Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļas 1. uzdevums. Dzīvības organizācijas līmeņi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni atpazīst dzīvības organizācijas līmeņus. |
2. | 1. daļas 2. uzdevums. Augu ārējās pazīmes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni saskata augu ārējās pazīmes pēc dotā apraksta. |
3. | 1. daļas 3. uzdevums. Gumiņbaktērijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc apraksta nosaka ziedaugu piederību dzimtai. |
4. | 1. daļas 4. uzdevums. Sugas kritēriji | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kādi sugas kritēriji ir raksturoti aprakstā. |
5. | 1. daļas 5. uzdevums. Pirmatnējie organismi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc apraksta nosaka kādi bija pirmatnējie organismi. |
6. | 1. daļas 6. uzdevums. Ekoloģiskā valence | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc shēmas nosaka auga reakciju uz temperatūru. |
7. | 1. daļas 7. uzdevums. Ekoloģiskā piramīda | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni atbild uz jautājumiem par ekoloģisko piramīdu. |
8. | 1. daļas 8. uzdevums. Zemsedzes lakstaugu ziedēšanu ietekmējošie faktori | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc shēmas secinā kā saules apgaismojums ietekmē augu augšanu mežā. |
9. | 1. daļas 9. uzdevums. Kailgliemežu apkarošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni novērtē kailgliemežu apkarošanas metodes. |
10. | 1. daļas 10. uzdevums. Organismu savstarpējo nelabvēlīgo attiecību veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka organismu savstarpējo attiecību veidus. |
11. | 1. daļas 11. uzdevums. Mitoze | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc shēmas nosaka mitozes fāzes. |
12. | 1. daļas 12. uzdevums. Locītavas audu grupas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla nosauc locītavas audu grupas. |
13. | 1. daļas 13. uzdevums. Tievās zarnas epitēlija šūnas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kāds ir tievās zarnas epitēlija šūnu pielāgojums funkcijas veikšanai. |
14. | 1. daļas 14. uzdevums. Vielu transporta veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni atpazīst vielu transporta veidus. |
15. | 1. daļas 15. uzdevums. Enzīmi veļas mazgāšanas līdzekļos | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni atbild uz jautājumiem par enzīmiem. |
16. | 1. daļas 16. uzdevums. DNS nukleotīda sastāvs | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka DNS komplementārus nukleotīdus. |
17. | 1. daļas 17. uzdevums. Šūnas vielmaiņas procesi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izprot vielmaiņas procesus organismā. |
18. | 1. daļas 18. uzdevums. Rauga elpošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izprot rūgšanas procesu. |
19. | 1. daļas 19. uzdevums. Ziedaugu vairošanās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina kura kartupeļa daļa piedalās dzimumvairošanās un bezdzimumvairošanās procesā. |
20. | 1. daļas 20. uzdevums. Jūrascūciņu genotips un fenotips | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc apraksta nosaka jūrascūciņu fenotipu vai genotipu. |
21. | 1. daļas 21. uzdevums. Ģenētiskās īpatnības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina ģenētiska defekta iedzimtības iespējamību. |
22. | 1. daļas 22. uzdevums. Vielu izvadīšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kuri orgāni nodrošina vielu izvadīšanu. |
23. | 1. daļas 23. uzdevums. Placentas un nabassaites funkcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosauc placentas un nabassaites funkcijas. |
24. | 1. daļas 24. uzdevums. Atvārsnīšu funkcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni noskaidro kā vielas pārvietojas caur lapu atvārsnītēm. |
25. | 1. daļas 25. uzdevums. Ādas sastāvdaļu funkcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla nosaka ādas sastāvdaļu funkcijas. |
26. | 1. daļas 26. uzdevums. Insulīna un glikagona darbība organismā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kādi procesi ietekmē insulīna un glikagona sekrēciju. |
27. | 1. daļas 27. uzdevums. Refleksa loks | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kas refleksa lokā var pildīt efektora vai receptora funkciju. |
28. | 1. daļas 28. uzdevums. Zinātņu nozaru sasniegumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc apraksta nosaka kuras zinātnes nozares sasniegums ir aprakstīts. |
29. | 1. daļas 29. uzdevums. Biotehnoloģijas procesi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kādus produktus iegūst biotehnoloģijas procesos. |
30. | 1. daļas 30. uzdevums. Vīrusu infekciju attīstība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla nosaka vīrusu infekcijas attīstības gaitu. |
31. | 2. daļas 1. uzdevums. Cilvēka galvaskausa evolūcija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni saskata atšķirību Homo sapiens sapiens un Homo erectus georgicus galvaskausos. |
32. | 2. daļas 2. udevums. Veselīga uztura pamatprincipi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni nosaka sabalansēta uztura sastāvdaļas un produktus. |
33. | 2. daļas 3. uzdevums. Augu pavairošanas veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni izprot augu pavairošanas veidus. |
34. | 2. daļas 4. uzdevums. Starpsugu attiecību veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni saskata starpsugu attiecību veidus dotajos piemēros. |
35. | 2. daļas 5. uzdevums. Urīna izvadīšanas process | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni aprēķina caur nierēm izvadīto ūdens daudzumu diennaktī un nosaka urīna sastāvu. |
36. | 2. daļas 6. uzdevums. Mēslu vaboļu daudzveidība un izplatība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni pēc grafikiem izskaidro un prognozē mēslu vaboļu daudzveidības un skaita atšķirību dažādās pļavās. |
37. | 2. daļas 7. uzdevums. Kartupeļu šķēlīšu masas izmaiņas dažādu koncentrāciju cukura šķīdumos | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni pēc aprakstītā pētijuma izvēlas pareizo grafiku un nolasa datus no grafika. |
38. | 2. daļas 8. uzdevums. Zirņu sēklu krustošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni aizpilda tukšās vietas Penneta režgī un atbild uz jautājumiem par zirņu krustošanu. |
39. | 2. daļas 9. uzdevums. Dzīvnieku klonēšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni izprot reproduktīvās klonēšanas procesu un atbild uz jautājumiem par iegūto organismu fenotipiem un genotipiem. |
40. | 2. daļas 10. uzdevums. Mikoplazma | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni secina par mikoplazmu uzbūvi un to izraisīto slimību ārstēšanu. |
41. | 3. daļas 1. uzdevums. HIV inficēšanās veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēni, pamatojoties uz grafikā redzamajiem datiem, atbild uz jautājumiem par HIV inficēšanās veidiem un izplatību Latvijā. |
42. | 3. daļas 3. uzdevums. Oglekļa dioksīda koncentrācijas ietekme uz ūdensauga fotosintēzes intensitāti | 1. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Skolēni pēc dotā eksperimenta apraksta un grafika atbild uz jautājumiem par eksperimenta "oglekļa dioksīda koncentrācijas ietekme uz ūdensauga fotosintēzes intensitāti" gaitu, lielumiem un rezultātiem. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2019. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 1. daļa, 1.-10. uzd. | 00:20:00 | vidēja | 10 p. | |
2. | 2019. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 1. daļas 11.-20. uzd. | 00:20:00 | vidēja | 10 p. | |
3. | 2019. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 1. daļas 21.-30. uzd. | 00:20:00 | vidēja | 10 p. | |
4. | 2019. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 2. daļas 1.-10. uzd. | 01:30:00 | vidēja | 30 p. | |
5. | 2019. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei, 3. daļas 1.-3. uzd. | 01:00:00 | vidēja | 10 p. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2019. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. klasei | 03:00:00 | vidēja | 70 p. |