni labo kļūdainu eksperimenta plānojumu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2017. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 1. daļa, 1.-10. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
2. | 2017. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 1. daļas 11.-20. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
3. | 2017. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 1. daļas 21.-30. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
4. | 2017. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 2. daļas 1.-10. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 24 p. | |
5. | 2017. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 3. daļas 1.-3. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 15 p. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2017. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei | 03:00:00 | vidēja | 68 p. |