Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2. daļas 1. uzdevums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 9 p. | Izpratne par to, kas ir vēstures fakts un kas - vēstures avots, zināšanas par avotu veidiem. |
2. | 2. daļas 2.1. uzdevums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Spēja salīdzināt informācijas avotus, izpratne par politkorektumu, attieksmi pret kultūrvēsturisko mantojumu. |
3. | 2. daļas 2.2. uzdevums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Spēja formulēt mūsdienu vēsturei un tolerancei atbilstošu, pamatotu viedokli. |
4. | 2. daļas 3. uzdevums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme veikt statistikas datu analīzi, pamatot secinājuma veidošanos. |
5. | 2. daļas 4. uzdevums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zināšanas, izpratne par vēsturisko kontekstu; par karikatūru veidošanas principiem, specifiskajiem izteiksmes līdzekļiem. |
6. | 2. daļas 5.1. un 5.2. uzdevums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zināšanas, izpratne par stereotipiem vēsturē, to kontekstu; prasme atlasīt, grupēt, pretstatīt informāciju. |
7. | 2. daļas 5.3. un 5.4. uzdevums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanas, izpratne par stereotipiem vēsturē, to kontekstu; prasme atlasīt, grupēt, pretstatīt informāciju. |
8. | 2. daļas 6. uzdevums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izpratne par vēstures procesu cēloņsakarībām, empātija; prasme salīdzināt informācijas avotus. |
9. | 2. daļas 7. uzdevums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izpratne par vēsturisko procesu cēloņsakarībām, cilvēka dzīvības vērtību; zināšanas par vēstures globālajiem procesiem pēc 1939.g. 1. novembra. |
10. | 2. daļas papilduzdevums – notikumu hronoloģija | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Pārbauda zināšanas, izpratni par procesu pēctecību Latvijā Otrā pasaules kara priekšvakarā, sākumā. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Saisti attēlu ar atbilstošo raksturojumu | Citi | vidēja | 1 p. | Nostiprina izpratni par personību nozīmi kultūrā, papildina zināšanas. |
2. | Nosaki vācbaltiešu devumu latviešu sabiedrībai | Citi | vidēja | 1 p. | Papildina un nostiprina zināšanas par personību devumu sabiedrībai, vairo izpratni par cittautiešu nozīmi latviešu pašapziņas formēšanā. |
3. | Izvērtē vācbaltiešu aizbraukšanas skaidrojumus | Citi | vidēja | 1 p. | Nostiprina zināšanas, analīzes prasmi. |
4. | Pēti avotu par vācbaltiešu izceļošanu | Citi | vidēja | 2 p. | Papildina zināšanas, izpratni. |
5. | Papildini tekstu par mazākumtautībām ar pareizajiem jēdzieniem | Citi | vidēja | 5 p. | Vēstures procesu kopsakarību izpratnes nostiprināšana, zināšanu nostiprināšana, papildināšana. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vācbaltiešu nozīme Latvijā | 00:25:00 | vidēja | 22 p. | Vācbaltiešu devums latviešu sabiedrības attīstībai, politiskā un sociālā nozīme Latvijā. |
2. | Viedokļi par vācbaltiešu aizbraukšanu | 00:25:00 | vidēja | 24 p. | Dažādu pušu viedokļi par aizbraukšanu, tās nozīmi; vēsturiskais situācijas konteksts. |
3. | Valsts eksāmens vēsturē 2. daļa, 2020. g. | 00:40:00 | vidēja | 36 p. | 2020. gada valsts eksāmena vēsturē 2. daļas uzdevumi. |